Gå til innhold

Si noe som gjør deg glad


brokkolikarusell

Anbefalte innlegg

Jeg befinner meg surfende nedover mot bunnen av en bølge i livet for øyeblikket (lol, prøvde å være kreativ. Jeg er litt nedfor, prøver jeg å si). Jeg har ekstremt mye jobb i sommer og lite tid til andre ting. Bor også i en helt annen by enn vennene og familien min, men flytter hjem til høsten. Jeg har enkelte ting å se frem til, men mye av det er enda en stund til. Noen dager føles alt uutholdelig, mens andre dager har jeg det helt ok. 

Sååå, jeg ønsker gjerne litt tips og triks til hva som kan få meg til å føle meg litt bedre om dagene. Hva gjør deg glad? Kan være alt fra små til store ting. Jeg er veldig flink til å sette pris på små ting, og det kan endre hele humøret mitt, så kjør på! :) 

Endret av brokkolikarusell
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg er ferdig på trening! De fleste eksperter er vel enige om at trening utløser endorfiner som skaper litt lykkefølelse. Og den kjenner jeg ofte selv. Når man når toppen av et fjell, eller er ferdig med ei god økt på treningssenteret, går tur med hunden eller beveger på seg på annen måte, blir man som regel litt gladere :)

En annen ting som mange gjør er å sammenlikne seg med mennesker i andre land som lever i ekstrem fattigdom og krig. Friheten og tryggheten vi har her i Norge er helt unik. Og de fleste av oss setter ikke en gang pris på det før vi leser nyheter, ser dokumentarer eller liknende om noe som preger oss. Jeg tror slike inntrykk kan gjøre oss flinkere å "gripe dagen", og holde oss målrettet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening! Helt enig med svaret over om at trening gir lykkefølelse. Fungerer alltid, uansett hvor sliten, lei, sur jeg er. Helst kondisjonstrening som løping, fjelltur, aerobic/step ol. Følelsen etter trening er magisk! 

Anonymkode: a8326...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NewInTown skrev:

Når jeg er ferdig på trening! De fleste eksperter er vel enige om at trening utløser endorfiner som skaper litt lykkefølelse. Og den kjenner jeg ofte selv. Når man når toppen av et fjell, eller er ferdig med ei god økt på treningssenteret, går tur med hunden eller beveger på seg på annen måte, blir man som regel litt gladere :)

En annen ting som mange gjør er å sammenlikne seg med mennesker i andre land som lever i ekstrem fattigdom og krig. Friheten og tryggheten vi har her i Norge er helt unik. Og de fleste av oss setter ikke en gang pris på det før vi leser nyheter, ser dokumentarer eller liknende om noe som preger oss. Jeg tror slike inntrykk kan gjøre oss flinkere å "gripe dagen", og holde oss målrettet...

Takk for svar! Liker veldig godt å gå tur og jogge, så dette gjør jeg jevnlig i løpet av uken. Føler meg alltid litt bedre etterpå :)

Jeg har eeet lite problem med nr 2, jeg blir rett og slett sint og lei meg når jeg leser om/ ser dokumentarer o.l. om fattigdom og krig, kan ende opp med at tårene spruter og det blir vanskelig å stoppe kranen (overfølsom, much??) Er selvfølgelig kjempetakknemlig for at jeg lever i Norge, og jeg støtter jevnlig hjelpeorganisasjoner, men sliter ofte da med en følelse av at jeg ikke gir nok. Uansett, bra svar! Det hjelper veldig å tenke på alt man er takknemlig for. Du minnet meg på at jeg burde skrive en "takknemlighetsliste" :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på sommeren: fiske. Gå tur i byen, sette seg på gresset i parken eller på uteservering å se på folk. Dra ned til sjøen og bare sitte der på kveldstid. Drikke masse hvitvin og spise sjømat med venner. Lese bøker, men lett litteratur på denne årstiden. 

Det var litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Nå på sommeren: fiske. Gå tur i byen, sette seg på gresset i parken eller på uteservering å se på folk. Dra ned til sjøen og bare sitte der på kveldstid. Drikke masse hvitvin og spise sjømat med venner. Lese bøker, men lett litteratur på denne årstiden. 

Det var litt.

Hvitvin med venner er noe som alltid slår an hos meg, men denne sommeren har jeg verken tid eller venner (alle bor i andre byer) til det. Men resten er gode ideer, tusen takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyr gjør meg urolig glad! Positive mennesker, natur og musikk. 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

Dyr gjør meg urolig glad! Positive mennesker, natur og musikk. 😍

Meg og! En av tingene jeg ser frem til er å komme hjem til katten min haha. Enig med alle tingene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ektemanm

Små barn som kommer med dypsindigheter, men har misforstått litt

Dyr

Livet

Være turist i min egen by

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra innleggene dine, TS, så tolker jeg at du kanskje er en person som kan bli glad av å hjelpe andre? :) Jeg hjalp en dame med en sønn i rullestol med å bære masse tunge varer hun skulle ha med seg på hurtigbåten her om dagen. Jeg sto bak henne på butikken og hadde tid og tenkte hvorfor ikke?, og hun ble overrasket og glad (virket det som) over tilbudet om hjelp. Og jeg var bare sånn helt kjempeglad etterpå. Sånt blir jeg glad av: å bare være litt hyggelig med fremmede folk. Uten å skrive om det på Facebook eller Instagram eller fortelle/skryte av det etterpå til samboer eller noe etterpå. Bare gjør det, og å kjenne på følelsen inni meg av at jeg prøver å være en hyggelig person. 

Så går det jo også an å hjelpe i mer organiserte former, melde seg som frivillig i røde kors, bymisjonen e.l.

En annen ting som gjør meg glad er å gå på kafé/ut alene (jeg er kanskje litt rar). Ta et glass vin og bare ta det helt med roooo og smile til folk som går forbi. Nå har jeg fått barn og det er kjempelenge siden jeg har gjort det, da. 

Et annet tips: flørte med noen! Man blir ganske glad av det. 

Og siden du sier du er flink til å glede deg over små ting: se på barnehagebarn som går tur, sånn på rekke og rad. Eneste ulempen er at du kaaan bli oppfattet som en pervo hvis du driver å ser for mye på en og samme barnehage 😂

Kom på en ting til: ha hjemmespa. Ta fotbad, skrubbe føttene, ta ansiktsmaske osv. Men det er sånt jeg blir glad av (les: ville blitt glad av...) fordi jeg er travel trebarnsmor som ikke tar meg tid til sånt. Vet jo ikke hvordan din situasjon er. 

Lykke til med å bli glad! 😊🎈

 

Endret av Mazarini
skriveleif!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, brokkolikarusell skrev:

Meg og! En av tingene jeg ser frem til er å komme hjem til katten min haha. Enig med alle tingene :)

Fantastiske skapninger! Smiler bare av å tenke på de. Jeg hadde også en katt som trodde han var hund og nå to nydelige rare hunder. Hadde fylt opp hele humlehagen med dyr hvis det hadde vært plass nok. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mazarini skrev:

Ut i fra innleggene dine, TS, så tolker jeg at du kanskje er en person som kan bli glad av å hjelpe andre? :) 

Ja, det er jeg virkelig! Hjalp en mann som mistet mange tomflasker på bakken for sånn halvannen måned siden og han takket og ble så glad. Jeg blir enda glad av å tenke på det, selv om det er lenge siden. Lever lenge på den, haha! 

Noe av det fineste jeg vet er når fremmede mennesker hjelper meg eller andre uten at man har spurt om det. Jeg måtte hente en pakke på posten for en stund tilbake, for noen som ikke hadde mulighet å hente den selv. I pakken var det en barnevogn, og siden jeg ikke har tilgang på bil så måtte jeg åpne den i butikken og sette den sammen da jeg ikke hadde fått den med meg ellers. Jeg, som ikke har barn selv, hadde jo ikke peiling, men to butikkansatte og en tilfeldig kunde hjalp meg å sette den sammen, selv om det ikke var jobben deres. Jeg blir så utrolig glad og takknemlig for sånne mennesker! 

Når det gjelder å jobbe som frivillig er ikke det noe jeg har verken tid eller overskudd til. Jeg har en veldig givende jobb som innebærer å hjelpe mennesker som trenger en ekstra hånd, men den kan være utrolig krevende psykisk til tider, og da er det ofte vanskelig å glemme at man gjør noe bra for andre når man er så sliten selv. 

Kafè alene er for meg utrolig skummelt, men har alltid hatt lyst til å gjøre det! Må nok bygge opp litt mot først hehe. 

Tar til meg tipsene dine, tusen takk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stå på toppen av et fjell og bare suge inn verden. Alt er så rått og ekte der oppe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En solskinndag når det er godt og varmt. Å sykle hjem til katten min, og bli møtt av en lykkelig, gammel katt som har ventet på meg (og på kattemiddag). Å høre en fin sang med en god tekst på radioen. Å gjøre en forskjell for noen som trenger det. Å dele blikk og et smil med noen på gata. Å minne meg selv på at vi (katten min og jeg) har vårt eget hjem, mat på bordet, penger til å betale det vi trenger å betale, gode naboer og flotte venner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

En solskinndag når det er godt og varmt. Å sykle hjem til katten min, og bli møtt av en lykkelig, gammel katt som har ventet på meg (og på kattemiddag). Å høre en fin sang med en god tekst på radioen. Å gjøre en forskjell for noen som trenger det. Å dele blikk og et smil med noen på gata. Å minne meg selv på at vi (katten min og jeg) har vårt eget hjem, mat på bordet, penger til å betale det vi trenger å betale, gode naboer og flotte venner.

Åååå gleder meg til jeg har mulighet til å få meg katt selv ❤️ Har en katt hjemme hos foreldrene mine, livet er sååå mye bedre med dyr! Mange gode tips her, tusen takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, duplexx skrev:

Å stå på toppen av et fjell og bare suge inn verden. Alt er så rått og ekte der oppe. 

Elsker det! Har skikkelig mange fantastiske fjelltopper hjemme der jeg er oppvokst, så jeg ser frem til å komme hjem igjen. I byen jeg er nå er det lite av det, men har funnet et lite turområde som blir flittig brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitte på balkongen i kveldinga med jordbær og siste nummeret av et ukeblad jeg liker. Kanskje med en skvett bobler attåt. Tente lys i lyktene og et pledd over beina.

Yoga om morgenen før verden (naboene) har stått opp. Gjerne utendørs.

Anonymkode: 78201...b3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredager gjør meg glad

Penger gjør meg glad (har det litt knapt for tiden, mange barn og mye utgifter) 

trening gjør meg glad

familien gjør meg selvsagt glad, men de kan også snu den gleden like raskt :) 

nå gleder jeg meg til skole og fritidsaktiviteter tar ferie = jeg får mer tid til trening. Ungene skal på forferie til besteforeldre = litt lavere matutgifter her. Ingen barn hjemme = mulighet for å jobbe ekstra. Så skal vi på ferie alle sammen, det gleder jeg meg veldig til :) 

Anonymkode: 57881...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kaffe og en god bok en stille morgen. Sex. Trene litt. Fjelltur. Et glass vin og en god film. Bare sitte på terrassen og nyte sol og varme. Reise bort og se nye steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...