Gå til innhold

Sammenklumping av blodplater

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått brev fra legen om at jeg har sammenklumping av blodplater. Har forsøkt å ringen han får å få vite mer (er så nysgjerrig), men jeg får ikke tak i han. Derfor lurte jeg på om noen kanskje kan fortelle meg litt mer om dette.

Jeg er ikke redd for at jeg feiler noe. Jeg er som sagt bare nysgjerrig

Anonymkode: ae357...e8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke helsepersonell, men trodde faktisk at sammenklumping av blodplater ikke er spesielt bra? Det er jo sånn det dannes en blodpropp. Bra at legen din oppdaget det.

Anonymkode: f3be6...701

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke helsepersonell, men trodde faktisk at sammenklumping av blodplater ikke er spesielt bra? Det er jo sånn det dannes en blodpropp. Bra at legen din oppdaget det.

Skal til nye time om 14 dager

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig at det skjer i blodprøver, uten at det er noe galt. 

Anonymkode: 568f4...1ff

Gjest Tamsi
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn sett er det veldig viktig at blodplatene kan feste seg sammen, det er det første de gjør når de skal stanse blødninger ved å "tette hull" i en blodåre, slik at sår kan gro. Det stemmer at det er slik blodpropper kan dannes, men disse sammenklumpingene skal i utgangspunktet brytes ned som en del av den samme prosessen.

Men jeg vet ikke hva det betyr når legen har kommentert det. Regner med det er i orden siden det ikke hørtes ut som det ble noe panikk😊

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Tamsi skrev:

Sånn sett er det veldig viktig at blodplatene kan feste seg sammen, det er det første de gjør når de skal stanse blødninger ved å "tette hull" i en blodåre, slik at sår kan gro. Det stemmer at det er slik blodpropper kan dannes, men disse sammenklumpingene skal i utgangspunktet brytes ned som en del av den samme prosessen.

Men jeg vet ikke hva det betyr når legen har kommentert det. Regner med det er i orden siden det ikke hørtes ut som det ble noe panikk😊

Ts her

Jeg regner heller ikke med at det er noe farlig. Jeg er som sagt bare nysgjerrig. Jeg fikk beskjed om at måling av legekontoret ikke fikk til måling av hvite blodlegemer fordi de røde hadde klumpet seg sammen og jeg syntes det hørtes litt snålt ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her:

Det skulle selvsagt være en FRA legekontoret

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg regner heller ikke med at det er noe farlig. Jeg er som sagt bare nysgjerrig. Jeg fikk beskjed om at måling av legekontoret ikke fikk til måling av hvite blodlegemer fordi de røde hadde klumpet seg sammen og jeg syntes det hørtes litt snålt ut :)

Det kan like godt være at de har tatt prøvene feil, har vært feil på glasset eller at prøvene har stått for lenge. Når blod holder seg helt i ro over tid uten å bli behandlet, klumper det seg. Det er helt normalt :) Trenger ikke være noe ''feil'' med blodet ditt for det. 

Anonymkode: f9d5e...8ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...