AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #1 Skrevet 13. juni 2018 Etter en operasjon av visdomstann, når "lukker" såret seg? Slik at man kan tygge mat på den opererte siden, uten fare for infeksjon. Begynner å bli lei av å passe på å tygge bare på den andre siden Anonymkode: d6386...b81
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #3 Skrevet 13. juni 2018 Tygget på den siden dagen etter, og da spiste jeg gulerot. Anbefales ikke pga det var litt ubehagelig, men fikk ikke infeksjon 😛 såret svømmer jo i munnbakteriene hele tiden uansett. Anonymkode: 5e98f...14e
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #4 Skrevet 13. juni 2018 De fleste unngår det av frykt. Du skal bruke siden så raskt som mulig. Det er derfor du har sprøyte til å skylle ut med. Større fare for infeksjon om du lar være å bruke den. Anonymkode: 5cc7d...7c5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste unngår det av frykt. Du skal bruke siden så raskt som mulig. Det er derfor du har sprøyte til å skylle ut med. Større fare for infeksjon om du lar være å bruke den. Anonymkode: 5cc7d...7c5 Sprøyte til å skylle ut med? Anonymkode: d6386...b81
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #6 Skrevet 13. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste unngår det av frykt. Du skal bruke siden så raskt som mulig. Det er derfor du har sprøyte til å skylle ut med. Større fare for infeksjon om du lar være å bruke den. Anonymkode: 5cc7d...7c5 Og hvorfor er det større fare for infeksjon om jeg lar være å bruke den? Står overalt at man ikke skal bruke den opererte siden de første dagene. Anonymkode: d6386...b81
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Skrevet 13. juni 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sprøyte til å skylle ut med? Anonymkode: d6386...b81 Det skal alltid være lagt til rette(et hull) for at matrester kommer seg ut for å unngå bakterieansamling. Man skal få utdelt en sprøyte med skyllekanyle til å rengjøre gropen. De fleste kjevekirurger legger igjen en antibiotikastimmel i tillegg. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor er det større fare for infeksjon om jeg lar være å bruke den? Står overalt at man ikke skal bruke den opererte siden de første dagene. Anonymkode: d6386...b81 De første dagene skal man ikke bruke den, men så snart det er mulig skal du begynne. Om du bruker siden blir det større sirkulasjon og større motstand mot bakterier. Større sirkulasjon skynder også tilhelingen. Anonymkode: 5cc7d...7c5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #8 Skrevet 13. juni 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal alltid være lagt til rette(et hull) for at matrester kommer seg ut for å unngå bakterieansamling. Man skal få utdelt en sprøyte med skyllekanyle til å rengjøre gropen. De fleste kjevekirurger legger igjen en antibiotikastimmel i tillegg. De første dagene skal man ikke bruke den, men så snart det er mulig skal du begynne. Om du bruker siden blir det større sirkulasjon og større motstand mot bakterier. Større sirkulasjon skynder også tilhelingen. Anonymkode: 5cc7d...7c5 Jeg har ikke fått noen sprøyte. Tannlegen la heller ikke igjen noen antibiotikastimmel der. Bør jeg kontakte tannlegen for å få dette? Er noen dager siden tanna ble operert ut. Anonymkode: d6386...b81
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #9 Skrevet 13. juni 2018 Tannlegen min sydde igjen, og ba meg komme tilbake etter en uke for å ta stingene. Ingen sprøyte, ingen ubehag bare litt irriterende for jeg kjente stinget med tungen. Jeg kunne kjøpe antibakterielt munnskyllevann om jeg ville. Tygget på den siden ganske raskt, men prøvde å ikke tygge så langt bake. Anonymkode: 4dcd7...299
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #10 Skrevet 13. juni 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fått noen sprøyte. Tannlegen la heller ikke igjen noen antibiotikastimmel der. Bør jeg kontakte tannlegen for å få dette? Er noen dager siden tanna ble operert ut. Anonymkode: d6386...b81 Var du til tannlege eller kjevekirurg? Anonymkode: 5cc7d...7c5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #11 Skrevet 14. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Var du til tannlege eller kjevekirurg? Anonymkode: 5cc7d...7c5 Tannlege? Anonymkode: d6386...b81
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå