AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #1 Skrevet 13. juni 2018 Hei jeg har sett flere familier med små barn som bruker innesko som sandaler eller flip flop inne. Er det vanlig å bruke det når man har små barn med tanke på at barn søler mye på gulvet? Er det noen andre her som gjør dette? Anonymkode: e5244...d8d
Arkana Skrevet 13. juni 2018 #2 Skrevet 13. juni 2018 Det har vi aldri brukt og jeg kjenner ingen andre som bruker det heller (noen få bruker tøfler om vinteren, men det handler jo da om å holde varmen). 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #3 Skrevet 13. juni 2018 Leste et sted at det er best for de små å gå mest mulig uten sko. Anonymkode: 4aaae...326
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #4 Skrevet 13. juni 2018 Alle barn er såkalt plattfot når de begynner å gå. For at de skal kunne utvikle en god nok muskulatur til den mediale fotbuen, bør de gå lengst mulig uten sko, også utendørs. Dette lar seg selvfølgelig ikke gjøre når det er kaldt/regner/vinter osv, men for de små som begynner å gå på sommeren bør gå uten sko også utendørs. Når små barn går mye med skotøy både innendørs og utendørs blir det vanskeligere for muskulaturen å utvikle seg naturlig. Dette kan gi utfordringer senere i livet i form av plattfot eller over/under pronasjon. Husk at vi får bare utdelt ett sett med føtter som skal vare hele livet. Barnet skal gå millionvis av skritt i løpet av livet, hjelp det med å få et god utgangspunkt med sterke og solide føtter! Det bør også nevnes at det er anbefalt at det første skotøyet til små barn er av skinn, slik at skoen tilpasser seg foten og ikke foten til skotøyet, og at sålen kan beveges i alle retninger, også vridd. God nok støtte i anklene er også viktig, da muskulatur, leddbånd og ligament ikke er sterk nok til å tåle større belastninger og ikke minst for å minske risiko for overtråkk/skader. Fryser barnet på føtter innendørs, smett heller på ullsokker/lugger med antiskli😊 Anonymkode: a6de9...de5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 Tuden takk alle dere som svarte. Men kanskje dere misforstod spm mitt. Jeg tenkte mest på de voksne altså mor og far som går med tøfler/flip flop innen dørs. Har sett mange som bor i villaer gjøre dette. Jeg har ikke barn enda men det kommer et barn snart i slutten av året og da tenker jeg hvordan det er med andre foreldre. Hvorfor går folk med sandaler/sko inne?er det fordi at de ikke klarer å holde det rent på gulvet pga at barna søler osv?eller er det fordi de bare er vant med det? Anonymkode: e5244...d8d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #6 Skrevet 13. juni 2018 Her bruker ingen innesko. Jeg bruker tøfler om vinteren, men det er fordi jeg er kronisk kald på beina. Hverken mannen eller ungene bruker innesko. Kan heller ikke huske å ha sett at noen andre gjør det heller - med unntak av tøfler, som sagt. Anonymkode: ca9de...93b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Skrevet 13. juni 2018 Hva er sammenhengen? Tror det er litt tilfeldig hvem som bruker innesko! Ikke at det har noe med barn å gjøre! Anonymkode: 0a4b6...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #8 Skrevet 13. juni 2018 Tror ikke det har noe med barn å gjøre. Min mor har alltid brukt innesko, har med at hun trenger litt demping når hun holder på med husarbeid/mye ståing og gåing. Jeg bruker nesten aldri innesko hjemme(har to små barn og hund), kun dersom vi baker til jul eller lange økter med husarbeid. Rett og slett for å unngå å bli skikkelig sliten i bena, velger ofte treningssko da:) Anonymkode: fa5da...78f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #9 Skrevet 13. juni 2018 På sommeren går jeg med sandaler inne og på vinteren har jeg et par tøfler. Alltid gjort det, men min mann syns det er merkelig. Får helt spader av hundehår eller annet smårusk som setter seg under bena mine. Går nemlig aldri med sokker 😛 Etter vi fikk barn er det jo veldig greit, slipper å tråkke på legoklosser og ymse andre smågreier som havnet på gulvet. Men tror det er mer vanlig å ikke bruke innesko 😛 Anonymkode: c2b8e...688
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #10 Skrevet 13. juni 2018 Jeg går med innesko fordi jeg sliter med bekkenet som gravid. Får rett og slett vondt av å gå uten demping 😅 Anonymkode: d9534...f5b
Pearl2.0 Skrevet 13. juni 2018 #11 Skrevet 13. juni 2018 Vi bruker ikke innesko. Vi støvsuger og vasker faktisk huset vårt når det blir skittent, vi tar ikke på flipflops og later som om smulene ikke er der. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #12 Skrevet 13. juni 2018 Jeg bruker innesko. Det er en vanesak tror jeg, små barn eller ei. Anonymkode: ed528...5ba
solmåneogstjerner Skrevet 14. juni 2018 #13 Skrevet 14. juni 2018 (endret) Har aldri brukt sko inne. Ikke tøfler heller, men gjerne tykke ullsokker på vinteren. Det beste jeg vet når jeg kommer hjem er å ta av skoene! Uansett om det er sandaler eller hva det er. Jeg tar også av meg sko når jeg sitter på kontoret, er på kino, sitter på biblioteket, tar pause når jeg er på tur, når jeg skal kjøre langt osv. Synes det er merkelig at folk liker å gå med sko/sandaler inne. Jeg liker å ha føttene fri! Og her er det smuler på gulvet 😉 Endret 14. juni 2018 av solmåneogstjerner
Thinkerbelle Skrevet 14. juni 2018 #14 Skrevet 14. juni 2018 Vi bruker ikke innesko. Selv går jeg for det meste barbeint inne, om vinteren bruker jeg tøfler☺️
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #15 Skrevet 14. juni 2018 Jeg bruker jo tøfler av og til på vinteren, ikke fordi vi har barn, men fordi jeg er ofte kald på beina. Min far bruker flipfloppere, fordi han liker det (har ikke småbarn). Min mor har av og til "innesko", når hun har kjole/skjørt og det passer til antrekket ellers. Har ikke med sæl å gjøre, men komfort/hva man liker. Anonymkode: 7954f...30c
matrobot Skrevet 14. juni 2018 #16 Skrevet 14. juni 2018 Nei, enten barføtter eller sokker. Om barna griser på gulvet, bør man vaske med en gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå