Gå til innhold

Dere med ryggproblemer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er nødt til å være flere enn meg. Jeg har kroniske smerter i korsryggen/bekken i mange år. Er der hele tiden, men i perioder blir det veldig vondt og betent. Noen ganger så ille at jeg får problemer med å gå. De har ikke funnet ut ha det er. 

Det sitter rundt "smilehullene" i korsryggen. Også kalt ileosacralleddet. Den ene siden er veldig vond. Det blir ekstra ille etter langvarig sitting eller aktivitet som krever bøying. Som hagearbeid. Det blir også vondere på samme sted før og under menstruasjon. Litt hvile er bra og litt aktivitet er bra. 

I perioder er jeg utslitt og trøtt. Andre perioder har jeg vært plaget med magen med diaré eller forstoppelse. Om dette har noe med ryggen å gjøre vet jeg ikke. 

Kan noen kjenne igjen dette? Jeg er så sliten og lei av å ikke finne ut hva som er galt. Har ikke vært hos revmatolog. 

Anonymkode: 3962f...93f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bekhterev? 

Anonymkode: 60645...796

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bekhterev? 

Anonymkode: 60645...796

Har du det? Har tatt bilder og det er ingen forandringer. Eller jo det som er forandret er bøyen fra korsryggen  til enden. Den har blitt mere flat. Likevel noe legen ikke mener er en indikasjon? Likevel ingen sammenvoksinger som de ser etter.. kan noen med denne diagnosen være så snill å fortelle meg hva de ser etter ? Må man i 3. Fase før man får diagnosen? Det er jo håpløst. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt budler igjen. Jeg har d slik og d er bekhterevs

Anonymkode: 9ee32...ae5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville tatt budler igjen. Jeg har d slik og d er bekhterevs

Anonymkode: 9ee32...ae5

Hvor mange år gikk det før du hadde forandring? Kan du fortelle om syklusene? Hvor lenge du er veldig dårlig? Dette har ødelagt for meg i studier og jobb. Enormt mye sykefravær og lite trodd av fastlegen. Har hatt det sånn i 20 år nå. Sjekker du betennelse i kroppen når det pågår som verst? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nødt til å være flere enn meg. Jeg har kroniske smerter i korsryggen/bekken i mange år. Er der hele tiden, men i perioder blir det veldig vondt og betent. Noen ganger så ille at jeg får problemer med å gå. De har ikke funnet ut ha det er. 

Det sitter rundt "smilehullene" i korsryggen. Også kalt ileosacralleddet. Den ene siden er veldig vond. Det blir ekstra ille etter langvarig sitting eller aktivitet som krever bøying. Som hagearbeid. Det blir også vondere på samme sted før og under menstruasjon. Litt hvile er bra og litt aktivitet er bra. 

I perioder er jeg utslitt og trøtt. Andre perioder har jeg vært plaget med magen med diaré eller forstoppelse. Om dette har noe med ryggen å gjøre vet jeg ikke. 

Kan noen kjenne igjen dette? Jeg er så sliten og lei av å ikke finne ut hva som er galt. Har ikke vært hos revmatolog. 

Kjenner meg mye igjen i dette☹️ Har ikke tatt opp disse smertene med legen, siden jeg sliter med mye vondt i nakke og øverste del av ryggen. Føler jeg ikke blir trodd. Slitsomt

Anonymkode: 583b7...ed7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg mye igjen i dette☹️ Har ikke tatt opp disse smertene med legen, siden jeg sliter med mye vondt i nakke og øverste del av ryggen. Føler jeg ikke blir trodd. Slitsomt

Anonymkode: 583b7...ed7

Hadde du korsryggsmerter også?  Veldig slitsomt å gå sånn over så lang tid. Jeg tenker å be om henvisning til revmatolog. Ikke gi opp, dine vondter er ekte. Håper de finner ut av det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...