Gå til innhold

Hvordan kan menn vite dette...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Både jeg og mine venninner har fått høre dette av menn; at de kan aldri bli forelsket i deg, og jeg lurer på hvordan de kan vite det etter bare noen få dater? Jeg bruker selv ganske lang tid på å få følelser for noen, så hvordan vet menn det så tidlig alltid? 

Anonymkode: 810fd...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem sier sånt da? Rare menn dere er borti. Hvis de vil avslutte relasjonen så er det hundre andre høflige fraser å velge mellom.

De kan ikke vite det. De avslutter bare kontakten på merkelig vis. Men det betyr ikke at de er nødt til å fortsette kontakten i tilfelle de blir forelsket likevel, det er deres rett å avslå hvis de føler for det.

Anonymkode: 50234...22e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd å ta kaffe med en mann i 1 time, så ville han ikke møtes igjen, for han var ikke blitt forelsket. Men hvem blir forelsket på 1 time. Jeg hadde jo ikke fått noe følelser for han jeg heller, men praten gikk bra, og det var hyggelig, så jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent, for å se om vi kunne få følelser. Har opplevd det mer enn en gang og.

Anonymkode: f6cff...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faller veldig raskt for de jeg liker i hvert fall, så hvis jeg ikke føler noe i starten så vil det neppe komme noe heller.

Anonymkode: 58bb3...af2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg faller veldig raskt for de jeg liker i hvert fall, så hvis jeg ikke føler noe i starten så vil det neppe komme noe heller.

Anonymkode: 58bb3...af2

Men hvordan vet du det? Har du prøvd?

Anonymkode: 810fd...6bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenker med pikken. Det at de sier de ikke kan bli forelsket i deg betyr egentlig " jeg fikk ikke ståpikk av deg ". 

Anonymkode: fbe7b...cf1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tenker med pikken. Det at de sier de ikke kan bli forelsket i deg betyr egentlig " jeg fikk ikke ståpikk av deg ". 

Anonymkode: fbe7b...cf1

Pisspreik.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Både jeg og mine venninner har fått høre dette av menn; at de kan aldri bli forelsket i deg, og jeg lurer på hvordan de kan vite det etter bare noen få dater? Jeg bruker selv ganske lang tid på å få følelser for noen, så hvordan vet menn det så tidlig alltid? 

Anonymkode: 810fd...6bc

Kan jo være de vet med seg selv at de blir lett forelsket eller at de ved hva slags damer de blir forelsket i og fant ut at du ikke er en slik dame. 

Folk er jo forskjellige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Pisspreik.

Nei. Pikkpreik. 

Anonymkode: 55ec9...d1e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og vet alltid ved første møte om det er noen jeg potensielt kan bli forelsket i.

Anonymkode: e09dd...897

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres rart ut. Jeg ble ikke forelsket i kjæresten min før vi hadde datet i nesten to måneder. Jeg visste jo ikke i hvilken retning følelsene mine kom til å ta på første date, man får jo bare er lite innblikk i en persons personlighet i løpet av et par timer. Han ga et godt førsteinntrykk og virket som et fint menneske, noe som gjorde at jeg hadde lyst til å finne ut hvor dette kunne ende.

Jeg tror det handler mye om utseende for menn. Utseende ser man jo med en gang, i motsetning til mennesket som helhet.

Anonymkode: 7abd2...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og vet i løpet av første date om det er noen jeg liker godt nok til å bli forelsket i. Jeg har aldri vært typen til å få følelser over tid for noen jeg i utgangspunktet ikke så på som en potensiell kjæreste, enten så er det en umiddelbar kjemi der eller så oppstår den aldri for min del. 

Anonymkode: 25315...19c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne og vet at jeg ikke kan bli forelsket i en jeg ikke liker utseendet på, så da er det jo meningsløst å prøve. Bedre å lete videre.

Anonymkode: eb3ba...78e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har sagt dette selv, men har nok vært i situasjonen der jeg fra starten av har visst at denne jenta vil jeg aldri være interessert i noe seriøst med. Det handler kanskje om at menn i større grad enn kvinner har noen kvinner i "sex-zone" på samme måte som en del kvinner ganske tidlig har enkelte menn i "friend-zone". Sånn sett er kanskje dette noe begge kjønn gjør i tilsvarende grad, men menn velger i større grad å ligge med de som de ikke ønsker forhold med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt merke til dette, at menn veldig fort "vet" eller forkaster. Samtlige menn jeg har hatt forhold med hevdet de visste at de ville ha meg allerede første gang vi møttes. Nå er det bare fire da, men samtlige var utrolig bestemte på å ikke gi slipp på meg, allerede fra første dag. Han ene hoppet til og med inn i taxien min da jeg skulle dra, og hevdet han skulle samme vei. Han skulle egentlig motsatt vei, men hadde bare bestemt seg for at "Hun der skal jeg ha!". Ikke sex, for det tok god tid før det skjedde (og han forsøkte seg ikke engang på det), MEN jeg tror nå likevel det er litt lyst som styrer en slik "sikkerhet", om menn er bevisst det eller ikke. For hvor mye vet man egentlig om et menneske man nettopp har truffet? 

Min mann holdt forøvrig på å falle av stolen da noen en gang spurte meg om når jeg ble forelsket i ham, mens han satt ved siden av meg. Jo det var da vi dro til Oslo sammen, svarte jeg ærlig. Da hadde vi hadde datet lagt tid, og han ble nærmest fornærmet, for han trodde jeg umiddelbart hadde visst at han var den rette, slik han mener han umiddelbart visste det. Også han var svært på med en gang. Jeg sa farvel til ham på natten (vi møttes ute), og bare få timer senere ba han meg på frokost. 

Tror nok også menn kan falle for noen over tid, men jeg har ikke opplevd det. Det har vært boom "Hun SKAL jeg ha!". 

Anonymkode: 44d3d...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De tenker med pikken. Det at de sier de ikke kan bli forelsket i deg betyr egentlig " jeg fikk ikke ståpikk av deg ". 

Anonymkode: fbe7b...cf1

Den der stemmer i mange tilfeller. Trist, men sant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg og mine venninner har fått høre dette av menn; at de kan aldri bli forelsket i deg, og jeg lurer på hvordan de kan vite det etter bare noen få dater? Jeg bruker selv ganske lang tid på å få følelser for noen, så hvordan vet menn det så tidlig alltid? 

Anonymkode: 810fd...6bc

Hvor lang tid man bruker på og forelske seg er individuelt, og ikke engang likt hver gang. De aller fleste jeg har møtt har jeg aldri fått følelser for. Man kan forelske seg etter flere år med bekjentskap, og man kan forelske seg ganske umiddelbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De tenker med pikken. Det at de sier de ikke kan bli forelsket i deg betyr egentlig " jeg fikk ikke ståpikk av deg ". 

Anonymkode: fbe7b...cf1

Det tror jeg er en veldig svak analyse, gitt at terskelen for å få ereksjon og ligge med kvinner for menn ofte er veldig mye lavere enn terskelen for forhold. Antagelig vil en mer korrekt gjengivelse være at ofte er mer enn attraktiv nok for lettvint sex, mens en samtidig ikke når opp på andre områder, eller attraktivitetsmessig, når det er snakk om forhold. 

Jeg tror det er nyttig å se dette i konteksten av "friendzone". Der kvinner kanskje i større grad "friendzoner" menn som ikke er attraktive nok for sex og forhold kan man kanskje si at menn i større grad "sex-friendzoner" kvinner. Et typisk eksempel kan være en kvinne som ser bra ut, men som en samtidig vet har mange partnere og er lett å få til sengs. For mange er nok dette en som veldig raskt handler i "sex-friendzone", og som en rett og slett vet en ikke klarer å utvikle de rette følelsene for på grunn av andre ting enn utseende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og vet alltid ved første møte om det er noen jeg potensielt kan bli forelsket i.

Anonymkode: e09dd...897

Jeg og.

Anonymkode: 6c089...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...