Gå til innhold

Dere lærere ang gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom med tips til hva som er ok å gi til lærer. 

Vedkommende elev bytter skole, og vil gi lærerne en hilsen. 

Hva settes pris på å motta som lærer?

Alle svar mottas med takk, enten du er lærer eller ikke. 😜

Anonymkode: 5e3ad...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomster så fremst vedkommende ikke er allergisk. Ev kaffe/te/sjokolade. 

Små ting/ pynteting, nips å naps er bare bortkastet. Mest sannsynlig har vi helt forskjellige smak og stil og det er 99% sjanse for at det havner i et skap. Resterende av prosenten blir kastet eller gitt videre. 

Anonymkode: ae446...598

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en fin vannflaske med inngraveringen «jeg bryr meg» på, og et brev fra en 10. Klassing. Det er det fineste noen kunne gitt meg. Brevet er tatt vare på og leses i ny og ne når hverdagen som lærer er tøff og man ikke føler man strekker til. Vannflasken bruker jeg jo daglig! 

Det enkle er ofte det beste! :) 

Anonymkode: c7f11...083

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter forslaget om brev eller kort - jeg har tatt vare på alle kort jeg har fått, og en del av dem henger på pulten min. Godt å ha på tunge dager, og mye mer nyttig enn ekstra dill.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tegning eller kort er veldig koslig!

Jeg hadde også blitt glad for en vannflaske som nevnt over. Andre ting jeg blir glad for fra elever er sjokolade, lakris, kopp e.l 

Anonymkode: 9876c...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på mer!

-en liten sukkulent eller avlegger i kopp e.l.

-selvplukkete blomster 

-duftlys

-kaffe/te

-hjemmestrikket vaskeklut eller grytelapper 

-håndkrem 

-håndsåpe 

 

Bare husk at eleven skal være stolt over gaven. Ofte er kort og noen løvetenner det flotteste de kan tenke seg å gi! Vin er derimot noe de gjerne synes er pinlig.  

Anonymkode: 9876c...b0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom med tips til hva som er ok å gi til lærer. 

Vedkommende elev bytter skole, og vil gi lærerne en hilsen. 

Hva settes pris på å motta som lærer?

Alle svar mottas med takk, enten du er lærer eller ikke. 😜

Anonymkode: 5e3ad...55c

Å motta egentlig hva som helst er utrolig hyggelig for en lærer. Så nesten uansett vil det være innafor:-) Et personlig kort er veldig hyggelig. Det er noe som blir tatt vare på. Noen linjer om at han/hun likte timene, en fin episode i klassen, hvorfor han/hun setter pris på læreren for eksempel. Hvis man vil legge med en liten presang kan kanskje en liten nyttegjenstand være kjekt? Typ en kopp og en pakke med te, en liten blomsterbukett eller noe lignende. Hovedpoenget er egentlig gesten - at det man har gjort har betydd noe. 

Anonymkode: 00e92...53f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vin iallefall når det er gave fra et barn. 

Ting vi har gitt til lærer er fex glasspynt til å henge i vinduet (to barn som holdt hender, symboliserte barneskole). Cellofaninnpakket kaffe+sjokoladetrøfler +fargerikt kubbelys. Blomster. 'Spesialbestilt' kort, altså laget av ei som kan slikt med ønsker fra meg om tema/tekst. 

En gang vi skulle finne på en liten ting til flere faglærere, ble det et telysglass med forbokstaven til aktuell lærer+lys +sjokolade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkehjerter har vi gitt i alle år sammen med et håndskrevet kort/brev

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lammelåret skrev:

Ikke alkohol. Aldri alkohol. 

Og aldri noe som setter krav om hvilken type interiør/pynteting som læreren liker. 

Altså: Noe som kan spises/brukes. Uansett hvilken stil man har hjemme. 

Jeg har jobbet med ungdom (ikke skole), og fått diverse gaver. Mange har dessverre havnet i kjellerboden. 

 

Anonymkode: b55fe...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer, og først og fremst: jeg forventer ingen gaver. Men om en elev skulle slutte og ønsket å gi meg noe, så hadde jeg blitt glad for hva som helst! Veldig koselig :hjerte: 

Enig med de over; det enkle er ofte det beste. Et fint kort og en blomster hadde jeg blitt kjempeglad for.

Anonymkode: f15d5...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et personlig kort og en blomst eller melkehjerter tror jeg læreren setter pris på.

Ikke kjøp pynteting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer. Forventer ingenting. Men hvis jeg skulle ønsket meg noe; Kanskje noe god matolje med smak, kryddersalt, eller noe håndlaget som saft, syltetøy e.l. Så må jeg si jeg er litt misunnelig på de lærerne som har fått sånn «verdens beste lærer»-kopp hehe :) 

Men jeg blir glad for bare noen gode ord også.

Anonymkode: 61794...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at det var normalt å gi gaver til noen av lærerne. :klo: 

 Det var iallefall ikke det når jeg vokste opp... 

Anonymkode: d08d8...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste ikke at det var normalt å gi gaver til noen av lærerne. :klo: 

 Det var iallefall ikke det når jeg vokste opp... 

Anonymkode: d08d8...f3c

Det er ikke normalt, men det er heller ikke unormalt. Virker som det er enkelte land som har mer tradisjon rundt dette enn Norge. Opplever ofte at feks barn med britiske eller tyske foreldre kommer både  jul og sommer med en liten hilsen. 

Det forventes selvfølgelig ikke, men er hyggelig når det kommer! Som den godtemumsen jeg er setter jeg jeg alltid pris på noe søtt ;) 

Anonymkode: c8bdf...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad for alt, men vil helst ikke ha pynteting. 

Anonymkode: ad29d...26b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
På 13.6.2018 den 19.40, Eneri skrev:

Ikke vin iallefall når det er gave fra et barn. 

Ting vi har gitt til lærer er fex glasspynt til å henge i vinduet (to barn som holdt hender, symboliserte barneskole). Cellofaninnpakket kaffe+sjokoladetrøfler +fargerikt kubbelys. Blomster. 'Spesialbestilt' kort, altså laget av ei som kan slikt med ønsker fra meg om tema/tekst. 

En gang vi skulle finne på en liten ting til flere faglærere, ble det et telysglass med forbokstaven til aktuell lærer+lys +sjokolade. 

Synes vin høres hundre ganger bedre ut enn alt mulig dilldall av glasspynt og telysglass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...