Gå til innhold

drapet på Olof Palme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det finnes mange ulike teorier i hvem som sto bak drapet på den svenske statsministeren Olof Palme i 1986. Jeg tror absolutt ikke at det var Christer Peterson som drepte Palme, Den mest troverdige teorien er Sør-Afrika forbindelsen til palme drapet. Men, Jeg tror aldri at drapet på Palme vil bli oppklart.

Anonymkode: 5fdbc...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg velger og vekke denne tråd til liv igjen med en ny post. Palmedrapet er en sak som har fascinert meg i over 20 år og jeg har lest et antall bøker og sett flere dokumentarer om drapet, Drapet på Olof Palme anses som det største uløste drapet etter drapet John F. Kennedy. Jeg tror at politiet og etterforskerne begikk mange feil i begynnelsen av etterforskningen av Palmedrapet og gikk dermed glipp av potensielle spor eller bevis av hvem/hvilken det var som utførte drapet på Palme. Jeg er ihvertfall 100% sikker på at det ikke var Christer Peterson som sto bak drapet, Jeg tror ikke at han var hverken kapabel eller intelligent nok til og ha utført drapet også er det ingenting som tilsier at han skulle hatt noen form av motiv for og drepe Palme.

Her er en rekonstruksjon av Palmedrapet 

Hva mener du? Er du også interessert i denne gåten eller har du noen teorier om drapet?

Anonymkode: 5fdbc...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de av dere som ikke er kjent med saken så deler jeg litt informasjon og noen teorier om Palmedrapet.

https://www.nrk.no/urix/xl/skutt-pa-vei-hjem-fra-kino_-palme-drapet-fortsatt-uoppklart-1.12818748

Sør-Afrika sporet, Som jeg mener er den mest sannsynlige av alle de forskjellige teoriene. https://www.dagbladet.no/nyheter/sorafrikansk-torpedo-forlot-sverige-bare-timer-etter-palme-drapet/60763844

Anonymkode: 5fdbc...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polis-sporet ar jeg mest tro på. Internasjonalt høyre-extremt miljø med forgreininger i det svenske politiet. Vet ikke hvordan men legger ut link, med det finnes en tysk dokumentar om dette. De som er interessert i saken litt over snittet, vet hva jeg snakker om.  For mye at alle disse hendelser og vitneobservasjonene skulle være tilfeldige. + At tidl. etterforskningsleder Hans Holmer nedprioriterte dette sporet, og bare var opptatt av C. Petterson og PKK - sporet.

Anonymkode: 953ef...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Polis-sporet ar jeg mest tro på. Internasjonalt høyre-extremt miljø med forgreininger i det svenske politiet. Vet ikke hvordan men legger ut link, med det finnes en tysk dokumentar om dette. De som er interessert i saken litt over snittet, vet hva jeg snakker om.  For mye at alle disse hendelser og vitneobservasjonene skulle være tilfeldige. + At tidl. etterforskningsleder Hans Holmer nedprioriterte dette sporet, og bare var opptatt av C. Petterson og PKK - sporet.

Anonymkode: 953ef...da0

Politisporet er absolutt en interessant teori, Men den inneholder flere sprikker som gjør at jeg tror den teorien er lite sannsynlig. Av alle de teoriene som er blitt fremhevet om Palmedrapet så er det etter min mening teorien om Sør-Afrika sporet som gir mest mening, Men når det er sagt så tror jeg ikke så nevneverdig på Sør-Afrika sporet heller. Er det denne tyske dokumentaren fra 1996/97 hvor de tar frem den såkalte Baseball-ligaen en høyreekstrem organisasjon i Stockholm politiet som de skyldige i Palmedrapet. 

 

Anonymkode: 5fdbc...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politisporet er absolutt en interessant teori, Men den inneholder flere sprikker som gjør at jeg tror den teorien er lite sannsynlig. Av alle de teoriene som er blitt fremhevet om Palmedrapet så er det etter min mening teorien om Sør-Afrika sporet som gir mest mening, Men når det er sagt så tror jeg ikke så nevneverdig på Sør-Afrika sporet heller. Er det denne tyske dokumentaren fra 1996/97 hvor de tar frem den såkalte Baseball-ligaen en høyreekstrem organisasjon i Stockholm politiet som de skyldige i Palmedrapet. 

 

Anonymkode: 5fdbc...485

Ja, det er denne. De turte nok ikke å utføre selve udåden selv. Skytteren skjøt med en enorm proffesjonell presisjon, hovedpulsåren tok Palme på et sekund. Morderen forsvant jo allerede på David Bagres gata, adiotrafikken og alt ble nøye overvåket og alt ble satt ut av spill. Se bare hvordan nødsentralen bevisst unnlot å svare, men prioriterte en taxi. Nei her er for mye til at alt skulle vært tilfeldig.

Anonymkode: 953ef...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

SwebbTV intervjuer Claes Hedberg...

 

 

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 15.51, AnonymBruker skrev:

Ja, det er denne. De turte nok ikke å utføre selve udåden selv. Skytteren skjøt med en enorm proffesjonell presisjon, hovedpulsåren tok Palme på et sekund. Morderen forsvant jo allerede på David Bagres gata, adiotrafikken og alt ble nøye overvåket og alt ble satt ut av spill. Se bare hvordan nødsentralen bevisst unnlot å svare, men prioriterte en taxi. Nei her er for mye til at alt skulle vært tilfeldig.

Anonymkode: 953ef...da0

Forsåvidt enig, bare at jeg tror de handlet på oppdrag fra Sør-Afrikas etteretning. Selve morderen var en mann med navn Anthony, husker ikke etternavnet. Han var i Rhodesias hemmelige politi, når Ian Smith ble styrtet i 1980 "hoppet han over" til Pretoria-regimet og begynte der. Ser man på de første fantombildene som var basert på Lisbeth Palmes utsagn, er det skremmende likt.

Jeg tror nok det extremhøyre miljøet i Politiet jobbet fra oppdrag fra Apartheid-regimet. Sverige var vel på Palmes tid en av de største bidragsyterne til ANC. 

Anonymkode: 953ef...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...