Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å kjøpe ulldress til baby. Dette er vel greit å ha over klær når babyen skal ligge i vogn på tur e.l. Termin i slutten av oktober. Hvilken størrelse bør jeg kjøpe? Vil jo helst slippe å måtte kjøpe uendelig mange...Men vet jo at babyer vokser så fort også...

Anonymkode: 55812...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0-3 mnd bør holde til over jul. Hvis du ikke får fnatt av babyer som svømmer i klær den første tiden kan 3-6 mnd funke og, brett opp armer og ben. Alternativt kan du spesifikt ønske deg ulldress i julegave til baby i neste størrelse😊 Jeg setter ihvertfall stor pris på å kunne gi noe jeg vet vil bli brukt, i stedet for å gi noe de har masse av fra før.

Vi brukte ullfrotedress i str 6 mnd fra baby var ca 3 mnd, og det funket fint. Var bare en fordel at armene var litt lange da vottene falt av hele tiden😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også oktoberbaby, men måtte pent ha tre ulldresser. De vokser fort... 

Første i strl 55 brukte jeg bare i 6 uker kanskje, men den var altfor stor da hun var nyfødt  deretter 62 og så 68 på våren (det var en kald vår). 

Dette var dressene fra Lillelam. Sjekk Finn.no så finner du brukte til halv pris. 😊

Anonymkode: b4449...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte Lillelam str 56 på nyfødt oktoberbarn. Veldig myk og god. Lett å brette opp da den var litt stor og god strekk så den holdt en stund. Lurer på om vi hoppet rett til 68 etterpå, for det var i hovedsak i beina den ble lang, lengden fra skrittet og opp til skuldrene var ikke så forskjellig fra 62 til 68. 

Anbefales 🙂

Anonymkode: 9c30b...382

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lillelam str 62 fra mine kom hjem i september til mars/april. De brukte str 44-50 da de kom hjem. 

Anonymkode: c55f6...768

AnonymBruker
Skrevet

Lillelam ville jeg ikke kjøpt mindre enn 62. De er små i størrelsen og kan brettes opp, dessuten vokser jo de små så raskt. 

Kjøpte noe fra Lillelam i 56 til nr. 2 og tror jeg rakk å bruke det 1 gang (hvis vi brukte det i det hele tatt)

Anonymkode: 5cde5...761

Skrevet

En nyfødt kan fint bruke 62 i ulldress selv om den blir veldig romslig :)  

Gjest Sjokomilkshake
Skrevet

Datteren vår født i september hadde ulldress i størrelse 62, den passet da helt til hun ikke hadde bruk for ulldress noe mer før sommeren. Måtte brette opp armene og bena da, men det var virkelig ikke noe problem😊

AnonymBruker
Skrevet

Til januarbarnet mitt kjøpte jeg i str 56 og 62 før fødsel. Kjøpte etter hvert en i 68, men rakk ikke bruke den så veldig lenge.

Anonymkode: 466e2...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Novemberbarn, kjøpte LilleLam-dress i str 62. Den var ganske romslig helt i starten, men vokste fort inn i den og fikk brukt den godt før vi måtte opp på neste størrelse. 
LilleLam er litt små i str og kan i tillegg legges ned i armer og bein (brettekanten er bare festet med noen sting slik at man får litt mer å gå på hvis man løsner de).

Anonymkode: fd5b3...af1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha kjøpt denne i 62/68, søsteren min hadde en sånn til nvemberbarnet sitt og var veldig fornøyd. I starten bare brettet hun opp på beina og armene. Dessuten vil det bare være varmere når tøyet er litt stort

https://nostebarn.no/baby-ull/dress-med-hette-ullfleece

Anonymkode: e3b79...ff3

Skrevet

Lillelam-dressene våre er i str 56, har brukt dem siden fødselen. Hun er 10 uker nå, og de er straks for korte i ryggen. 

AnonymBruker
Skrevet

Lanullva-dress er fint til vinter-vinter! De har mye stretch i seg.

Anonymkode: d5094...2b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte brukte strl 62 etter 4 uker.. Ville kjøpt litt stort jeg.. 

Anonymkode: 684b1...cc4

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker str 50 og baby er 7 uker. Så det er veldig variasjon på hvor fort de vokser!

Anonymkode: f9b77...a1b

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange svar! Men...Må de bruke ulldress? Jeg har tenkt at de må det. Men er det f.eks. mulig å pakke inn i tepper? Tenker da så fremt jeg er tilstede og kan se hele tiden, så ikke tepper dekker til for pusting. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange svar! Men...Må de bruke ulldress? Jeg har tenkt at de må det. Men er det f.eks. mulig å pakke inn i tepper? Tenker da så fremt jeg er tilstede og kan se hele tiden, så ikke tepper dekker til for pusting. 

Du bør det ja. Teppe kommer jo i tillegg til ulldress når det er veldig kaldt. Kjøp brukt om du tenker det er dyrt. Finn.no

Anonymkode: d5094...2b3

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville brukt ulldress ja. Min baby sover ihvertfall aldri med armene ned, så uten ulldressen ville det blitt veldig kaldt på armene. I tillegg styr å flytte på teppet hele tiden for å sørge flor at det dekker nok og ikke for mye, blir fort til at baby våkner unødvendig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...