Gå til innhold

Rasisme på høylys dag i Harstad


Drizzt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde vi hatt deg Drizzt for hver hvite nordmann som ble plaget av sinte negre, så hadde verden blitt en bedre plass. Vi reagerer alltid når svarte/utlendinger blir mobbet og dårlig behandlet, men tenker ikke en tanke når det motsatte skjer. Uansett er jeg sånn som deg Drizzt, jeg er for at alle behandler hverandre bra og håper de finner den skyldige. Det bør være like alvorlig når en hvit slår en svart som når en svart slår en hvit. Sånn er det enda ikke, men la oss håpe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å anta at det er rasisme, dog trenger det ikke å være det. For alt vi vet har disse kvinnene en historikk seg i mellom, som utløser dette. Det kan være et trekantdrama for eksempel. 

Uansett helt uholdbart å slå mennesker, spesielt sånn som dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Martin13 skrev:

Hadde vi hatt deg Drizzt for hver hvite nordmann som ble plaget av sinte negre, så hadde verden blitt en bedre plass. Vi reagerer alltid når svarte/utlendinger blir mobbet og dårlig behandlet, men tenker ikke en tanke når det motsatte skjer. Uansett er jeg sånn som deg Drizzt, jeg er for at alle behandler hverandre bra og håper de finner den skyldige. Det bør være like alvorlig når en hvit slår en svart som når en svart slår en hvit. Sånn er det enda ikke, men la oss håpe.

Som du skriver er det like ille uansett hvilken rase som angriper den andre. Sånne uprovoserte voldshandlinger har jeg absolutt ikke sansen for. Men du er inne på noe at vold mot ikke-hvite er det mye mer fokus på som om vold mot hvite er omtrent greit :(

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 7.22, Catalina Culès skrev:

Uakseptabelt oppførsel, uansett hvilken farge du har på huden.

👏👏👏

Så enkelt kan det sies. Istedenfor å innta offerrolle og bli KRENKET over at folk reagerer når det blir utøvd vold!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.6.2018 den 22.56, Drizzt skrev:

Dette må være noe av det verste jeg har sett

Jøss! Om dette er noe av det verste du har sett, da kan du virkelig ikke ha sett MYE.

For meg ser det ikke en gang ut som det er noen kontakt der.... Hva har forresten dette med rasisme å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Beeblebrox skrev:

Jøss! Om dette er noe av det verste du har sett, da kan du virkelig ikke ha sett MYE.

For meg ser det ikke en gang ut som det er noen kontakt der.... Hva har forresten dette med rasisme å gjøre?

Ja, ren rasisme på høylys dag er klart noe av det verste jeg har sett. Det tydelig at den hvite dama klapset den utenlandske. Det er tydelig kontakt i videoen. 

Trenger du virkelig spørre hva dette har med rasisme å gjøre? :ohmy: Hva er rasisme for deg? Kun KKK?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Drizzt skrev:

Ja, ren rasisme på høylys dag er klart noe av det verste jeg har sett. Det tydelig at den hvite dama klapset den utenlandske. Det er tydelig kontakt i videoen. 

Trenger du virkelig spørre hva dette har med rasisme å gjøre? :ohmy: Hva er rasisme for deg? Kun KKK?

Jeg kan jo i det minste være glad på dine vegne, ettersom dette er det verste du har sett. Bra for deg, men du burde heller ha kalt tråden :Drizzt & Co`s ville spekulasjoner, sånn for nøyaktighetens skyld...

Du vet ingenting om hva som motiverte denne damen til å oppføre seg slik. Enkelt og greit.

Når påstanden din er at dette var rasistisk, så det er vel per. def. "rasisme" i seg selv , mtp. informasjon du sitter med (iaf. etter dagens standard). Ganske komisk, egentlig xD

Og, nei - det er IKKE TYDELIG kontakt i videoen. Å påstå at det er det er ca. like, om ikke mer spekulativt enn å påstå at handlingen til den "hvite damen" var rasistisk motivert...

Spekuler i vei, jeg skal ikke stoppe noen. Jeg synes bare det var en meget festlig måte å hoppe til konklusjoner på, og et prakt eksempel på overdrivelser og  "clickbait", både fra din og media sin side...  Halvmoden agurk, @best...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beeblebrox skrev:

Jeg kan jo i det minste være glad på dine vegne, ettersom dette er det verste du har sett. Bra for deg, men du burde heller ha kalt tråden :Drizzt & Co`s ville spekulasjoner, sånn for nøyaktighetens skyld...

Du vet ingenting om hva som motiverte denne damen til å oppføre seg slik. Enkelt og greit.

Når påstanden din er at dette var rasistisk, så det er vel per. def. "rasisme" i seg selv , mtp. informasjon du sitter med (iaf. etter dagens standard). Ganske komisk, egentlig xD

Og, nei - det er IKKE TYDELIG kontakt i videoen. Å påstå at det er det er ca. like, om ikke mer spekulativt enn å påstå at handlingen til den "hvite damen" var rasistisk motivert...

Spekuler i vei, jeg skal ikke stoppe noen. Jeg synes bare det var en meget festlig måte å hoppe til konklusjoner på, og et prakt eksempel på overdrivelser og  "clickbait", både fra din og media sin side...  Halvmoden agurk, @best...

 

Jøss, det var masse spekulasjoner her fra din side. Trist at du bagatelliserer rasisme på den måten, men det får være for din regning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten så jo at dama slo bestemor, en kan jo ikke bare se på videoen, som ikke er helt klar.  

Helt uakseptabel oppførsel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig ting å gjøre. Stusser samtidig på at en konkluderer med rasisme i en sak der en overhodet ikke aner noe om bakgrunnen eller motivasjonen for det som ble gjort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Newroz
På 12.6.2018 den 22.56, Drizzt skrev:

Dette må være noe av det verste jeg har sett. Uprovosert rasistisk oppførsel! Nå håper jeg noen gjenkjenner dette rasistiske kvinnemennesket så saken kan anmeldes :frustrert:

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/utenlandsk-kvinne-klapset-til-pa-gata/3423500714.html

Jeg har ikke fått med meg dette før nå, men det var virkelig ille! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...