Gå til innhold

Herpes genitalis

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått påvist herpes nedentil. Har nå sår på kjønnsleppene og nedover. Dette er så grusomt vondt at jeg gråter 20 min etter jeg har vært på do. Jeg er så tissetrengt men klarer ikke få ut noe. Har prøvd å dekke sårene med kompress, legge dopapir over urinrøret for å hindre at det kommer på sårene. Og har prøvd xylocain salve. Denne merker jeg ingen effekt av. Noen som vet om man kan ha bedre effekt av xylocain gel? 

Har hørt grønnsåpe bad skal hjelpe. Jeg har fått tak i det, men er livredd det skal svi. Noen som vet om det kan svi?

Dette er den verste smerten jeg har kjent nedentil så håper noen har noen knep som kan lindre noe :)

siden jeg hele tiden må på do har jeg heller ingen matlyst og føler meg generelt dårlig. 

noen tips der ute?:)

Anonymkode: 1d152...21d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye man kan gjøre når det er på sitt verste dessverre. Jeg husker jeg tok noe smertestillende for å lindre litt. Har du fått skrevet ut Valtrex av legen din? Det er nok for sent å ta nå, men neste gang du begynner å merke at et utbrudd kommer så ha Valtrex tilgjengelig. De korter ned/avbryter utbruddet betydelig.

Jeg har hørt at grønnsåpe bad skal hjelpe, men ikke prøvd selv. Vil tippe det svir i et par minutter før det gir seg. Kan trøste deg med at det første utbruddet er som regel det aller verste. De jeg har hatt i etter tid har vært mye mindre smertefulle og gitt seg kjappere (sikkert pga. Valtrex). Er nok bare å ta tiden til hjelp dessverre. God bedring :) 

Anonymkode: 58321...b10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mye man kan gjøre når det er på sitt verste dessverre. Jeg husker jeg tok noe smertestillende for å lindre litt. Har du fått skrevet ut Valtrex av legen din? Det er nok for sent å ta nå, men neste gang du begynner å merke at et utbrudd kommer så ha Valtrex tilgjengelig. De korter ned/avbryter utbruddet betydelig.

Jeg har hørt at grønnsåpe bad skal hjelpe, men ikke prøvd selv. Vil tippe det svir i et par minutter før det gir seg. Kan trøste deg med at det første utbruddet er som regel det aller verste. De jeg har hatt i etter tid har vært mye mindre smertefulle og gitt seg kjappere (sikkert pga. Valtrex). Er nok bare å ta tiden til hjelp dessverre. God bedring :)

Startet på valtrex i går. Tar ibux og paracet men det hjelper ikke når jeg må tisse. Svir like mye. Har ikke tisset hele dagen, er så tissetrengt nå men klarer ikke få ut noe. Hva skal jeg gjøre?? 🙈🙈

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Startet på valtrex i går. Tar ibux og paracet men det hjelper ikke når jeg må tisse. Svir like mye. Har ikke tisset hele dagen, er så tissetrengt nå men klarer ikke få ut noe. Hva skal jeg gjøre?? 🙈🙈

Må nesten bare få det ut. Jeg har sittet på do og felt mange tårer pga. det har vært helt GRUUUSOMT vondt å tisse. Men må man så må man 🙄😥 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må nesten bare få det ut. Jeg har sittet på do og felt mange tårer pga. det har vært helt GRUUUSOMT vondt å tisse. Men må man så må man 🙄😥 

Klarer ikke få ut noe. Når det gjør så vondt klarer jeg det bare ikke. Prøvde å sitte i grønnsåpe bad, det svei litt men ikke mye. Men klarte ikke tisse der heller 😶 nå har jeg vondt i magen og vet ikke hvordan jeg skal klare det 

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg hjalp zylocain gel og salve. Grønnsåpebad. Det er helt grusomt 1 gangen. Jeg klarte ikke sove og hylte av smerte hver gang jeg måtte tisse. Det er bare å kjøre på med gel 20 min før du skal på do. 

Anonymkode: 4d3bb...86b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hos meg hjalp zylocain gel og salve. Grønnsåpebad. Det er helt grusomt 1 gangen. Jeg klarte ikke sove og hylte av smerte hver gang jeg måtte tisse. Det er bare å kjøre på med gel 20 min før du skal på do. 

Anonymkode: 4d3bb...86b

Jeg har fått xylocain salve, men denne hjelper ingenting. Det svir noe immari når jeg tar det på og lindrer ingenting. Kanskje gel er annderledes?

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt herpes, men hadde store sår ufattelig mange sting etter gødsel. Det eneste jeg kunne bruke for å tiss var grønnsåpe. Brukte 1,5 litersflaske dom jeg helte mens jeg tisset. Ikke dkadelig å prøve i hvertfall.

Anonymkode: d375f...840

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hatt herpes, men hadde store sår ufattelig mange sting etter gødsel. Det eneste jeg kunne bruke for å tiss var grønnsåpe. Brukte 1,5 litersflaske dom jeg helte mens jeg tisset. Ikke dkadelig å prøve i hvertfall.

Det skal jeg prøve. Kan umulig svi mer enn det gjør nå 🙈

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Anonym-bruker skrev:

Det skal jeg prøve. Kan umulig svi mer enn det gjør nå 🙈

Tok NM i feilskriving der. Bra du forstod🙃

Skrevet

Noen som vet hvor lenge et herpes utbrudd varer? Har hatt det nå i 6 dager. Gått på tabletter i 3 dager. Kan jeg håpe på det er over til uken? Eller i løpet av helgen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...