Gå til innhold

Hvor mye Paracet og Ibux?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har akkurat operert ut visdomstann å smertene er ganske intense. Har allerede knasket 1 kg Paracet x 3 og 400 mg ibux x 3. Tar dette sammen med antibiotika ettersom jeg hadde betennelse når de opererte. Har jeg nå brukt opp kvoten min for smertestillende i dag?? Kan jeg ta tramadol f.eks til leggetid om 5 timer? 

Anonymkode: 794d5...834

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha 1 gram Paracet såklart. Ikke en kg! 😅

• Liker 3
Skrevet

Ikke lov å be om medisinsk råd her inne. Ring heller til lege i morgen for å få et trygt svar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Paracet holder og IKKE overskrid det som står på pakningen, Ibux vil ikke være optimal I denne situasjonen. Man bør uansett ikke kombinere ibux og paracet, alle som gjør dette bør ta en prat med en helsepersonell, eventuelt google dette. Er smertene for store tar du kontakt med tannlegen din, h*n kan skrive resept for relevante legemidler. Alternativt dra til fastlegen.

Anonymkode: 7c4cc...fd8

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Paracet holder og IKKE overskrid det som står på pakningen, Ibux vil ikke være optimal I denne situasjonen. Man bør uansett ikke kombinere ibux og paracet, alle som gjør dette bør ta en prat med en helsepersonell, eventuelt google dette. Er smertene for store tar du kontakt med tannlegen din, h*n kan skrive resept for relevante legemidler. Alternativt dra til fastlegen.

Det er delte meninger om å ta Paracet og Ibux samtidig, til og med hos helsepersonell. 

Ts kontakt lege/tannlege for å få sterkere/annen smertestillende 

Anonymkode: b5734...b9a

Skrevet

Søk råd hos lege. Hvis smertene er så sterke at du tror du ikke får sove i natt: oppsøk legevakt for å få råd eller resept på noe annet. Helsepersonell vil kunne gi deg råd om hvilke medikamenter du kan ta, og hvor mye, pluss hvilke som kan kombineres. Tilfeldige personer på et forum er ikke rette rådgivere når det gjelder medisinering. 

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo tannlegen min som i dag gå meg Ibux og Paracet og ba meg ta dette sammen.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at Paracet holder? Kjenner du smerten til TS?

Anonymkode: 13433...7b0

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting jeg lurer på er om jeg har gjort noe sinnsykt dumt. Jeg misforsto sikkert legen litt å trodde jeg kunne skylle såret allerede med en gang med corsydol. For hun var veldig opptatt av at jeg måtte skulle pga jeg har et stort hull nå. Men jeg leser jo på nett at det skal man ikke gjøre før dag 2 pga at blodet skal koagulere å skape en beskyttende hinne inni hullet.  Hvis man skyller for tidlig kan man få den smertefulle tilstanden "dry socket". 30 min etter operasjonen var munnen min så full av blod så jeg skylte med vann og deretter corsydol. Dette har jeg gjort 4 ganger i dag. Å nå et jeg jo liiivredd for at jeg har tabba meg skikkelig ut og kommer til å få skikkelig betennelse og dry socket....Hva skal jeg gjøre? Ringer uansett tannlegen i morgen. 

Skrevet

Følg det som står på pakningsvedlegget. Man bør ikke overstige denne dosen, særlig ikke med Paracet.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått foreskrevet både Paracetamol og Ibux som skal tas sammen. Fikk også samme kombinasjon på sykehuset. Jeg vil gjerne lese mer om hvorfor disse ikke bør tas sammen. Har du noen linker?

Anonymkode: af551...16b

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner.

Minner om retningslinjene for Kropp og helse-forumet

Sitat

* Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Perelandra, mod.

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege, tannlege eller apotek. 

Vennlig hilsen

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...