Gå til innhold

Lite attraktive kvinner og mindre attraktive menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever at mindre attraktive kvinner er mindre vennlige mot meg enn attraktive kvinner. Er ikke attraktiv selv. 

Hva tenker dere kan være ¨årsaken til dette? Er det fordi de føler de trenger å vise at de ikke er interessert, mer enn attraktive kvinner? 

Anonymkode: 4f067...c6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Årsaken kan være at du selv er mindre vennlig mot disse kvinnene, enn du er mot de du anser som attraktive.

Husk at du sender ut signaler som du kanskje ikke er klar over selv, og at kvinner merker disse signalene.

Anonymkode: a64ac...0b8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årsaken kan være at du selv er mindre vennlig mot disse kvinnene, enn du er mot de du anser som attraktive.

Husk at du sender ut signaler som du kanskje ikke er klar over selv, og at kvinner merker disse signalene.

Anonymkode: a64ac...0b8

Det kan hende at jeg ikke virker like interessert i dem, men det er likevel ikke slik at jeg er mindre vennlig. Kanskje de bare er på samme måte mot meg og jeg merker det samme :) Men det er jo til slutt personlighet som gjør en virkelig interessert.

Anonymkode: 4f067...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever at mindre attraktive kvinner er mindre vennlige mot meg enn attraktive kvinner. Er ikke attraktiv selv. 

Hva tenker dere kan være ¨årsaken til dette? Er det fordi de føler de trenger å vise at de ikke er interessert, mer enn attraktive kvinner? 

Anonymkode: 4f067...c6d

Du skal ikke se bort fra at det er en sammenheng mellom hvordan en person ser ut og hvor vennlig vedkommende er overfor andre. Om bare en svak en sammenheng.

Sure liv skaper sure holdninger. Og mange føler nok at det er vanskelig å være vennlig overfor andre når de ikke har overskudd.

Mange lite attraktive mennesker er lite attraktive nettopp fordi de ser slitne ut, også. Motgang tærer på og gjør mange harde mot andre.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg opplever at mindre attraktive kvinner er mindre vennlige mot meg enn attraktive kvinner. Er ikke attraktiv selv. 

Jeg opplever det samme, og synes det virker som at de tenker at de er bedre enn meg, og at de derfor har rett til det. Vakre mennesker skal jo ha så mye gratis bare fordi at de er vakre.

Anonymkode: 2c939...5fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attraktiv kvinne her.

jeg prater lettere med mindre attraktive menn, fordi jeg slipper å imponere.

kjæresten min såg jeg ikke på som spesielt attraktiv. Tenkte han kunne være en grei kompis. Men han syntes jeg var pen. Så han gav ikke opp. Nå synes jeg han er superkjekk. 

Anonymkode: 49eae...c21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så attraktiv og hvis jeg er lite vennlig mot noen så er det fordi de ikke er vennlig mot meg. Jeg prøver å være høflig, men hvordan jeg er mot andre påvirkes av hvordan de er mot meg.

Det er jo ingen hemmelighet at menn er mer vennlige mot attraktive kvinner. Ikke det at de nødvendigvis er frekk mot dem som er mindre attraktive, men om man opplever at en viss gruppe mennesker ikke er hyggelig mot en så burde man også ta en titt på hvordan man selv oppfører seg. Det er ikke alltid at det bare er andres feil når det gjelder hvordan man blir møtt.

I tillegg kan man ikke vite hva andre mennesker har opplevd, hvordan de har det akkurat den dagen eller om de sliter med noe. Man kan ikke ta alt så personlig, men man kan prøve å endre på seg selv om dette er noe man opplever ofte.

Anonymkode: a2954...f0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelige folk blir jo også automatisk mer attraktive, ihvertfall for meg. Så kan det ha noe å si? Eller vet du allerede på forhånd om de er attraktive eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi attraktive jenter slipper ned guard'en rundt deg, de antar du er fullt klar over at du ikke har sjans. Mens mindre attraktive jenter guard'er seg fordi de tror du tror du kan ha sjans.

En annen mulig forklaring er at mindre attraktive jenter er grinete "ikke han liker meg engang, og han er ikke noe mer attraktiv enn meg! Han burde se oss mer normale jenter, men neida han går også for de peneste, helt blottet for selvinnsikt". Prøv å være sjarmerende og hyggelig til alle jenter, og vær ekstra tålmodig og raus til de mindre attraktive som kanskje har blitt avvist litt for mye.

Anonymkode: a55a8...5f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, oeas said:

Du skal ikke se bort fra at det er en sammenheng mellom hvordan en person ser ut og hvor vennlig vedkommende er overfor andre. Om bare en svak en sammenheng.

Sure liv skaper sure holdninger. Og mange føler nok at det er vanskelig å være vennlig overfor andre når de ikke har overskudd.

Mange lite attraktive mennesker er lite attraktive nettopp fordi de ser slitne ut, også. Motgang tærer på og gjør mange harde mot andre.

 

Lav attraktivitet kan sikkert slå ut på den måte. Ser bl.a. en del eksempler på KG på at bitterheten kan ta overhånd. Men i det virkelige livet er min erfaring egentlig stikk motsatt: De mest morsomme og interessante jentene jeg kjenner er gjerne overvektige eller på andre måter mindre attraktive.

Jeg tror det har noe å gjøre med at pene jenter egentlig ikke har noe behov for å utvikle humor og personlighet, siden de uansett får alt gratis i livet, og er vant med å bli oppvartet. Og det igjen forsterker negative/kjedelige personlighetstrekk. Mens de mindre attraktive jentene er nødt til å utvikle andre måter å bli likt på.

"Nød lærer naken kvinne å spinne"

Anonymkode: ff438...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lav attraktivitet kan sikkert slå ut på den måte. Ser bl.a. en del eksempler på KG på at bitterheten kan ta overhånd. Men i det virkelige livet er min erfaring egentlig stikk motsatt: De mest morsomme og interessante jentene jeg kjenner er gjerne overvektige eller på andre måter mindre attraktive.

Jeg tror det har noe å gjøre med at pene jenter egentlig ikke har noe behov for å utvikle humor og personlighet, siden de uansett får alt gratis i livet, og er vant med å bli oppvartet. Og det igjen forsterker negative/kjedelige personlighetstrekk. Mens de mindre attraktive jentene er nødt til å utvikle andre måter å bli likt på.

"Nød lærer naken kvinne å spinne"

Anonymkode: ff438...139

:fnise:

Anonymkode: 0758d...3a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever at mindre attraktive kvinner er mindre vennlige mot meg enn attraktive kvinner. Er ikke attraktiv selv. 

Hva tenker dere kan være ¨årsaken til dette? Er det fordi de føler de trenger å vise at de ikke er interessert, mer enn attraktive kvinner? 

Anonymkode: 4f067...c6d

Det kalles sjalusi over at du interesserer deg mer for de attraktive kvinnene.

Anonymkode: 40459...021

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attraktivitet og personlighet henger alltid sammen. 

Anonymkode: 6a8b3...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke attraktiv syns jeg da, kvinne, men jeg opplever vennlighet veldig varierende ut fra hvor den personen ser seg selv. Jeg syns det blir feil å vurdere andres vennlighet ut fra hvor attraktive de er, fordi som regel er andre vennlige mot andre om de møtes med vennlighet selv. 

Ut fra overskrift skulle jo en som jeg vet mange betrakter som svært lite attraktiv være uhøfligheten selv mot meg, og det er han jo ikke.

Anonymkode: 73b26...1c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd dette overhodet, hva er lite "attraktivt" egentlig? Jeg er stort sett positiv og blid ovenfor alle mennesker jeg møter, det får jeg iallefall høre av de aller fleste :) 

Men det betyr ikke at jeg "prøver" meg på alle jente som jeg snakker med, alt avhenger av personlighet, noen bare snakker man med, har humor og prater løst og fast med, og da er jo ikke utseendet viktig i det hele tatt, om det er litt mer alvorlig og man skal vurdere noen i et forhold er jo kjemi, personlighet, felles verdier og slike ting veldig viktig, og klaffer dette ikke, hva så? Man kan da være omgjengelig for det om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får masse positiv oppmerksomhet fra menn og de er overhyggelige med meg nå når jeg er slank. Da jeg var tykk var det påfallende å som smilte og var sånn supergreie. Menn går etter utseendet

Anonymkode: 70587...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig pene kvinner får mye mer creeps og stalkers etter seg og må være enda mer forsiktig med å smile og være hyggelig, fordi disse ekle mannfolka tolker det feil og begynner trakkassere dem

Det skjer lett hos mindre pene kvinner også, men muligens noe sjeldnere

Pene kvinner lærer som regel tidlig i livet at når de er normalt hyggelig blir det tolket som flørt og de får uønsket oppmerksomhet

 

Anonymkode: a67f6...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Opplever ikke at det er en trend. Synes kvinner generelt oppfører seg ganske likt når det kommer til vennlighet. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13. juni 2018 den 1.17, AnonymBruker skrev:

Det er fordi attraktive jenter slipper ned guard'en rundt deg, de antar du er fullt klar over at du ikke har sjans. Mens mindre attraktive jenter guard'er seg fordi de tror du tror du kan ha sjans.

En annen mulig forklaring er at mindre attraktive jenter er grinete "ikke han liker meg engang, og han er ikke noe mer attraktiv enn meg! Han burde se oss mer normale jenter, men neida han går også for de peneste, helt blottet for selvinnsikt". Prøv å være sjarmerende og hyggelig til alle jenter, og vær ekstra tålmodig og raus til de mindre attraktive som kanskje har blitt avvist litt for mye.

Anonymkode: a55a8...5f7

this

Anonymkode: 13721...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...