Gå til innhold

Hvordan fjerne røyklukt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Vi bor i tomannsbolig, og den ene personen under oss pleier å røyke inne. Dessverre kommer det ofte røyklukt opp, men heldigvis ikke sterkt, problemet er at den er litt kvalmende. 

Hvordan får man vekk røyklukt effektivt? Jeg vasker ofte, men føler at det setter seg. Tips?

Anonymkode: 4bac8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nytter ikke. Han som røyker må slutte å røyke inne.

Anonymkode: 8682b...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette ut skåler med eddik eller vaniljesukker. Men om røyken trekker inn i deres leilighet ville jeg funnet ut hvor, og få gjort noe med saken. (Ventil?) Bor dere i et borettslag kan kanskje de hjelpe dere.

Anonymkode: bbdfb...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan sette ut skåler med eddik eller vaniljesukker. Men om røyken trekker inn i deres leilighet ville jeg funnet ut hvor, og få gjort noe med saken. (Ventil?) Bor dere i et borettslag kan kanskje de hjelpe dere.

Anonymkode: bbdfb...9f5

Takk for nyttig tips! Det er en tomannsbolig, så trekker opp gjennom trappa.. så det blir nok kjøp av eddik i morgen 😄

Anonymkode: 4bac8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å sette ut skåler med eddik når naboen fortsetter å røyke og stadig ny røyk hver dag driver opp.

Rådet om skåler med eddik er for å fjerne røyklukt der det har VÆRT røyk, men at det er slutt på tilførsel av ny røyk, f.eks. fjerne røyklukten etter en fest etc.

Anonymkode: 61ad7...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det trekker inn gjennom deres inngangsdør, så ville jeg sjekket om det er mulig å sette på noen ekstra gummilister i dørkarmen slik at den blir tettere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvis det trekker inn gjennom deres inngangsdør, så ville jeg sjekket om det er mulig å sette på noen ekstra gummilister i dørkarmen slik at den blir tettere. 

Eller på hans, for å holde felles inngang fri for lukt også. 

Anonymkode: 14090...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...