Gå til innhold

sosial angst og dugnadsarbeid.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg flyttet nylig inn i en bolig som hører til ett sameie. Naboene her er utrolig hyggelige og de fleste har kommet å presentert seg selv når de har sett meg ute. Nå prøver de å få til ett sosialt miljø, samt dugnader på vårt lille felles uteområdet.  Nylig hadde de ett møte hos en av naboene for å diskutere diverse saker som går på hele sameie.

Utfordringen min er at jeg har kjempe sosial angst. Pga traumer som jeg har opplevd, klarer jeg ikke å være innendørs med andre mennesker. ( kun mine nærmeste) .Får fullstendig panikk bare med tanken.Hos meg hjelper ikke eksponering - det gjør det bare verre. Etter  å ha levd med dette i snart 15 år, uten stor bedring selv om jeg har forsøkt alt av behandling og medisiner, har jeg innsett at dette er noe jeg må leve med. 

Nå sitter jeg her helt fortvilet og er utrolig lei meg. Har lyst å kunne bidra med noe, og vil ikke være den naboen som aldri stiller opp på slike ting. Jeg kan på gode dager være med på aktiviteter/dugnad som foregår utendørs.  Lurer på hva andre gjør som er i en liknende situasjon. Enten må jeg være den kjipe som aldri kan komme, eller så kan jeg være åpen og ærlig og fortelle om de utfordringene mine som jeg har i slike situasjoner. Men dette er utrolig skummelt siden jeg ikke kjenner dem. Noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det enkelt og greit, at du ikke kan delta på x pga helsemessige problemer, og foreslå at du kan gjøre noe annet istedenfor? Bake en pai eller en kake til de som deltar på dugnaden f. eks 🙂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...