Gå til innhold

Tvangstanker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan bli psykotisk av å lide av kraftige tvangstanker?

Anonymkode: 87177...a97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig ikke. Snakk med psykiater.

Anonymkode: fb4f0...70c

Skrevet

Nei, ikke tvang singulært. 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg vil tippe det ja, om man blir for overbevist om at det kan skje noe som ikke er realistisk. Det kan hvertfall skape paranoia, dessverre

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg vil tippe det ja, om man blir for overbevist om at det kan skje noe som ikke er realistisk. Det kan hvertfall skape paranoia, dessverre

Hvis det er OCD, så er en del av sykdommen nettopp det å vite at tvangstankene ikke er realistiske og bryter med egne verdier, selv om man ikke klarer kvitte seg med dem.

AnonymBruker
Skrevet

Rus kan derimot utløse psykose. Cannabis, sopp eller andre hallusinogener.

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan bli psykotisk av å lide av kraftige tvangstanker?

Ta det opp med legen, ikke oss. Er du syk, så har du ikke god nok vurderingsevne til å vurdere deg selv. 

Anonymkode: 59048...85a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke meg som har det, men kjæresten min. Det er derfor jeg spør. Det engster meg litt, jeg har prøver å få han til å søke hjelp, han vet han har et problem. Men han nekter å tro at hjelp kan hjelpe han. Så er redd for at det kan resultere i noe slikt

AnonymBruker
Skrevet

Til tider eskalerer det litt, og jeg merker på hele han at han er super stresset. Han virker litt innestengt og sur da. Virker nesten litt som han er redd for å søke hjelp, for da «mister han kontroll» (?). Det er inntrykket mitt, og jeg trenger litt tanker og råd. Jeg er bare redd for det skal ta helt av,  og resultere i noe verre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...