Gå til innhold

Hørselsproblemer (merkelig tilstand)

Fremhevede innlegg

Skrevet

11. Juni 2018

Jeg satt alene ved bordet og spiste lunsj. Bare en enkel grønnsakssuppe. Klokken var vel rundt kvart på seks da det skjedde; plutselig hørte jeg en statisk spraking -type lyd som oppstår når ledninger i headset svikter, i venstre øret.

Jeg fikk også en hul følelse -lik når man får vann i øregangen (når man er i dusjen f.eks).

Ikke bare det, men etterpå fulgte kraftige smerter. Det var nesten som når man feilberegner dybde med q tips, bare ubeskrivelig mye verre!

Da jeg instinktivt tok meg til øret, kunne jeg høre en slags summing. Jeg kan beskrive det som når man holder en stemmegaffel (instrument verktøy) mot øret. En ulende pirrende lyd. Det var ekstremt høyt!

Den hule følelsen kom også et lite øyeblikk i det høyre øret, og så ble det helt stille. Da mener jeg absolutt stille. Jeg tror jeg var døv. Stillheten varte i omtrent 3-5 minutter, før hørselen kom tilbake. Derfra gikk alt normalt, inntil klokka var ti over seks. Da fikk jeg en kraftig hodepine -nesten som om jeg kunne føle blodet gå fra hodet til kroppen, fort. Jeg hørte også en høy brudsende lyd -type lyd man hører når man bruker et stetoskop og lytter til blodet som sirkulerer i kroppen. 

- - -

I ettertid ga det seg, men jeg er usikker på dette. Jeg har sjelden opplevd dette før, og det har aldri gjort så innmari vondt! Jeg har heller aldri opplevd å være totalt døv sånn uten videre. Jeg er redd for at det skal skje igjen :( Lydene kom jo innenfra, noe som må bety at ingen andre enn jeg hørte det, med mindre hjernen min har blitt en Magnetresonanstomografisk maskin :( Kjenner noen av dere til denne typen hendelser? Bør jeg oppsøke lege?  

-Celly

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tinnitius.

Anonymkode: 3d93d...27c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tinnitius.

Å nei :( Ikke bra :( Jeg har hørt at det er vanskelig å bli kvitt og :( 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Sudden Deafness på venstre side, dvs. jeg ble plutselig døv, ikke over natten men over veldig kort tid. Kan ikke huske at det var slik du beskriver det, så ikke vær redd for det.

Det er mest sannsylig noe forbigående, er du stresset/sliten kan det være en av grunnene. Det kan også være tinnitus som nevnt over her.

Anonymkode: 3ce31...0d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke dette hørtes ut som tinnitus og en tur til legen for en sjekk kan nok være en god ide

Anonymkode: 7e93e...e56

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke dette hørtes ut som tinnitus og en tur til legen for en sjekk kan nok være en god ide

Kanskje jeg bør det, ja :( 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tinnitus er en tilstand som opptrer svært variert fra person til person. Hos meg skifter det fra litt lyd til øredøvende stikkende hylelyder i timesvis til forvinning av all lyd når jeg bøyer meg og til å høre lyder jeg ikke skulle kunnet høre ifølge hørsels spesialisten. Hodet mitt er blitt scannet mange ganger og de finner ingenting galt der. 

Derfor kan det være tinnitus ts har.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Migreneanfall? Med sanseforstyrrelser som kalles 'aura' i forkant av migreneanfallet? 

Jeg har det ikke selv, men kraftig hodepine som du fikk kan være en pekepinn på det.

Anonymkode: b2401...835

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Migreneanfall? Med sanseforstyrrelser som kalles 'aura' i forkant av migreneanfallet? 

Jeg har det ikke selv, men kraftig hodepine som du fikk kan være en pekepinn på det.

Anonymkode: b2401...835

Jeg utelukker ingenting. Men i så fall antar jeg det er det første migreneanfallet jeg har o.O

Skrevet

Jeg har ikke hatt det med hørselen, men jeg har migrene og kjenner igjen det med 'å høre blodet suse rundt i kroppen'.Det gjør jeg ved migreneanfall, også etter at hodepinen er borte pga migrenetablett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...