Opplyst Skrevet 17. juni 2018 #21 Del Skrevet 17. juni 2018 Tor med hammeren er en mektig mann, og det må være viriliteten hans som tiltrekker kvinnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #22 Del Skrevet 17. juni 2018 Elsker lyn og torden! Da må jeg ut på verandaen, eller kjøre ut til stranden. Elsker ruskevær! Men med all respekt for lynet, utsetter meg ikke for fare Anonymkode: 7453d...9a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #23 Del Skrevet 17. juni 2018 Tordenvær er vel naturens symbol på renselse. Jeg elsker lyden, fuktigheten, regnet, skyene. Naturens vidunder. Og mye bedre enn noen mann. Anonymkode: 47bd1...e9b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opplyst Skrevet 17. juni 2018 #24 Del Skrevet 17. juni 2018 Tor med hammeren er en mektig mann. Så det er kanskje viriliteten hans som tiltrekker kvinnene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Merula Skrevet 17. juni 2018 #25 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) . Endret 19. september 2022 av Merula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 17. juni 2018 #26 Del Skrevet 17. juni 2018 Jeg elsker også lyn og torden. Syns det er skikkelig gøy. Dessverre får jeg vonde ledd av sånt vær da, så ikke så behagelig, men jeg syns det er gøy og fascinerende likevel. 🌩⛈⚡️ Høljer ned her nå, håper på torden også! Ganske lummert ute nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelseskladden Skrevet 17. juni 2018 #27 Del Skrevet 17. juni 2018 Husker for noen år siden at det kom et voldsomt tordenvær om kvelden. Jeg og søsteren min er like torden-gale begge to og vi satt hele dagen og fulgte med på vær-radaren og så uværet komme fra Danmark. Sakte men sikkert bygget det seg opp og dro over mot Oslofjorden. Når kvelden kom og himmelen mørknet så hadde vi stilt oss opp på en høyde med god utsikt sørover og den neste timen er den beste i mitt liv! Først så vi bare noen få blink i horisonten, men ettersom det kom nærmere og det ble ennå mørkere så spredte blinkingen seg utover slik at 180grader av himmelen lyste opp som et diskolys. Også hørte vi tordenskrallene. Ettersom det var så sinnsykt mye lyn, så ble det aldri opphold mellom skrallene, det var bare en sånn jevn rumlelyd som fylte himmelen. Den følelsen kan bare ikke beskrives, det var ren eufori! Så kom det rett over oss og det lynte og tordnet på alle kanter. Vi satt oss i bilen og det smalt og ristet som jordskjelv rundt oss. Det var virkelig skrekkblandet fryd! Etter det passerte oss så døde uværet ut og vi satt målløse igjen. Hvert år så håper vi å oppleve noe slikt igjen, men har ikke hatt hellet med oss. Det var en relativt skjelden begivenhet å få et så stort og kraftig uvær her til lands. Det at det holdt på intensiteten helt fra Danmark og til og med bygget seg litt opp, det at det kom på kvelden slik at lys-showet fikk full effekt.. Det var «the perfect storm» ❤️ For de av dere som er interessert så er dette en fin side for å se hvor det er torden nå: http://nb.blitzortung.org/live_dynamic_maps.php?map=11 Den registrerer lynnedslag og er i sanntid. Yr.no har også vær-radar som viser nedbør med animasjon av bevegelsene i været: https://www.yr.no/radar/søraust-noreg.html 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 17. juni 2018 #28 Del Skrevet 17. juni 2018 Hørtes fantastisk ut, @Spøkelseskladden! Skrekkblandet fryd ja, det vil jeg tro! Tordner litt her nå, men veeeeldig langt unna. Leddene mine hater sånt vær, men jeg digger det, så leddene har ikke stemmerett her ass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 17. juni 2018 #29 Del Skrevet 17. juni 2018 18 minutter siden, Spøkelseskladden skrev: Husker for noen år siden at det kom et voldsomt tordenvær om kvelden. Jeg og søsteren min er like torden-gale begge to og vi satt hele dagen og fulgte med på vær-radaren og så uværet komme fra Danmark. Sakte men sikkert bygget det seg opp og dro over mot Oslofjorden. --- Ææææh, spennende lesing! Jeg er også lyn og torden-fanatiker, den første radaren du linket til har jeg hatt kjennskap til i noen år og har lagret nettsiden som snarvei på mobilen 😅 Den sitter jeg ofte og følger med på. Dvs, jeg og kjæresten sitter med nesa nedi skjermen og følger med på radaren som to galninger når tordenværet nærmer seg fra sjøen. Godt å se at ikke det bare er oss som er så gale etter lyn og torden 😆👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelseskladden Skrevet 17. juni 2018 #30 Del Skrevet 17. juni 2018 2 minutter siden, Moondance skrev: Ææææh, spennende lesing! Jeg er også lyn og torden-fanatiker, den første radaren du linket til har jeg hatt kjennskap til i noen år og har lagret nettsiden som snarvei på mobilen 😅 Den sitter jeg ofte og følger med på. Dvs, jeg og kjæresten sitter med nesa nedi skjermen og følger med på radaren som to galninger når tordenværet nærmer seg fra sjøen. Godt å se at ikke det bare er oss som er så gale etter lyn og torden 😆👏 Jeg og søstern hadde vår egen torden-sang til og med! Vi brukte ghostbusters sangen og byttet ut ordene så vi sang «when the sky goes dark and you hear the storm. Who you gonna call? Stormchasers!!» 😂 haha! Et tips til: Hver morgen klokken 6 blir det på denne siden lagt ut et værvarsel (forutsatt at det er meldt uvær i Europa): http://www.estofex.org/ Klikk på varselet også får du opp bilde hvor det er markert hvor det er sjangse for uvær. Er du innenfor den tynne gule linjen så er det 15% sjangse for torden. Den tykke gule linjen indikerer 50% sjangse. (I tillegg er det oransje, rød og lilla linjer som indikerer kraftige stormer, men det er ekstremt skjeldent i Norge. (I dag er det faktisk et slikt varsel for øst-Sverige)) Dette varselet er veldig ofte korrekt! (Den kvelden hvor den perfekte stormen kom var vi innenfor rød linje!) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lexie Grey Skrevet 17. juni 2018 #31 Del Skrevet 17. juni 2018 2 timer siden, Spøkelseskladden skrev: Jeg og søstern hadde vår egen torden-sang til og med! Vi brukte ghostbusters sangen og byttet ut ordene så vi sang «when the sky goes dark and you hear the storm. Who you gonna call? Stormchasers!!» 😂 haha! Et tips til: Hver morgen klokken 6 blir det på denne siden lagt ut et værvarsel (forutsatt at det er meldt uvær i Europa): http://www.estofex.org/ Klikk på varselet også får du opp bilde hvor det er markert hvor det er sjangse for uvær. Er du innenfor den tynne gule linjen så er det 15% sjangse for torden. Den tykke gule linjen indikerer 50% sjangse. (I tillegg er det oransje, rød og lilla linjer som indikerer kraftige stormer, men det er ekstremt skjeldent i Norge. (I dag er det faktisk et slikt varsel for øst-Sverige)) Dette varselet er veldig ofte korrekt! (Den kvelden hvor den perfekte stormen kom var vi innenfor rød linje!) Haha! Den sangen toppet det meste 😅 Jøss, det varselet var ganske genialt. Selv pleier jeg å følge med på denne radaren, for den pleier også å stemme ganske godt: http://www.dmi.dk/vejr/til-lands/vejrkort/ Egentlig er det bare et nedbørvarsel, men dersom fargefeltene er mørkerøde og spesielt lilla, indikerer det svært kraftig nedbør og ofte også torden (på denne tiden av året iallfall). De melder 48 timer frem ✌ Synd jeg bor et sted i landet hvor tordenværet sjeldent treffer ordentlig. Jeg følger med på radaren hvordan lynene danner seg i sjøen og er på vei full fart oppover, for så å dø ut før det treffer land.. Blir like frustrert hver gang 😠 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2018 #32 Del Skrevet 17. juni 2018 På 11.6.2018 den 18.44, AnonymBruker skrev: Og jeg synes det er veldig dumt og kjedelig at det ikke kan være oftere. Anonymkode: 980fa...7fa Enig! Har vært så heldig å ha fått opplever skikkelig torden og lyn i tropene. Det smalt og rumlet konstant i timevis! Fantastisk å se og høre på. Anonymkode: fa8cb...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddy Skrevet 1. juli 2018 #33 Del Skrevet 1. juli 2018 Blir selv livredd lyn og torden. Er et nervevrak helt til det er over 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hadley Skrevet 1. juli 2018 #34 Del Skrevet 1. juli 2018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 1. juli 2018 #35 Del Skrevet 1. juli 2018 Jeg elsker lyn og torden, og regn. Savner regn og uvær nå! Gøy å se at det er flere enn meg som blir hoppende glad av lyn og torden, de fleste jeg kjenner synes det er kjipt med slikt vær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2018 #36 Del Skrevet 1. juli 2018 På 11.6.2018 den 19.23, Nuna07 skrev: Samme her. Håper på regn, lyn og torden snart. Lyn er utrolig vakkert å se på, spesielt på avstand. Herlig å kose seg på verandaen i skikkelig regnvær. Skikkelig ruskevær med masse regn og vind ved sjøen er også herlig. Du mener sikkert "helst på avstand". Om det er nærme, kan det bli særs ubehagelig Anonymkode: f6834...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 6. juli 2018 #37 Del Skrevet 6. juli 2018 Tenker pipa hadde fått en annen lyd hvis lynet slo ned i huset deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #38 Del Skrevet 6. juli 2018 23 minutter siden, OPIgirl skrev: Tenker pipa hadde fått en annen lyd hvis lynet slo ned i huset deres. Jeg liker å kjøre bil, men pipa hadde nok blitt noe annet hvis jeg kræsjet......... Anonymkode: 980fa...7fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 6. juli 2018 #39 Del Skrevet 6. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker å kjøre bil, men pipa hadde nok blitt noe annet hvis jeg kræsjet......... Anonymkode: 980fa...7fa For et tullete, umodent svar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2018 #40 Del Skrevet 6. juli 2018 11 minutter siden, OPIgirl skrev: For et tullete, umodent svar. Det er ikke verre enn ditt eget svar. Statistisk sett er jeg rimelig sikker på at bilkjøring er farligere. Anonymkode: 9b6da...c6b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå