Gå til innhold

Ga nettopp 20 kr til en tigger - dumt?

Fremhevede innlegg

Gjest HankySpanky
Skrevet (endret)

Nei, jeg ga en tier til en av de klassiske gamle lofferne i byen en gang på 90-tallet (loffer-alkisene er forøvrig sjelden vare om dagen), mange av dem var vel gamle krigsseilere, Norges helter, skadet og glemt, han fortjente den rødspriten han kunne kjøpe for de slantene jeg ga. (var student)

Sigøynere, aldri i livet. Disse menneskene er profesjonelle tiggere og lurendreiere og har levd av håndsutrekninger og tyveri siden de begynte å trekke mot Europipe fra India for over 1200 år siden.

Savner de gamle lovene, som sørget for å nekte slike folk adgang til riket.

Har egentlig ikke så mye empati for narkiser heller, de skulle ha brukt knollen og ligget unna hasj og diverse, vi måtte alle ta det valget når vi var 15-16, ville heller støttet et tvangsbehandlingssenter og rehabiliteringsprogram over skatteseddelen, samt skuddbonusprogram for politi dersom de kom over narkosmuglere.

Endret av HankySpanky
Videoannonse
Annonse
Gjest HankySpanky
Skrevet (endret)
On 6/15/2018 at 9:00 AM, AnonymBruker said:

Da skulle du sett hvor mye penger de kommer innom post i butikk for å veksle opp i femhundrelapper og tusenlapper. En tigger (ganske lett gjenkjennelig) kom innom en kveld og ønsket å veksle fire tusen kroner, samme regla dagen etter. Enda mer interessant er det når "bakmennene" kommer inn, det er ganske mange tusen kroner de kommer med. Nå får vi ikke lov å ta imot dem lenger, fordi de rett og slett fyller cashguarden med mynter og småsedler og nærmest tømmer den for de større sedlene. Sykt. 

Anonymkode: ffeee...22f

Det er fordi de skal smugle det ut av landet, enklere å smugle tusenlapper enn en haug med mynter.

En person kan ta med seg 25 000 NOK ut av landet uten å deklarere, det er helt vanlig at tollen beslaglegger 40 000 euro(!) på diverse Nigerianske damer og Sigøynere.

De (bakmennene) tjener GROVT på naiviteten til folk i dette landet.

Blikket frem, passer, ikke snakk eller gi røyk, kaffe, mat osv, de skal bare ha penger, og det skal du heller ikke gi.

Endret av HankySpanky
Gjest HankySpanky
Skrevet
On 6/23/2018 at 1:29 AM, Kontormus said:

Betalt 350 kr i togbillett slik at denne narkomane kunne komme seg hjem. = Oslo kjøper jeg stadig vekk.

Ja, han skulle vel langt han da?

Var det Bergen han skulle til? Ganske vanlig for knarkere å dra til og fra Bergen, aner ikke helt hva de gjør der borte men de skal stadig dit og de har aldri penger til billetten.

Seriøst naiv, herregud.

AnonymBruker
Skrevet
On 6/23/2018 at 4:09 PM, AnonymBruker said:

Den ble nok solgt til noen andre

Anonymkode: 02db1...e8b

De får også refundert ubrukte billetter.

Anonymkode: 3010d...dfd

AnonymBruker
Skrevet
On 6/23/2018 at 5:29 PM, Cyndaquil said:

Mine foreldre bor på et lite tettsted, men pluserlig var det likevel 2-3 unge rumenske tiggere der.

min mor nærmer seg 70 år og er kristen, men også veldig naiv og godtroende. En av disse tiggerne svært vondt i tenna. Ildsjel som hun var i bygda klarte hun å skaffe denne kvinnen gratis tannlegebehandling.

jeg tryglet henne om å la være, fordi når de oppdager noen så snille ville de utnytte henne fordi det er verd. Og med å være så veldig engasjert, ble ordet å spre seg og flere tiggere komme. Men hun ville ikke lytte. Kalte meg rasist gjorde hun.

rett fikk jeg. Pluselig var tiggerne borte, etter en måneds tid hjemme kom de tilbake. Men det tok med seg 10 til!!!  Pluselig var bygda full. Alle henvendte seg til min mor og spilte på samvittigheten hennes.  Hun ga de klær, telt, matvare,kjørt de hit og dit. 

En dag gikk det galt. De tok hennes pengbok en gang de satt på.  De ranet min gamle mor, som hadde hjulpet dem så mye. Det er ikke greit.

poenget mitt la det bli med å gi en 20 kr. Ikke involvert deg mer! Mange av dem eier ikke samvittighet.

Når hun klaget, skulle du satt øya i henne og syrlig sagt "Hva FAEN var det jeg sa, din gamle senile, ignorante kristenrøy!?"

Anonymkode: 3010d...dfd

Gjest HankySpanky
Skrevet
On 6/24/2018 at 2:51 PM, visp said:

Personen er jo allerede avhengig. Om du hadde sett hvor syk en narkoman blir uten dosen sin hadde du kanskje sett annerledes på det; mer som medisinbruk for å holde seg oppreist. Om han bruker dine 20 kr. til en kaffe eller som tilskudd til dagens medisin har vel null å si for deg? Kan du ikke bare late som om din mynt går til en kopp kaffe da?

Hva pokker har det med saken å gjøre?

Man BLIR ikke tilfeldigvis narkoman, det er et bevisst valg i yngre alder, ved å drite i skolen, drikke, røyke rev og så gladelig takke ja til hardere stoffer.

"Har du sett Ola i det siste?"

"Nei"

"Så han i sted, han bare gikk bortover veien her, også ble han narkoman"

"Hæ??"

"Ja, ikke sant? Stakkars, gi han litt penger slik at kan kjøpe "medisinen" sin, som er horet fra Afhanistan til Norge og løftet over grensa i ræva på en Danske"

Skrevet
1 time siden, HankySpanky skrev:

Hva pokker har det med saken å gjøre?

Man BLIR ikke tilfeldigvis narkoman, det er et bevisst valg i yngre alder, ved å drite i skolen, drikke, røyke rev og så gladelig takke ja til hardere stoffer.

"Har du sett Ola i det siste?"

"Nei"

"Så han i sted, han bare gikk bortover veien her, også ble han narkoman"

"Hæ??"

"Ja, ikke sant? Stakkars, gi han litt penger slik at kan kjøpe "medisinen" sin, som er horet fra Afhanistan til Norge og løftet over grensa i ræva på en Danske"

Misunner deg svart/hvit-tenkingen.

Skylappene sitter godt på skjønner jeg.

Gjest HankySpanky
Skrevet
4 hours ago, visp said:

Misunner deg svart/hvit-tenkingen.

Skylappene sitter godt på skjønner jeg.

Fortell meg om gråsonen din da vel.

Narko er ikke noe man tar fordi man må, det er et valg, et idiotisk et.

Hvorfor skal idioter få belemre samfunnet på den måten?

Også skal de ha empati i tillegg?

Hah.....nei du!

Skrevet
6 timer siden, HankySpanky skrev:

Ja, han skulle vel langt han da?

Var det Bergen han skulle til? Ganske vanlig for knarkere å dra til og fra Bergen, aner ikke helt hva de gjør der borte men de skal stadig dit og de har aldri penger til billetten.

Seriøst naiv, herregud.

Hadde du sjekket hva en togbillett til Bergen koster, så hadde du sluppet og spørre. Han fikk billett i hånda. Det er dessuten mer i historien - men uansett, det får være grenser for hvor mistenksom og paranoid en skal være

Skrevet
On 6/24/2018 at 8:17 AM, visp said:

Du bor kanskje på et sted med èn tigger? Om man skulle vist den  typen opmerksomhet til alle man møter på sin vei i Oslo hadde man ikke gjort annet.

Vet du hva? jeg blir så oppgitt når du ikke forstår hva jeg skriver....langt mindre poenget. Hvis du gir 20kr til en tigger...så gjør du det for din egen samvittighet og egoistiske ...og jeg underbygget hvorfor (go back and read). Hvis du istedenfor tar deg litt mer tid med vedkommende og kan imøtekomme hans egentlige reelle behov ..da er det noe helt annet.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Xcase33 skrev:

Vet du hva? jeg blir så oppgitt når du ikke forstår hva jeg skriver....langt mindre poenget. Hvis du gir 20kr til en tigger...så gjør du det for din egen samvittighet og egoistiske ...og jeg underbygget hvorfor (go back and read). Hvis du istedenfor tar deg litt mer tid med vedkommende og kan imøtekomme hans egentlige reelle behov ..da er det noe helt annet.

Folk skal ikke leke sosialarbeidere

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk skal ikke leke sosialarbeidere

Du forstår ikke hva jeg sier :) ser du virkelig ikke poenget mellom linjene her eller troller du bare? ikke ofte jeg er i tvil men denne gangen er jeg usikker på om du bare er ute etter å provesere. Jeg skal unnlate å rapportere deg for trolling med mindre du fortsetter. 

Gjest X-faktor
Skrevet

Jeg har alltid sett på solidaritet som den eneste formen for sann støtte, altså å være med noen og ikke for dem. Derfor anser jeg meg som heldig når jeg kan vare ærlig idet jeg passerer en tigger at det er rett før jeg er der selv. Da vil de fleste tiggere ikke ha problemer med å forstå at du holder litt ekstra godt på myntene i lomma.

Skrevet

Som regel støtter man en av to ting; mafiavirksomhet, eller narkotiavhengighet (og med det ofte mafiavirksomhet indirekte).

Så nei, jeg gir aldri til tiggere.

Skrevet

Ikke uten grunn at Oslo kalles Tiggerstaden. Slutter vi å gi penger til romfolket/andre omreisende tiggere som ikke er Norske som kommer de ikke hit mere. Vi er så dumme i hodet, dette er som å mate dyr; disse kommer også tilbake for å få mer mat...

Ja til å støtte Norske tiggere, kjøpe et =Oslo blad. Men organiserte tigging støtter jeg ikke. Men uansett mener jeg at ikke skal eksistere tiggere på gaten i verdens rikeste OG lykkeligste land...

Oslo er en liten by, da er det trist å se hvor ute av kontroll alt er med tigging, innvandring, narko, kriminalitet etc. Slik blir det når man ikke rydder opp i gatebildet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir aldri penger til utenlandske tiggere, de fyller ikke kravet til opphold i Norge på egen bekostning men lever av å tigge penger. Det er organisert tigging og kriminalitet de lever av, er det faktisk noen som tror at disse personene har kommet seg til Norge via sine egne føtter?.

Kvinnene sitter på gaten å tigger penger mens mennene selger piller og narkotika, når sesongen er over reiser de tilbake til der de kommer fra med en profitt som overgår flere årslønner i hjemlandet.

Det er komplisert med tiggerforbud. Men man burde gjøre det ulovlig å gi penger til tiggere på samme måte som det er forbudt å kjøpe sex, ikke selge.

Anonymkode: c654a...e34

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 26.6.2018 den 11.44, Xcase33 skrev:

Du forstår ikke hva jeg sier :) ser du virkelig ikke poenget mellom linjene her eller troller du bare? ikke ofte jeg er i tvil men denne gangen er jeg usikker på om du bare er ute etter å provesere. Jeg skal unnlate å rapportere deg for trolling med mindre du fortsetter. 

At man ikke støtter tigging, betyr ikke at man troller

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 11.6.2018 den 15.35, RoH skrev:

Sovepose, mat, brus, en iskrem, 20-100 kr i uka, klarer ikke se noe annet enn mennesker som har det trist 

Du gir de 200kr og like etter så sniker de seg bak et hjørne og drar fram en røyk..

nei tar man seg råd til røyk, da er man ikke mye fattig altså.

Anonymkode: cfc07...bc3

• Liker 2
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

At man ikke støtter tigging, betyr ikke at man troller

Er jo ikke hvorvidt man støtter eller ei man diskuterer her.....hvor fikk du det fra? ☹️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...