Opplyst Skrevet 12. juni 2018 #21 Skrevet 12. juni 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde man la være? Hvor mye har dere gitt? Anonymkode: 5e539...ee2 Det er dumt hvis du gir til dem som ikke ser norske ut. Hvis de ser norske ut, så er det greit. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #22 Skrevet 12. juni 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja hvorfor skal jeg støtte sigøynere som kommer å driter ned parkene og stjeler alt som er? Jeg støtter NORDMENN. Hvorfor? Fordi det faktisk er jævlig hyggelige mennesker. Anonymkode: aee1d...99e Dessverre risikerer man å bli stemplet som "rasist" dersom man kommer med noe sånn... Anonymkode: 90a26...70c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #23 Skrevet 12. juni 2018 På 11.6.2018 den 15.48, AnonymBruker skrev: Jeg ga til en rom som vandret rundt i utslitte klær og sko. Hun ble oppriktig glad. Det var veldig lite i koppen hennes så syntes synd på henne. Jeg hadde stått der en stund og sett og nesten ingen ga. TS Anonymkode: 5e539...ee2 Så naiv du er. Huff! Dum og naiv. Anonymkode: f611e...96e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #24 Skrevet 13. juni 2018 On 6/11/2018 at 3:48 PM, AnonymBruker said: Jeg ga til en rom som vandret rundt i utslitte klær og sko. Hun ble oppriktig glad. Det var veldig lite i koppen hennes så syntes synd på henne. Jeg hadde stått der en stund og sett og nesten ingen ga. TS Anonymkode: 5e539...ee2 Gi heller til noen som hjelper i Romania. Selv om det sikkert hjelper mer på din egen samvittighet på gi direkte så er det idiotisk å tvinge dem til å bruke masse penger på å reise til Norge for å få hjelp. Anonymkode: f4be4...d36 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #25 Skrevet 13. juni 2018 På 11.6.2018 den 15.32, AnonymBruker skrev: Burde man la være? Hvor mye har dere gitt? Anonymkode: 5e539...ee2 Flere som har gitt penger har blitt ranet som "takk for hjelpen"... Anonymkode: f0372...46f 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #26 Skrevet 13. juni 2018 Det irriterer meg at bybildet er blitt fullt av tiggere. Det er ingen som faktisk MÅ tigge her i landet. De som har livlig rett til å være her, har de samme økonomiske rettighetene som resten av oss. De som ikke har rett til å være her, de bør faktisk ikke være her. Om ingen gir til dem kan vi håpe de slutter å tigge. Anonymkode: 62210...aaf 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #27 Skrevet 14. juni 2018 På 12.6.2018 den 19.09, AnonymBruker skrev: Dessverre risikerer man å bli stemplet som "rasist" dersom man kommer med noe sånn... Anonymkode: 90a26...70c Da får de bare gjøre det da. Det har ingenting med rasisme å gjøre, det har med at jeg ikke støtter det rumenerne driver med. Man kan ikke gå 10 meter i Oslo før en rumener sitter på bakken å sier «heihei» som er det eneste de har lært seg virker det som. Jobbet på et sted hvor ei gammal rumener dame satt litt bortenfor butikken og tigget hele tiden, det var plassen hennes. En gang i uka kom det en flott og fancy bil og hentet en pose med det jeg antar var pengene hun hade tjent. Kom ikke her å si at det ikke er organisert. Anonymkode: aee1d...99e 5
Xcase33 Skrevet 15. juni 2018 #28 Skrevet 15. juni 2018 On 6/11/2018 at 3:32 PM, AnonymBruker said: Burde man la være? Hvor mye har dere gitt? Anonymkode: 5e539...ee2 Det der har jeg reflektert en del over ....har egentlig konkludert med at folk som gjør dette faktisk gjør det for at de selv skal føle seg bedre. De renser sin egen samvittighet like mye som de selv har et behov for at folk i nærheten skal se på dem som gode mennesker. Kjenner en del ulike type mennesker som gjør dette...og de er ikke dem som sparer seg for verken baksnakking, mobbing, kaldt spill, utroskap osv mot sine nærmeste og kollegaer. Men herregud så mye bedre de føler seg når de har donert vekk en tier eller tyvekroner til en tigger. De er som frelsa sjeler ihvertfall til neste fristelse til bedrageri kommer sin vei. Å tro at de har mer neste kjærlighet for den tilfeldige tiggeren enn kona har jeg litt vanskelig for å tro helt på ....så i mine øyne ta heller å gi tilbake i handling istedenfor i penger ...noe som faktisk viser litt mer ektehet. Istedenfor de 20 kronene ...ta heller å knytte litt mellommenneskelige bånd...."lenge siden du har spist?" ..."har du noen allergier, så skal jeg se om jeg finner noe du kan bli litt mett på inni butikken?". Denne typen hjelp har jeg respekt for da det kommer fra deres eget hjerte ...de 20 kronene er en billig avgift å betale for å rense sin egen samvittighet enkelt sagt. I mine øyne ihvertfall men folk flest er faktisk ikke selvbevisste på hvorfor de heller vil gi fra seg de 20 kronene istedenfor å vise noe som er mye mer verdt for vedkommende, mao handling!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #29 Skrevet 15. juni 2018 Da kjøper jeg heller =Oslo. Anonymkode: 5e17b...05b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #30 Skrevet 15. juni 2018 Gir til de jeg ser trenger det. Gir ikke penger, men anser ofte en røyk, da blir de glade, det er koselig! Anonymkode: 9044f...b89
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #31 Skrevet 15. juni 2018 På 11.6.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev: Jeg stod faktisk i området i et par timer og kun et par stykker ga noe småmynt. Fatter ikke at du tror at disse håver inn ekstremt mye penger. Anonymkode: 5e539...ee2 Da skulle du sett hvor mye penger de kommer innom post i butikk for å veksle opp i femhundrelapper og tusenlapper. En tigger (ganske lett gjenkjennelig) kom innom en kveld og ønsket å veksle fire tusen kroner, samme regla dagen etter. Enda mer interessant er det når "bakmennene" kommer inn, det er ganske mange tusen kroner de kommer med. Nå får vi ikke lov å ta imot dem lenger, fordi de rett og slett fyller cashguarden med mynter og småsedler og nærmest tømmer den for de større sedlene. Sykt. Anonymkode: ffeee...22f 3
Gjest Skrevet 15. juni 2018 #32 Skrevet 15. juni 2018 Tråden er ryddet for rasistiske innlegg og svar til dette. Ann Christin, mod
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #33 Skrevet 15. juni 2018 On 6/11/2018 at 9:52 PM, AnonymBruker said: Jeg stod faktisk i området i et par timer og kun et par stykker ga noe småmynt. Fatter ikke at du tror at disse håver inn ekstremt mye penger. Anonymkode: 5e539...ee2 De tar faktisk ikke inn så mye på tigging, men de hvitvasker penger nettverket tjener på narkotikahandel og hallikvirksomhet. Det var jo kobling mellom disse miljøene på NRK dokumentaren. Disse som sitter der holder oppsyn med langerne og med gate jentene, og videre prosess av pengene. Anonymkode: 62210...aaf 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #34 Skrevet 21. juni 2018 Jeg har faktisk opplevd å få tiggere som riseter med tigge-koppen sin nesten retr under nesetippen min. Disse folkene veit at nordmenn helst ikke vil stå opp for seg selv, eller si klart i fra. Tror dere virkelig at disse folkene holder på samme måte i hjemlandet sitt også? Anonymkode: 90a26...70c
herzeleid Skrevet 21. juni 2018 #35 Skrevet 21. juni 2018 Nei jeg gir ikke. Jeg skjønner at det sikkert føles godt å gi, men særlig når det gjelder utenlandske tiggere bidrar du primært til å motivere folk til å fortsette å leve av tigging, og aldri komme seg ut av det.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #36 Skrevet 22. juni 2018 Alle burde bare ikke gitt noe, så hadde det stoppet Synes det er slitsomt å gå gjennom Oslo pga. romfolkene, blir helt gal til tider Anonymkode: 4d831...eb5 1
Kontormus Skrevet 22. juni 2018 #37 Skrevet 22. juni 2018 Betalt 350 kr i togbillett slik at denne narkomane kunne komme seg hjem. = Oslo kjøper jeg stadig vekk. 2
RoH Skrevet 23. juni 2018 #38 Skrevet 23. juni 2018 På 11.6.2018 den 15.46, AnonymBruker skrev: Jeg har sluttet å gi gil alle tiggere. Også norske. Mange av dem sier de skal ha til kaffe eller mat, men etter at jeg selv har observert de gå rett til dealere for å kjøpe seg en dose er jeg sluttet å tro på løgnene demmes. Slutt å gi. Det er putesying under armer på folk som ikke engang forsøker å forlate miljøet. Anonymkode: aae62...501 Hva veit du om det? Tror du det er mennesker som har det bra, som selv velger, som har de mentale og økonomiske resursene som skal til for og endre livet sitt?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #39 Skrevet 23. juni 2018 På 21.6.2018 den 17.55, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk opplevd å få tiggere som riseter med tigge-koppen sin nesten retr under nesetippen min. Disse folkene veit at nordmenn helst ikke vil stå opp for seg selv, eller si klart i fra. Tror dere virkelig at disse folkene holder på samme måte i hjemlandet sitt også? Anonymkode: 90a26...70c Når de gjør dette, slår jeg bare bort armen som holder koppen. Anonymkode: 02db1...e8b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #40 Skrevet 23. juni 2018 9 timer siden, Kontormus skrev: Betalt 350 kr i togbillett slik at denne narkomane kunne komme seg hjem. = Oslo kjøper jeg stadig vekk. De gikk til narkotika Anonymkode: 02db1...e8b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå