Gå til innhold

Går ned 200g i døgnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går ned 200g i døgnet, noen dager 100g, og noen dager 300g. Er dette normalt for vektnedgang? Jeg synes selv det er litt lite.. teller ikke kalorier, spiser 2 måltid til dagen, har aldri søtsug, føler sjelden sult, så skeier ikke ut. Vil jeg gå ned raskere når jeg begynner å trene? 

Anonymkode: 35c93...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye, for det utgjør jo nesten 1,5 kg per uke. Anbefalt nedgang er lavere; 0,5 - 1 kg per uke så vidt jeg husker. 

Anonymkode: 4964d...118

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ned 200g i døgnet, noen dager 100g, og noen dager 300g. Er dette normalt for vektnedgang? Jeg synes selv det er litt lite.. teller ikke kalorier, spiser 2 måltid til dagen, har aldri søtsug, føler sjelden sult, så skeier ikke ut. Vil jeg gå ned raskere når jeg begynner å trene? 

Anonymkode: 35c93...c6e

2 måltider sier ingenting om sammensetning eller kalorier på måltidet. Kan være alt fra 500 kcal eller 5000 I disse to måltidene.

Men som de over sier - det er for mye og kroppen din vil etterhvert gå I sparemodus. Det vil si at kroppen tviholder på det lille ekstra du måtte ha.

Når du begynner å trene? Hva skal du trene og hvor ofte? Det som skjedde med meg når jeg begynte å trene var at appetitten økte, kroppen hadde behov for mer, hvis ikke gikk jeg bare uopplagt igjennom dagene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Trollmora skrev:

2 måltider sier ingenting om sammensetning eller kalorier på måltidet. Kan være alt fra 500 kcal eller 5000 I disse to måltidene.

Men som de over sier - det er for mye og kroppen din vil etterhvert gå I sparemodus. Det vil si at kroppen tviholder på det lille ekstra du måtte ha.

Når du begynner å trene? Hva skal du trene og hvor ofte? Det som skjedde med meg når jeg begynte å trene var at appetitten økte, kroppen hadde behov for mer, hvis ikke gikk jeg bare uopplagt igjennom dagene.

Spiser lavkarbo, så får i meg mest fett og proteiner, karbohydratene kommer fra grønnsaker. Føler ikke selv at jeg spiser lite.. 

Skal trene cardio, men håper jeg slipper å måtte spise mer som følge av det 

Anonymkode: 35c93...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ned 200g i døgnet, noen dager 100g, og noen dager 300g. Er dette normalt for vektnedgang? Jeg synes selv det er litt lite.. teller ikke kalorier, spiser 2 måltid til dagen, har aldri søtsug, føler sjelden sult, så skeier ikke ut. Vil jeg gå ned raskere når jeg begynner å trene? 

Anonymkode: 35c93...c6e

1% av din totale kroppsvekt per uke, i gjennomsnitt over flere uker, er max for sunn vektnedgang. Du kan ikke avgjøre vektnedgang ut fra hva du ser på vekta fra dag til dag. Det du forteller om, er naturlige svingninger, også kjent som "vannvekt", pluss det du eventuelt har tært på av opplagret fett.

Antall måltider er av liten betydning. Det skal ikke være nødvendig å være mer sulten for å gå ned i vekt. Ikke alle får søtsug. Trening kan bidra til kaloriunderskuddet.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser lavkarbo, så får i meg mest fett og proteiner, karbohydratene kommer fra grønnsaker. Føler ikke selv at jeg spiser lite.. 

Skal trene cardio, men håper jeg slipper å måtte spise mer som følge av det 

Anonymkode: 35c93...c6e

Makrofordeling og sammensetning av kosthold forøvrig er også personlig preferanse. 

"håper jeg slipper å måtte spise mer" høres litt snodig ut, for folk som vil ned i vekt kvier seg som regel for å spise mindre, men aldri for å spise mer.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser lavkarbo, så får i meg mest fett og proteiner, karbohydratene kommer fra grønnsaker. Føler ikke selv at jeg spiser lite.. 

Skal trene cardio, men håper jeg slipper å måtte spise mer som følge av det 

Anonymkode: 35c93...c6e

Hvor lenge har du holdt på med det kostholdet? 200g om dagen vitner om at det er mest vann foreløpig. 

Jeg kan varierere opptil 3 kg i vekt rundt menstrasjon, kun vann. Jeg vet jo jeg hverken går opp eller ned 3 kg fett over natta. 

Ta vektnedgangen rolig, det er da du vil få det beste resultatet. Større sjans for at du vil holde vekta, samt du vil se bedre ut når du er ferdig. Jeg brukte 3 år på å gå ned 60 kg, som resultat har jeg omtrent ikke løshud (kan så vidt se noe på magen når jeg sitter) og er stram i kroppen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...