AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Er det mulig å fremprovosere hjerteinfarkt? Har en venn som aldri har hatt problemer med hjertet eller helsen generelt, men som fikk hjerteinfarkt nå før helga. Da jeg fikk beskjeden kom jeg på at han i fylla for noen måneder siden fortalte at han ønsker å få et hjerteinfarkt. Mistenker derfor at dette kan være fremprovosert men skjønner ikke hvordan det skal være mulig?! Anonymkode: 269a8...6e5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å fremprovosere hjerteinfarkt? Har en venn som aldri har hatt problemer med hjertet eller helsen generelt, men som fikk hjerteinfarkt nå før helga. Da jeg fikk beskjeden kom jeg på at han i fylla for noen måneder siden fortalte at han ønsker å få et hjerteinfarkt. Mistenker derfor at dette kan være fremprovosert men skjønner ikke hvordan det skal være mulig?! Anonymkode: 269a8...6e5 Om han har inntatt usedvanlig store mengder mettet fett og herdet fett daglig i noen måneder, så skulle det vel la seg gjøre. Anonymkode: dea57...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å fremprovosere hjerteinfarkt? Har en venn som aldri har hatt problemer med hjertet eller helsen generelt, men som fikk hjerteinfarkt nå før helga. Da jeg fikk beskjeden kom jeg på at han i fylla for noen måneder siden fortalte at han ønsker å få et hjerteinfarkt. Mistenker derfor at dette kan være fremprovosert men skjønner ikke hvordan det skal være mulig?! Anonymkode: 269a8...6e5 Hvordan vet du dette om han? Han kan feks ha hatt problemer med høyt kolesterol og begynnende blodpropper lenge, uten å ha fortalt deg om det. Hva er hans ca alder? Anonymkode: dea57...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 Det finnes også medisiner som gir høyere risiko for hjerteinfarkt. Anonymkode: dea57...1f3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #6 Skrevet 11. juni 2018 Herregud, TS... Anonymkode: dcdad...e49 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #7 Skrevet 11. juni 2018 Hvilken syk person vil ha hjerteinfarkt? Det var noen merkelige selvmordstanker Anonymkode: 88165...285
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #9 Skrevet 11. juni 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du dette om han? Han kan feks ha hatt problemer med høyt kolesterol og begynnende blodpropper lenge, uten å ha fortalt deg om det. Hva er hans ca alder? Anonymkode: dea57...1f3 Han fortalte det samtidig som han fortalte at han ville ha hjerteinfarkt. Har kjent han siden videregående (vi er i midten/slutten av tyveårene) og han har ikke hatt noen problemer i løpet av de årene som jeg vet om. Og jeg hadde naturligvis fått vite det dersom han hadde hatt problemer tidligere. Trodde han tullet når vi var på fest.. Anonymkode: 269a8...6e5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #11 Skrevet 11. juni 2018 Altså, for noen måneder siden sa jeg på spøk at jeg hadde lyst til å falle ned en trapp, og brekke et bein. (Dramatisk, men det var noe jeg grudde meg villt til å gjøre, og eneste måten å slippe unna var et beinbrudd eller død) To måneder etterpå brakk jeg armen. Brakk jeg armen fordi jeg kastet meg ned en trapp, eller var det en tilfeldighet? Selvfølgelig var det en tilfeldighet. Om jeg hadde kastet meg ned en trapp hadde det ikke vært sikkert at jeg hadde brukket noe, eller jeg kunne brukket rygg eller nakke, og blitt invalid for livet. Akkurat som at det er en tilfeldighet at han fikk hjerteinfarkt noen måneder etter at han hadde sagt at han ville fremprovosere et hjerteinfarkt. Det er mulig, men ikke enkelt å få til, og utfallet er ikke gitt Anonymkode: a5336...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #12 Skrevet 11. juni 2018 40 minutter siden, AnonymBruker said: Er det mulig å fremprovosere hjerteinfarkt? Har en venn som aldri har hatt problemer med hjertet eller helsen generelt, men som fikk hjerteinfarkt nå før helga. Da jeg fikk beskjeden kom jeg på at han i fylla for noen måneder siden fortalte at han ønsker å få et hjerteinfarkt. Mistenker derfor at dette kan være fremprovosert men skjønner ikke hvordan det skal være mulig?! Anonymkode: 269a8...6e5 Det er mulig, men jeg tviler på at din venn vet hvordan, eller har tilgang til det nødvendige, med mindre han er lege. Jeg akter ikke å fortelle her hvordan man gjør det. 37 minutter siden, AnonymBruker said: Om han har inntatt usedvanlig store mengder mettet fett og herdet fett daglig i noen måneder, så skulle det vel la seg gjøre. Anonymkode: dea57...1f3 Du kan ikke fremprovosere et infarkt på den måten. Anonymkode: 393f0...1ae 3
Perelandra Skrevet 11. juni 2018 #13 Skrevet 11. juni 2018 Kjære TS Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Perelandra, mod 1
Fremhevede innlegg