Gå til innhold

Prevensjonsvalg - ønsker innspill og erfaringer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i 40-årene og lurer litt på andre sine erfaringer mtp prevensjon. Jeg har i yngre dager brukt vanlige p-piller, men nå er jeg jo for gammel til å starte på nytt med det som inneholder østrogen. Cerazette har jeg brukt i to omganger - for noen år siden ble jeg tilnærmet blødningsfri, men jeg nå etter nyttår fikk blødninger opp til 15-16 dager med dem. Det orker jeg ikke og har sluttet med dem, da sluttet blødningen etter to dager. Typisk når det var den eneste bivirkningen jeg hadde! Vet at hormonspiral antagelig er et godt valg for meg, men jeg har aldri født vaginalt - bare hatt to keisersnitt (riktignok hadde jeg 9 cm åpning andre gangen før det endte med hastesnitt, om det har noen betydning). Er redd for smertene ved å få satt inn spiralen. Ser også at det finnes en annen minipille som heter Conludag - er det noen som har erfaring med denne? Er det noen som har innspill å komme med?

Anonymkode: 6a5ce...70c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her - et lite tillegg: Er i fast forhold der vi hittil har brukt kondom, men det er litt lite holdbart i lengden for oss.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg har hormonspiral og har ikke født, kun keisersnitt. Funker fint.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan bruke hormonspiral selv om du ikke har født vaginalt. De er til og med anbefalt for tenåringer nå. 

Men: under forutsetning av at du ikke skal ha flere barn, hvorfor ikke sterilisering? 

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Du kan bruke hormonspiral selv om du ikke har født vaginalt. De er til og med anbefalt for tenåringer nå. 

Men: under forutsetning av at du ikke skal ha flere barn, hvorfor ikke sterilisering? 

Tenkte litt på å minske kraftig menstruasjon også, det blir vel ikke bedre når jeg nærmer med overgangsalder etterhvert...

AnonymBruker
Skrevet

Spiral kan du sette inn selv om du ikke har født, så det er ikke noe problem. Har du vurdert implantat? Den kan brukes for de som ikke lenger ønsker å bruke prevensjon med østrogen og den varer i ca 3 år omgangen. Gjør ikke vondt å sette inn, bare ett lite sprøytestikk så er det over.

Anonymkode: f20db...9fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...