AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Del Skrevet 11. juni 2018 Hei! Jeg er pålagt en del reisning i arbeidet mitt. Ofte kan jeg ta fly eller tog, mens andre ganger er bil eneste mulighet. Denne gangen skal jeg reise et godt stykke nord for der jeg arbeider. Jeg bor ca 45 minutter sør for arbeidsstedet mitt (i hverdagen pendler jeg med tog). Arbeidsgiver mener at jeg må regne kilometergodtgjørelse fra arbeidsstedet, og ikke fra hjemstedet mitt. Stemmer dette? Jeg "mister" da kilometergodtgjørelse for ca 1/4 av veien jeg reiser. Om jeg skulle tatt kollektivtransport til stedet jeg skal til, måtte jeg dratt kvelden før for å rekke møtet, og måtte da hatt en overnatting på hotell: Dette ville vært betydelig dyrere for arbeidsgiver enn om jeg tar bil, og regner kilometer fra dør til dør (altså fra hjemmet mitt og dit jeg skal). Finnes det noe regelverk for dette? Noen som har erfaring og vet hva som gjelder? Anonymkode: 4cc9c...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #2 Del Skrevet 11. juni 2018 Det er riktig det, men vi praktiserer ikke det hos oss. Si til arbeidsgiver om du skal beregne fra jobb også når du skal motsatt vei? Vanligvis et greit nok argument. Anonymkode: cd022...7b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå