Gå til innhold

Fitbit eller Polar.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bedriver ikke noen voldsom trening eller sport, men sykler endel og da liker jeg å følge med. 

Har Polar A360 nå som jeg vurderer å bytte ut. Liker at Fitbit bl.a kan synkroniseres med eks Lifesum, men er ellers fornøyd med Polar. 

Må si at jeg virkelig likte utseendet til den Fitbit i linken.

https://www.elkjop.no/product/wearables-og-trening/smartklokke/FB505RGLVEU/fitbit-versa-smartklokke-lavendervevet-rosegull

https://www.xxl.no/polar-pulse-polar-m600-hrm-gps-white-multisportklokke-med-gps/p/1128241_1_style

Anonymkode: ea8ec...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på vane, hva du foretrekker, og hvilke behov du har.

Min erfaring er at Polar er mer direkte rettet mot trening, mens Fitbit er mer direkte rettet mot generell aktivitet og helse.  Begge er gode, men på hver sin måte.

Personlig foretrekker jeg Polar til å registrere trening, men Fitbit ellers. 
Jeg har derfor valgt å trene med min gamle Polar RCX3 med pulsbelte, selv om jeg bruker Fitbit Versa i hverdagen.  ( jeg trener med begge klokkene på meg for registreringens del)
Grunnen til at jeg bruker Polar er at jeg liker å følge med på løpsindeksen min, sammenligne treningsdata, se fremgangen skjematisk, og de funksjonene får jeg ikke på Fitbit.  Jeg begynte å registrere trening med polar for mange år siden, og da er det vanskelig å endre den vanen.  ;)
Grunnen til at jeg bruker Fitbit er at jeg liker appen, søvnregistreringen, og hvilepulsfunksjonen.


Men igjen, det kommer an på vane, hva du foretrekker, og hvilket behov/ønske du har.
 

 

Anonymkode: 8ab8a...294

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på vane, hva du foretrekker, og hvilke behov du har.

Min erfaring er at Polar er mer direkte rettet mot trening, mens Fitbit er mer direkte rettet mot generell aktivitet og helse.  Begge er gode, men på hver sin måte.

Personlig foretrekker jeg Polar til å registrere trening, men Fitbit ellers. 
Jeg har derfor valgt å trene med min gamle Polar RCX3 med pulsbelte, selv om jeg bruker Fitbit Versa i hverdagen.  ( jeg trener med begge klokkene på meg for registreringens del)
Grunnen til at jeg bruker Polar er at jeg liker å følge med på løpsindeksen min, sammenligne treningsdata, se fremgangen skjematisk, og de funksjonene får jeg ikke på Fitbit.  Jeg begynte å registrere trening med polar for mange år siden, og da er det vanskelig å endre den vanen.  ;)
Grunnen til at jeg bruker Fitbit er at jeg liker appen, søvnregistreringen, og hvilepulsfunksjonen.


Men igjen, det kommer an på vane, hva du foretrekker, og hvilket behov/ønske du har.
 

 

Anonymkode: 8ab8a...294

Takk for svar 😊

Jeg liker også å følge med på framgang når jeg sykler, og sammenligne tid, hastighet osv. Kan man ikke gjøre det med Fitbit?

Ts

Anonymkode: ea8ec...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊

Jeg liker også å følge med på framgang når jeg sykler, og sammenligne tid, hastighet osv. Kan man ikke gjøre det med Fitbit?

Ts

Anonymkode: ea8ec...971

Med fitbit man ikke sammenligne økter på samme måte som man kan med polar, dessverre.  Fitbit er som sagt mer rettet mot daglig aktivitet, ikke trening, slik polar er.

Anonymkode: 8ab8a...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med fitbit man ikke sammenligne økter på samme måte som man kan med polar, dessverre.  Fitbit er som sagt mer rettet mot daglig aktivitet, ikke trening, slik polar er.

Anonymkode: 8ab8a...294

Må si meg enig der.

Polar flow er veldig anderledes enn fitbit sin app. Har selv 'nettopp' gått fra polar A360 til Fitbit Versa.

Endte på fitbit sin pga mindre trening (pga sykdom) og mer daglig lett aktivitet. Liker godt Versaen, bruker den også i bassenget. Men den registrerer lite i bassenget, kun pulsen. Blir ikke engang registrert som trening/aktivitet.

 

Dersom du skal aktivt trene og skal sammenlikne, er nok Polar best.

Anonymkode: c08c2...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke veldig aktivt. Sykler 3 - 4 ganger i uken, og liker da å sammenligne. 

Ser ut til at det blir Polar på meg. Hvilken er å anbefale? 

Ts

Anonymkode: ea8ec...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Men den registrerer lite i bassenget, kun pulsen. Blir ikke engang registrert som trening/aktivitet.

 

 

Anonymkode: c08c2...a4a

Jeg starter aktivitetsregistrering manuelt når jeg er i basseng (ikke svømmer, men trener bevegelighet), og det fungerer veldig bra.  Bare et lite tips.

Anonymkode: 8ab8a...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊

Jeg liker også å følge med på framgang når jeg sykler, og sammenligne tid, hastighet osv. Kan man ikke gjøre det med Fitbit?

Ts

Anonymkode: ea8ec...971

Til det formålet ville jeg bare kjøpt et polar Bluetooth pulsbelte og brukt appen på mobilen. Den gir seg kart, oversikt over max og gj.snitt puls, km, max og gj.snitt fart ++. Fungerer veldig godt! Jeg gidder aldri å bruke klokka når jeg sykler. 

Anonymkode: 957aa...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...