Gå til innhold

Kø i Oslo fredag ettermiddag

Myrthel

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøre gjennom Oslo fredag ettermiddag, fra Drammenssiden og utover Mosseveien (E18) mot Sverige. Hvor sent må/bør jeg kjøre gjennom Oslo for å slippe å stå fast i normal helgekø? Orker ikke å sitte i kø i denne varmen, da tar jeg heller en pause ved et vann - før jeg kommer til Drammen. (Det er ikke et alternativ å kjøre tunnelen ved Drøbak).

Endret av Myrthel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør fra Drammen ihvertfall før kl 13, eller etter 17. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rocka69

Hva med å kjøre sydover til Horten, og ta fergen til Moss? Et annet alternativ er å dra med Color Line fra Sandefjord til Strömstad. Da vil du være tidligere på østsiden av Oslofjorden, enn å kjøre gjennom Oslo. Men hvis du har tenkt deg E18 inn i Sverige, så er jo fergen til Strömstad ikke lurt. Men fergen til Moss, og deretter Riksveg 120 mot Elvestad - så vil du raskt komme deg inn på E18. 

Men ikke kjør Mosseveien - da blir du stående. Men hvis du dra fra Drammen ca kl 18, så har køen i hvertfall sluppet på E6 fra Ryen mot Klemetsrud. Fortsett på E6 til du kommer til Tusenfryd, da skifter du til E18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Myrthel skrev:

Jeg planlegger å kjøre gjennom Oslo fredag ettermiddag, fra Drammenssiden og utover Mosseveien (E18) mot Sverige. Hvor sent må/bør jeg kjøre gjennom Oslo for å slippe å stå fast i normal helgekø? Orker ikke å sitte i kø i denne varmen, da tar jeg heller en pause ved et vann - før jeg kommer til Drammen. (Det er ikke et alternativ å kjøre tunnelen ved Drøbak).

Hvis du allikevel skal ned mot Sverige, kan du jo også kjøre ned til Sandefjord og ta fergen over til Strömstad. De går mange ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje litt OT, Men hvis du synes at køen inn mot Oslo er problematisk så bør prøve å kjøre gjennom Paris. Da får du stå i kø i 5-6 timer.

Anonymkode: 1912d...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Myrthel skrev:

Tunellen under fjorden og til Drøbak da? Må vel vær den korteste veien også

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville drøyet det til ca 18.00 tida.

Anonymkode: ed274...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Da ser det ut som jeg bør drøye til 17 - 18 tiden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje litt OT, Men hvis du synes at køen inn mot Oslo er problematisk så bør prøve å kjøre gjennom Paris. Da får du stå i kø i 5-6 timer.

Anonymkode: 1912d...050

Jeg synes bare det er bortkastet å stå lenge i kø, når jeg kan unngå det. I tillegg skal jeg ha med pusen min, som ikke er så glad i å kjøre bil - derfor vil jeg helst komme forholdsvis raskt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjørte der 17.30 (Mosseveien ut av Oslo på det tidspunktet) og stod i svært saktegående førstegirs-kø i ca 40 min. Kjør 18-19, minst. 

Et tips er å følge med på Google maps, de er ofte nøyaktige på køtilstander

Anonymkode: cef84...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rocka69 skrev:

Hva med å kjøre sydover til Horten, og ta fergen til Moss? Et annet alternativ er å dra med Color Line fra Sandefjord til Strömstad. Da vil du være tidligere på østsiden av Oslofjorden, enn å kjøre gjennom Oslo. Men hvis du har tenkt deg E18 inn i Sverige, så er jo fergen til Strömstad ikke lurt. Men fergen til Moss, og deretter Riksveg 120 mot Elvestad - så vil du raskt komme deg inn på E18. 

Men ikke kjør Mosseveien - da blir du stående. Men hvis du dra fra Drammen ca kl 18, så har køen i hvertfall sluppet på E6 fra Ryen mot Klemetsrud. Fortsett på E6 til du kommer til Tusenfryd, da skifter du til E18

Takk 😉 Tenkte at den veien kanskje var best ja 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke bare kjøre Oslofjordtunnelen og unngå å kjøre om Oslo?

Anonymkode: 93e0c...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk at det står køer sørover gjennom Lier og Drammen på fredager også, om du vurderer Horten-Moss ferga. På fredag strakk den seg nesten opp til Fosskolltunellen allerede i 14:30 tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare kjøre Oslofjordtunnelen og unngå å kjøre om Oslo?

Fordi jeg skal plukke opp noen i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...