AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #21 Skrevet 10. juni 2018 Du må jo sikre deg Ts! Kan jo ikke være sånn at du står på bar bakke om det skjærer seg! Dere har jo barn sammen. Anonymkode: 49fb2...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #22 Skrevet 10. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal betale leie, så husk å skrive en leiekontrakt. Som leietaker har du rettigheter som oppsigelsestid, disposisjonsrett osv. Les husleieloven og bruk forbrukerrådets standard husleiekontrakt. Anonymkode: b94c3...f2f Man leier da ikke av partneren sin! Anonymkode: 49fb2...3ac
EvaLena Skrevet 11. juni 2018 #23 Skrevet 11. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så nå har jeg gått i kvinnefella? Du sa jo nettopp at jeg snylta på samboeren min? Jeg sparer til varieverdier, å vi prøve å dele ting likt, noen måneder går det andre ikke. Det er heller ikke snakk om at jeg tar opp lån for oppussing, men jeg gjør mitt her og der. Det er hjemme mitt uansett om jeg eier eller ikke, vi er mer opptatt av å ha et fint liv for begge to enn å skrive kontrakter å drive hverandre til vannvidd fordi noen har betalt mer eller mindre. Vi er fornøyd med løsningen, så da må det vel komme på det samme. Penger er penger, å i enden er planen om at vi eier 50/50 Du har enda ikke svart på spørsmålet mitt da Anonymkode: 4b601...9dd Da er det jo bare fint siden dere er fornøyd med ordningen. Du vil se annerledes på det hvis den dagen kommer og du må ut av boligen. Da sitter du kun igjen med egne sparepenger og ikke noe annet. Kontrakt er uhyre viktig og den må skrives når dere flytter sammen. 2
The Kitten Skrevet 11. juni 2018 #24 Skrevet 11. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen utgifter til borettslag. Slitasje? Seriøst er folk så firkanta i et forhold? Jeg betaler jo maling og diverse ting for å oppgradere. Men jeg betaler ikke husleie, dette fordi han hadde hatt samme utgifter om jeg bodde der ts Anonymkode: 4b601...9dd Vil du egentlig bo gratis? Hvis du er frustret for at du mener du ikke får noe igjen foreslår jeg at du ber om å kjøpe deg inn.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #25 Skrevet 11. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Så nå har jeg gått i kvinnefella? Du sa jo nettopp at jeg snylta på samboeren min? Jeg sparer til varieverdier, å vi prøve å dele ting likt, noen måneder går det andre ikke. Det er heller ikke snakk om at jeg tar opp lån for oppussing, men jeg gjør mitt her og der. Det er hjemme mitt uansett om jeg eier eller ikke, vi er mer opptatt av å ha et fint liv for begge to enn å skrive kontrakter å drive hverandre til vannvidd fordi noen har betalt mer eller mindre. Vi er fornøyd med løsningen, så da må det vel komme på det samme. Penger er penger, å i enden er planen om at vi eier 50/50 Du har enda ikke svart på spørsmålet mitt da Anonymkode: 4b601...9dd Ja, du kom jo med helt nye opplysninger som du utelot i hovedinnlegget. Anonymkode: f73cc...e26 2
Sushi Skrevet 11. juni 2018 #26 Skrevet 11. juni 2018 Du bør betale en husleie som går til å betale ned noe av lånet hans, og ha en kontrakt på at du kjøper deg inn i boligen litt og litt. Alt av andre utgifter bør dere dele på. Eventuelt kan dere få helt felles økonomi (dere har tross alt barn sammen), men husk kontrakten om at du eier mer og mer av huset siden du er med og dekker hans utgifter. Slik du holder på nå med å betale mest på løpende utgifter, gir du ham bedre økonomi til å betale ned sitt lån raskere, eller kjøpe seg ting han ønsker seg. Samtidig sitter du igjen med ingenting hvis det blir slutt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #27 Skrevet 11. juni 2018 Jeg er både enig og uenig - men hva med et kompromiss? Sett dere ned sammen og skriv opp hva du betaler for felles'en, og hva han betaler ila en måned eller to. Regnestykket kan bli helt annerledes enn både du og han trodde når dere startet. Men husk en ting -- dersom du skal bidra til hus og hjem på lik linje som ham må dere ha en samboerkontrakt. Denne hjelper også til dersom han skulle (bank i bordet) falle ifra, og du ikke får en krone ut av eventuelt salg, eller må kjøpe alt til markedspris. Sett opp regnestykke på faktisk priser, altså snittet over hva du og han har brukt siste 3 mnd. Mat: 5000,-, klær til felles barn: 2000,-, Maling: 1500,-, NRK-lisens(del på mnd); 500,-... Du kan jo også presentere alternativet ved å ha en felles "felles-hjem"-konto, hvor dere begge betaler inn en fast lik sum pr måned, hvor alle felles utgifter går fra, være seg mat, klær, regninger, lån, husleie, ferier, forsikringer osv. Anonymkode: 9e6c7...339 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #28 Skrevet 11. juni 2018 Jeg betaler ingenting.. Men jeg gjør alt av husarbeid, middagslaging og har mest ansvar over barna pga. hans jobbsituasjon. Aldri i verden om jeg skulle betalt leie i tillegg... Selv om jeg betaler husleie så sitter jeg jo fortsatt igjen med ingenting.. Anonymkode: 231b3...d65
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #29 Skrevet 11. juni 2018 47 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg betaler ingenting.. Men jeg gjør alt av husarbeid, middagslaging og har mest ansvar over barna pga. hans jobbsituasjon. Aldri i verden om jeg skulle betalt leie i tillegg... Selv om jeg betaler husleie så sitter jeg jo fortsatt igjen med ingenting.. Anonymkode: 231b3...d65 Hahaha- og den dagen det blir slutt om noen år kommer du med et sutre innlegg med title "HVA SKAL JEG GJØRE NÅ???!!" da du sitter med 0 verdi, men har betalt inn med slaveri, barnevakt, hushjelp og betalt for alt annet en det som blir verdifullt for deg - nemlig huset. Mens han kan nå tjene fett med å betale ned lånet og samtidig har han fått hushjelp, barnepike og en kjerring som betaler alle mat og deler på utgifter. Forstår du ikke at han sitter veldig fint hvor han er? Anonymkode: 5963d...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #30 Skrevet 11. juni 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahaha- og den dagen det blir slutt om noen år kommer du med et sutre innlegg med title "HVA SKAL JEG GJØRE NÅ???!!" da du sitter med 0 verdi, men har betalt inn med slaveri, barnevakt, hushjelp og betalt for alt annet en det som blir verdifullt for deg - nemlig huset. Mens han kan nå tjene fett med å betale ned lånet og samtidig har han fått hushjelp, barnepike og en kjerring som betaler alle mat og deler på utgifter. Forstår du ikke at han sitter veldig fint hvor han er? Anonymkode: 5963d...ddf Tror du virkelig jeg er så dum?? Vi har en fin samboer kontrakt. Dessuten står jeg som medeier på huset uten å betale en krone Jeg arbeider mindre, han arbeider mer, og så fordeler vi "jobben" hjemme slik vi gjør.. Anonymkode: 231b3...d65
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #31 Skrevet 11. juni 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Den dagen han selger får ikke jeg ei krone, jeg må ta opp lån i banken. Så jeg sparer litt mer enn han for å kunne ha mulighet til å kjøpe sammen med han. Å han får da mulighet til å kjøpe seg motorsykkel og båt som står høy på ønskelista ts Anonymkode: 4b601...9dd 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror du virkelig jeg er så dum?? Vi har en fin samboer kontrakt. Dessuten står jeg som medeier på huset uten å betale en krone Jeg arbeider mindre, han arbeider mer, og så fordeler vi "jobben" hjemme slik vi gjør.. Anonymkode: 231b3...d65 Ja vel - utifra innlegget ditt jeg sitert over så får du INGENTING når han selger huset så ja, du virkelig virker så dum. Så du er medeier på et hus som du får ingenting ut av når den blir solgt, uten å betale inn en krone. Høres riktig ut. Ingenting inn, ingenting ut. Så du er medeier av....INGENTING lol. Anonymkode: 5963d...ddf
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #32 Skrevet 11. juni 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja vel - utifra innlegget ditt jeg sitert over så får du INGENTING når han selger huset så ja, du virkelig virker så dum. Så du er medeier på et hus som du får ingenting ut av når den blir solgt, uten å betale inn en krone. Høres riktig ut. Ingenting inn, ingenting ut. Så du er medeier av....INGENTING lol. Anonymkode: 5963d...ddf Men du vet ikke hva som står i kontrakten...... Anonymkode: 231b3...d65
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #33 Skrevet 11. juni 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja vel - utifra innlegget ditt jeg sitert over så får du INGENTING når han selger huset så ja, du virkelig virker så dum. Så du er medeier på et hus som du får ingenting ut av når den blir solgt, uten å betale inn en krone. Høres riktig ut. Ingenting inn, ingenting ut. Så du er medeier av....INGENTING lol. Anonymkode: 5963d...ddf Du siterte to forskjellige brukere, se anonymkoden nederst. Anonymkode: 8fb38...508
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #34 Skrevet 11. juni 2018 42 minutter siden, AnonymBruker said: Du siterte to forskjellige brukere, se anonymkoden nederst. Anonymkode: 8fb38...508 ja vel...dette var litt forvirrende lol Anonymkode: 5963d...ddf
Skiftenøkkel Skrevet 11. juni 2018 #35 Skrevet 11. juni 2018 Faste utgifter og rentekostnader delt på to synes jeg er et greit utgangspunkt. Avdrag blir jo huseiers sparing 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #36 Skrevet 11. juni 2018 Vi deler kun fellesutgifter, og kostnader for reparasjoner etc. Jeg eier, men har ingen lån. Så i realiteten sparer begge penger, ville aldri tatt husleie av samboer. Anonymkode: 833d2...d36
Holar Skrevet 11. juni 2018 #37 Skrevet 11. juni 2018 Personlig ville jeg vært med å betale faste utgifter, men å betale husleie? Man knuller vel ikke husverten?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #38 Skrevet 11. juni 2018 Høres ut som du i stor grad snylter på huseier og at han har gått i den klassiske mannefella, å la damen bo nærmest gratis. Dersom det hadde kostet deg 8000kr å leie hvorfor skal du da spytte inn rundt 1500 kroner i månden slik at du sparer 7500 og han blir avspist med 1500? Typisk mannefella, selv om kvinner her begynner å syte om kvinnefella, uten at de ser hvor mye du later til å snylte. Anonymkode: 07178...f68 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #39 Skrevet 11. juni 2018 1 minutt siden, Holar said: Personlig ville jeg vært med å betale faste utgifter, men å betale husleie? Man knuller vel ikke husverten? Så hvis boligen var nedbetalt skulle du vært med å spytte inn 500kroner eller så i måneden og derved spare 6-8000 kroner i måneden på å bo der, mens din samboer skal spare 500 kroner i måneden? Høres ut som en herlig kjæreste som vil snylte på partneren sin, du ja Anonymkode: 07178...f68 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2018 #40 Skrevet 11. juni 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner du nedre nå hvorfor man betaler husleie? Anonymkode: f73cc...e26 Gå og legg deg igjen, og stå opp med riktig bein🙄🙄🙄 Godt eksempel på at det ikke finnes dumme spørsmål, men veldig mange dumme svar! Anonymkode: 2ebf0...f68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå