AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 Dere jenter kan være så sykt kompliserte noen gang altså. Jeg har datet en jente i ca to måneder nå, hun er 27 og jeg er 30. Møttes på nett. Vi har truffet hverandre jevnlig (1-2 ganger i uken) og når vi er sammen er det helt fantastisk, vi bor ganske nærme hverandre. Vi har veldig god kjemi, gode samtaler og awesome sex. For ei uke siden sporte jeg henne hva hun legger i den greia vi har og hun svarte at hun legger mer i det enn kun en "casual" greie, altså hun har sagt at hun liker meg og syns jeg er interessant, men vil ta det som det kommer. Jeg svarte at følelsene er gjensidige og at jeg liker henne veldig godt. Så når vi er sammen så er alt helt fantastisk. Faktisk så bra at jeg må si at jeg er blitt forelsket i henne, klarer ikke la være å tenke på hun. Dette er noe som skjer veldig sjeldent med meg, og jeg har sagt til henne at det er veldig sjelden jeg får så god kjemi med noen som med hun. MEN, det er noe jeg stusser på. For det første er det alltids jeg som tar initiativ. Spør ikke jeg om vi skal treffes eller finne på noe skjer det ingenting. Det andre er at hun svarer så sykt sent på snapchat (bruker dette for å tekste). Det kan gå mange timer fra når jeg sender en snapchat til henne (hun åpner den som regel innen kort tid) til hun faktisk svarer. Og når hun svarer på mitt spørsmål om å treffes er det som regel ganske vagt, sån type "ja kanskje det :)". Dette gjør meg gal. Hun kommer aldri med noe konkret som for eks "ja, det må vi. I kveld kl 8?" I går var hun på en fellesmiddag og vi ble enige om at vi måtte ta kontakt senere på kvelden for kanskje å møtes. Jeg tok et par øl ilamme noen kompiser og dro ut på byen. Kl 01:00 fikk jeg melding hos hun at hun fortsatt var på middagen, hvorpå jeg svarte at jeg tok noen øl ute og spurte om hun ville joine for ei pils. Denne meldingen har jeg enda ikke fått svar på nå dagen etter på ettermiddagen. Blir fortvilet over dette. Leker hun HTG? Er hun interessert? Har dere jenter noen tips til meg hvordan jeg burde forholde meg? Trodde vi var gamle nokk til å drite i å spille et spill, noe jeg alltids har hatet. Blir ganske så fortvilet over denne situasjonen Anonymkode: e4f27...9d2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Hun er ikke interessert. Beklager. Anonymkode: 1fcf0...387 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #3 Skrevet 10. juni 2018 Okay. Men hvorfor gir hun da alt av signaler at hun er interessert og liker meg når vi faktisk er ilag? Som sagt, alt er perfekt når vi først er sammen. Anonymkode: e4f27...9d2
Frida.B Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okay. Men hvorfor gir hun da alt av signaler at hun er interessert og liker meg når vi faktisk er ilag? Som sagt, alt er perfekt når vi først er sammen. Anonymkode: e4f27...9d2 Hvorfor ikke?😉 Kanskje hun kjeder seg. Men, hun er ikke veldig interessert, sorry..
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt, alt er perfekt når vi først er sammen. Anonymkode: e4f27...9d2 For deg kanskje, ja. Ikke for henne tydeligvis Anonymkode: 48b50...710 1
exictence Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 (endret) 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: ..MEN, det er noe jeg stusser på. For det første er det alltids jeg som tar initiativ. Spør ikke jeg om vi skal treffes eller finne på noe skjer det ingenting. Vel, dere sees 1 - 2 ganger i uken. Så du kan ikke ha ventet så lenge på at hun kan ta et initiativ. Kanskje du må la henne få en sjanse over litt mer tid. Ellers kan jo hun egentlig bli vant til at det er du som tar initiativ til å møtes, og tenker at det er fint for henne og at det er kanskje det du liker og er vant til. Noen sier at menn liker godt å være den som tar initiativ. Det er litt gammeldags, men noen tenker faktisk det. Sitat Det andre er at hun svarer så sykt sent på snapchat (bruker dette for å tekste). Det kan gå mange timer fra når jeg sender en snapchat til henne (hun åpner den som regel innen kort tid) til hun faktisk svarer. Wow. Når du sa først at hu svarer sent, så tenkte jeg flere dager. Men så er det snakk om bare noen timer. Jeg synes man ikke kan forvente svar hyppigere enn en dag. Man har da andre ting man holder på med på dagen enn å snappe. Man åpner gjerne en melding, og man svarer gjerne litt senere på dagen. Det er helt greit. Sitat Og når hun svarer på mitt spørsmål om å treffes er det som regel ganske vagt, sån type "ja kanskje det :)". Dette gjør meg gal. Hun kommer aldri med noe konkret som for eks "ja, det må vi. I kveld kl 8?" Men kommer du med noe konkret hun skal svare på? Eller forventer du at hun skal finne på noe konkret? Dersom du vil ha et konkret svar, må du også stille spørsmålet slik at du får vite noe konkret tilbake av svaret. Sitat I går var hun på en fellesmiddag og vi ble enige om at vi måtte ta kontakt senere på kvelden for kanskje å møtes. Jeg tok et par øl ilamme noen kompiser og dro ut på byen. Kl 01:00 fikk jeg melding hos hun at hun fortsatt var på middagen, hvorpå jeg svarte at jeg tok noen øl ute og spurte om hun ville joine for ei pils. Denne meldingen har jeg enda ikke fått svar på nå dagen etter på ettermiddagen. Blir fortvilet over dette. Hadde jeg vært på fellesmiddag og den fremdeles ikke var ferdig før kl 1.00, så hadde jeg ikke orket mer etter det. Da må du forvente at det beste for henne er å ta kvelden. Da kunne du ha meldt at hun må gjerne joine dere med øl, hadde vært koselig, men at du forstår at det ble sen fellesmiddag og at dere kan snakkes neste dag. Enig med deg at hun godt kunne svart nå. Svart at hun takket, men dro hjem, eller noe sånt. Men siden hun ikke har gjort det, og du ikke har hørt noe enda, kan du sende en melding der du skriver at du forstod at fellesmiddager ble sen i går, men hvis du vil kan du møte meg der og der i dag kl .... på en kaffe/tur..... Må få høre hvordan det gikk/ hvordan du har det. Sitat Leker hun HTG? Er hun interessert? Har dere jenter noen tips til meg hvordan jeg burde forholde meg? Trodde vi var gamle nokk til å drite i å spille et spill, noe jeg alltids har hatet. Blir ganske så fortvilet over denne situasjonen Anonymkode: e4f27...9d2 Et tips: Vær der for henne. Slutt å forvent at hun skal være konkret, leke eller noe som helst. Hun er som hun er. Du er som du er. Dere lærer hverandre å kjenne. Vis at du vil bli bedre kjent. Bry deg om hva HUN ønsker, er opptatt av. Tiden vil vise om hun er den rette for deg og omvendt. Slapp litt mer av og lev livet som er her og nå, ikke hva som var i forgårs eller hva som kommer i morgen. Endret 10. juni 2018 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #7 Skrevet 10. juni 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okay. Men hvorfor gir hun da alt av signaler at hun er interessert og liker meg når vi faktisk er ilag? Som sagt, alt er perfekt når vi først er sammen. Anonymkode: e4f27...9d2 Fordi hun liker oppmerksomheten og har fysiske behov. Akkurat slik gutter holder på. Anonymkode: 1fcf0...387
Dr. Ops Skrevet 10. juni 2018 #8 Skrevet 10. juni 2018 Jeg tror hun liker deg! Hvis ikke hadde hun ikke møtt deg og hun hadde oppført seg annerledes, mer likegyldig. Hun driver antakelig på med den klassiske kjønnsrollemodellen eller hva man skal kalle det, hvor guttene skal jage og jentene være mindre tilgjengelig. Synes dere går i god retning, ville fortsatt som du gjør, ta initiativ, men ikke for pågående, da kan hun bli fort lei. Og ikke for lite, da kan hun tro at du mister interessen og trekker seg unna selv for å ikke bli såret. Du merker fort hvis hun skulle bikke over til å ikke være interessert. Ikke vær redd for å fortsette og satse, du har alt å vinne og ingenting å tape på det. 1
Anonymbruker87 Skrevet 10. juni 2018 #9 Skrevet 10. juni 2018 25 minutter siden, exictence skrev: Vel, dere sees 1 - 2 ganger i uken. Så du kan ikke ha ventet så lenge på at hun kan ta et initiativ. Kanskje du må la henne få en sjanse over litt mer tid. Ellers kan jo hun egentlig bli vant til at det er du som tar initiativ til å møtes, og tenker at det er fint for henne og at det er kanskje det du liker og er vant til. Noen sier at menn liker godt å være den som tar initiativ. Det er litt gammeldags, men noen tenker faktisk det. Wow. Når du sa først at hu svarer sent, så tenkte jeg flere dager. Men så er det snakk om bare noen timer. Jeg synes man ikke kan forvente svar hyppigere enn en dag. Man har da andre ting man holder på med på dagen enn å snappe. Man åpner gjerne en melding, og man svarer gjerne litt senere på dagen. Det er helt greit. Men kommer du med noe konkret hun skal svare på? Eller forventer du at hun skal finne på noe konkret? Dersom du vil ha et konkret svar, må du også stille spørsmålet slik at du får vite noe konkret tilbake av svaret. Hadde jeg vært på fellesmiddag og den fremdeles ikke var ferdig før kl 1.00, så hadde jeg ikke orket mer etter det. Da må du forvente at det beste for henne er å ta kvelden. Da kunne du ha meldt at hun må gjerne joine dere med øl, hadde vært koselig, men at du forstår at det ble sen fellesmiddag og at dere kan snakkes neste dag. Enig med deg at hun godt kunne svart nå. Svart at hun takket, men dro hjem, eller noe sånt. Men siden hun ikke har gjort det, og du ikke har hørt noe enda, kan du sende en melding der du skriver at du forstod at fellesmiddager ble sen i går, men hvis du vil kan du møte meg der og der i dag kl .... på en kaffe/tur..... Må få høre hvordan det gikk/ hvordan du har det. Et tips: Vær der for henne. Slutt å forvent at hun skal være konkret, leke eller noe som helst. Hun er som hun er. Du er som du er. Dere lærer hverandre å kjenne. Vis at du vil bli bedre kjent. Bry deg om hva HUN ønsker, er opptatt av. Tiden vil vise om hun er den rette for deg og omvendt. Slapp litt mer av og lev livet som er her og nå, ikke hva som var i forgårs eller hva som kommer i morgen. Takk for utfyllende svar. Mange gode poeng du kommer med her. Når det gjelder konkrete svar (Men kommer du med noe konkret hun skal svare på? Eller forventer du at hun skal finne på noe konkret?), så spør jeg som regel om å treffes i kveld eller i morgen, og da får jeg oftest bare til svar at hun må se det litt an, altså "kanskje det" siden hun er opptatt med andre ting som skolearbeid, venner osv. Er kanskje normalt når jeg tenker meg om...kan ikke forvente at hun skal absolutt prioritere meg. Men hadde ønsket å få litt mer konkrete svar slik at jeg kan legge planer selv. Gjør jo selvfølgelig det og, men slik jeg føler ovenfor henne så ville jeg alltids ha prioritert å treffe henne fremfor gjøre noe annet. Vet at dette kanskje ikke er helt bra. Fikk svar nå faktisk. Hun hadde alt dratt hjem når hun åpnet snappen, sa hun ble i så dårlig form og la seg. Så dette forklarer vel dette da tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #10 Skrevet 10. juni 2018 Her er du nok nødt til å roe deg ned mange hakk. Du er alt for opphengt i denne jenten, og det er sjelden attraktivt. Du tror det kanskje ikke selv, men det vil skinne igjennom i måten du forholder deg til henne på, og hun plukker det garantert opp. Det er derfor hun ikke tar noe initiativ. Hun vet hun har deg rundt lillefingeren. Du lider åpenbart av det man populært kaller "oneitis", d.v.s. troen på at akkurat hun er så spesiell og den ene rette for deg (noe hun garantert ikke er). Den beste kuren mot oneitis er å ligge med noen andre. Kvinner responderer generelt bedre når mannen er (genuint) emosjonelt distansert fordi han har andre muligheter. Anonymkode: 77bf1...a76 2
Anonymbruker87 Skrevet 10. juni 2018 #11 Skrevet 10. juni 2018 18 minutter siden, Terrasse skrev: Jeg tror hun liker deg! Hvis ikke hadde hun ikke møtt deg og hun hadde oppført seg annerledes, mer likegyldig. Hun driver antakelig på med den klassiske kjønnsrollemodellen eller hva man skal kalle det, hvor guttene skal jage og jentene være mindre tilgjengelig. Synes dere går i god retning, ville fortsatt som du gjør, ta initiativ, men ikke for pågående, da kan hun bli fort lei. Og ikke for lite, da kan hun tro at du mister interessen og trekker seg unna selv for å ikke bli såret. Du merker fort hvis hun skulle bikke over til å ikke være interessert. Ikke vær redd for å fortsette og satse, du har alt å vinne og ingenting å tape på det. Takk for svar. Får gjøre som du sier, er bare vanskelig å finne den rette balansen syns jeg. Vil jo gjerne se hun så ofte som mulig, så blir litt vanskelig å ikke virke masete når jeg er den eneste som tar initiativ...
Anonymbruker87 Skrevet 10. juni 2018 #12 Skrevet 10. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her er du nok nødt til å roe deg ned mange hakk. Du er alt for opphengt i denne jenten, og det er sjelden attraktivt. Du tror det kanskje ikke selv, men det vil skinne igjennom i måten du forholder deg til henne på, og hun plukker det garantert opp. Det er derfor hun ikke tar noe initiativ. Hun vet hun har deg rundt lillefingeren. Du lider åpenbart av det man populært kaller "oneitis", d.v.s. troen på at akkurat hun er så spesiell og den ene rette for deg (noe hun garantert ikke er). Den beste kuren mot oneitis er å ligge med noen andre. Kvinner responderer generelt bedre når mannen er (genuint) emosjonelt distansert fordi han har andre muligheter. Anonymkode: 77bf1...a76 Okay. Kanskje du har rett, selv om jeg ikke tror hun er den "eneste" for meg. Jeg har datet mange kvinner opp gjennom årene og jeg har ganske sjeldent så god kjemi med noen. Antakeligvis derfor jeg er opphengt i den jenta, fordi jeg kjenner at kjemien for en gangs skyld er 100 % på plass, skjer som sagt ikke ofte. Å ligge med andre er en mulighet, men er redd for at jeg ødelegger alt om hun finner det ut
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #13 Skrevet 10. juni 2018 Dette høres eksakt ut som en jente jeg datet som også var 27. ALt var strålende når vi møttes. Til hvert av mine initiativ svarte hun "jo kanskje det:)"-ish. Hadde alltid noe å gjøre. Mon tro om det er samme jenten? BLe til slutt litt galen og krevde initiativ fra hennes side. Da trakk hun seg. Det er like greit, jeg hadde ikke klart å holde det gående på den måten. Anonymkode: a6e26...915
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #14 Skrevet 10. juni 2018 5 minutter siden, Anonymbruker87 said: Okay. Kanskje du har rett, selv om jeg ikke tror hun er den "eneste" for meg. Jeg har datet mange kvinner opp gjennom årene og jeg har ganske sjeldent så god kjemi med noen. Antakeligvis derfor jeg er opphengt i den jenta, fordi jeg kjenner at kjemien for en gangs skyld er 100 % på plass, skjer som sagt ikke ofte. Å ligge med andre er en mulighet, men er redd for at jeg ødelegger alt om hun finner det ut Hun trenger ikke finne det ut. Anonymkode: 77bf1...a76
exictence Skrevet 10. juni 2018 #15 Skrevet 10. juni 2018 1 minutt siden, Anonymbruker87 skrev: Når det gjelder konkrete svar (Men kommer du med noe konkret hun skal svare på? Eller forventer du at hun skal finne på noe konkret?), så spør jeg som regel om å treffes i kveld eller i morgen, og da får jeg oftest bare til svar at hun må se det litt an, altså "kanskje det" siden hun er opptatt med andre ting som skolearbeid, venner osv. Nei, det er ikke et konkret spørsmål fra deg. Hun svarer helt fint ikke-konkret på et ikke-konkret spørsmål. Eks: Spørsmål: Skal vi treffes i kveld eller i morgen .... Svar: Må se det litt an.... Altså, hadde jeg fått et så "overfladisk" spørsmål om å møtes på et tidspunkt som, ja, ikke er konkret, så hadde jeg også muligens svart at jeg måtte se det an. I det kunne jeg mene at jeg ville se deg, men måtte se an når det evt passet best på "alle" de tidspunktene du foreslo. Synes heller du kunne foreslått: "Hadde passet så godt (gledet meg?/hyggelig?) om du kommer til meg kl 7.00 på mandag på middag? " det er et konkret forslag og et konkret spørsmål. Prøv den, du 1 minutt siden, Anonymbruker87 skrev: Fikk svar nå faktisk. Hun hadde alt dratt hjem når hun åpnet snappen, sa hun ble i så dårlig form og la seg. Så dette forklarer vel dette da tenker jeg. Da svarer du at du forstod det. Håper du hadde en kjekk/hyggelig.. kveld i går. Blir du med på tur kl .......? Vi kan møtes der..... kl.....?
Anonymbruker87 Skrevet 10. juni 2018 #16 Skrevet 10. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres eksakt ut som en jente jeg datet som også var 27. ALt var strålende når vi møttes. Til hvert av mine initiativ svarte hun "jo kanskje det:)"-ish. Hadde alltid noe å gjøre. Mon tro om det er samme jenten? BLe til slutt litt galen og krevde initiativ fra hennes side. Da trakk hun seg. Det er like greit, jeg hadde ikke klart å holde det gående på den måten. Anonymkode: a6e26...915 Såpass! Skulle tro det er samme jenta ja 😄 Nei, er vanskelig å holde på slik. Hver gang jeg spør får jeg følelsen av å være for pågående. Lar jeg være å ta initiativ skjer det derimot fint lite. Skal sies at jeg aldri har prøvd å la være å ta kontakt på typ en uke, mest fordi jeg syns det hadde blitt ganske kjipt å ikke vite når (og om) vi skal treffes på nytt. Men kanskje det er den eneste måten å finne det ut på
Anonymbruker87 Skrevet 10. juni 2018 #17 Skrevet 10. juni 2018 8 minutter siden, exictence skrev: Nei, det er ikke et konkret spørsmål fra deg. Hun svarer helt fint ikke-konkret på et ikke-konkret spørsmål. Eks: Spørsmål: Skal vi treffes i kveld eller i morgen .... Svar: Må se det litt an.... Altså, hadde jeg fått et så "overfladisk" spørsmål om å møtes på et tidspunkt som, ja, ikke er konkret, så hadde jeg også muligens svart at jeg måtte se det an. I det kunne jeg mene at jeg ville se deg, men måtte se an når det evt passet best på "alle" de tidspunktene du foreslo. Synes heller du kunne foreslått: "Hadde passet så godt (gledet meg?/hyggelig?) om du kommer til meg kl 7.00 på mandag på middag? " det er et konkret forslag og et konkret spørsmål. Prøv den, du Da svarer du at du forstod det. Håper du hadde en kjekk/hyggelig.. kveld i går. Blir du med på tur kl .......? Vi kan møtes der..... kl.....? Ser den..godt poeng du kommer med. Får prøve på det! Takk for tips 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #18 Skrevet 10. juni 2018 Spørsmålet er vel egentlig, hva vil du ha ut av dette? Er det et monogamt forhold som er målet, og du er usikker på om hun vil det samme? Er hun en attraktiv jente og nogenlunde selektiv, så sier det i hvert fall noe at hun ligger med deg - hun liker deg. Hun er kanskje ikke like keen på deg som du er på henne. Men i bunn og grunn har vel alle relasjoner en asymmetri, selv om det er ulikt i hvilken grad den er tydelig. Anonymkode: 4158b...fc6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #19 Skrevet 10. juni 2018 6 minutter siden, Anonymbruker87 skrev: Såpass! Skulle tro det er samme jenta ja 😄 Nei, er vanskelig å holde på slik. Hver gang jeg spør får jeg følelsen av å være for pågående. Lar jeg være å ta initiativ skjer det derimot fint lite. Skal sies at jeg aldri har prøvd å la være å ta kontakt på typ en uke, mest fordi jeg syns det hadde blitt ganske kjipt å ikke vite når (og om) vi skal treffes på nytt. Men kanskje det er den eneste måten å finne det ut på Ja. "Ja, kanskje det:)", "jo, det kan vi vel:)" var liksom catchphrasen hennes så da jeg ser at hun også er 27 og oppfører seg komplett likt begynner jeg å lure. Men ja. Det der er vanskelig. Tror kanskje det er lurt å gjøre seg bittelitt mer distansert og kanskje ha deg med en annen. Attraksjon er noe merkelige greier. Anonymkode: a6e26...915
exictence Skrevet 10. juni 2018 #20 Skrevet 10. juni 2018 Selvfølgelig skal ikke Ts "ha seg med en annen" når han er interessert i denne jenten. For et forslag flere kommer med her. Det er jo så tåpelig som det går an å bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå