Gå til innhold

Jobbintervju - hvordan presentere seg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter ny jobb, og er blitt innkalt til jobbintervju til uken i en stor offentlig virksomhet. Innkallingen kom skriftlig på mail, og det bl.a. at jeg som del av intervjuet skal holde en presentasjon av meg selv på et visst antall minutter. 

Det er mange år siden sist jeg jobbet i det offentlige, men i alle jobbintervjuer jeg har vært i har det vært en selvsagt ting at man skal presentere seg selv, og da selvsagt vinklet mot den stillingen man søker. Jeg trodde dette var innlysende, så når jeg nå får en slik beskjed skriftlig lurer jeg på om det forventes noe mer eller noe annet. Er det f.eks vanlig å ha en Powerpointpresentasjon? Eller er det faktisk slik at det kommer som en overraskelse på noen at de må fortelle om seg selv i et intervju, også til en kompetansekrevende stilling, og at de derfor må skrive det slik??!
 

Anonymkode: 3fb2b...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har noen innspill?

Forventer arbeidsgivere en Powerpointpresentasjon nå til dags, eller holder det at jeg forteller om meg selv på en strukturert måte slik at jeg får med meg det som er sentralt for den stillingen jeg har søkt? 

Anonymkode: 3fb2b...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville droppet power point presentasjon da det ikke er nevnt spesifikt i invitasjonen. Lykke til, høres ut som du har en god plan på hvordan du vil presantere deg muntlig. 

Anonymkode: ede24...a2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Det viktigste er å gjøre en uforglemmelig entre. Forsøk en boom blaster med Also Spracht Zaratusta, og så venter du med å gå inn døren til musikken når sitt klimaks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maruwan skrev:

Det viktigste er å gjøre en uforglemmelig entre. Forsøk en boom blaster med Also Spracht Zaratusta, og så venter du med å gå inn døren til musikken når sitt klimaks. 

Å, nei! Jeg kommer jo til å bomme helt!! Herregud, hva skal jeg gjøre? Jeg som har øvd inn et gjøglernummer til entre! Sikker på at sverdsjonglering og flammeblåsing er helt ut??!! :hakeslepp: ;)

Anonymkode: 3fb2b...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville droppet power point presentasjon da det ikke er nevnt spesifikt i invitasjonen. Lykke til, høres ut som du har en god plan på hvordan du vil presantere deg muntlig. 

Anonymkode: ede24...a2d

Mange takk! Da gjør jeg det slik :) 

Anonymkode: 3fb2b...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Å, nei! Jeg kommer jo til å bomme helt!! Herregud, hva skal jeg gjøre? Jeg som har øvd inn et gjøglernummer til entre! Sikker på at sverdsjonglering og flammeblåsing er helt ut??!! :hakeslepp: ;)

Anonymkode: 3fb2b...494

Nei, nei. Jeg syns du er helt på rett spor med ideen din. Hadde ansatt deg på flekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i det offentlige og enkelte av de stillinger vi rekrutterer til er det lagt inn presentasjon. Og når det er skrevet slik så tipper jeg de forventer  noe mer enn bare at du snakker om deg selv i 5 minutter. 

Hva slags presentasjon er jo noe som må vurdere opp mot type stilling, men jeg tipper det betyr at du skal presentere ting/resultaer etc og de ønsker å se  hvordan du velger å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på intervju hos Nav der jeg måtte holde en presentasjon og brukte power point. Tror jeg ville spurt om det er lagt opp til det (de vet jo om de har tilpasset møterom osv). Det vil ikke være et dumt spm. og så er du sikker på at du gjør det best mulig.

Anonymkode: 3d170...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...