Gjest Gjest2 Skrevet 1. mars 2005 #1 Skrevet 1. mars 2005 Lurer på hva folk rundt på ulike kundesenter tjener? (Grunnlønn.) Og hvor gamle er dere / hvor lenge har dere jobbet der?
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #2 Skrevet 3. mars 2005 Det er de som sitter i båser med mye bråk og støy på telefonen og med headset du mener? Jeg har hørt fra venner som har jobbet i call-sentre / kundesentre at det er vanlig å tjene brutto 300.000,- dersom man jobber heltid.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #3 Skrevet 3. mars 2005 Jeg jobbet i Oslo, men det er to år siden jeg sluttet, og hadde den gangen 275 000. Det hører til historien at bedriften ikke gikk superbra, så etter nedbamanningen som vi hadde, gikk vi ikke opp i lønn. Sto stille to år.
Mona Skrevet 4. mars 2005 #4 Skrevet 4. mars 2005 Der jeg var innom (et år siden) var lønnen utrolig dårlig, ca 212 000,- i året i nybegynnerlønn, samme hva slags bakgrunn du hadde. Man gikk ikke opp så mye med årene heller. Jobbet du skift hadde du tillegg så klart, og litt salgsprovisjon. Men nå er det sikkert stor forskjell på bransjene vil jeg tro. Og jo mer teknisk, jo bedre betalt.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #5 Skrevet 4. mars 2005 De som jobber med kundebehandlign/oppsøkende salg per telefon er den moderne tids arbeidsklasse ( i tillegg til industriarbeiderne). De som jobber i slike call-sentre og i kundebehandlingssentre fortjener faktisk ikke høyere lønn enn siviløkonomer, statsvitere og jurister i kommunen, der begynnerlønnen gjerne er under 300.000,- Begynnerlønnen til de på telefonkundebehandling ligger rundt 220.000,- De fleste har ingen høyere utdanning og kravene til kompetanse er svært lav.., så det får være grenser..
Gjest lilletroll Skrevet 5. mars 2005 #6 Skrevet 5. mars 2005 Når jeg jobbet på et sånn call senter hadde jeg 105 pr time.....
Gjest Gjest2 Skrevet 8. mars 2005 #7 Skrevet 8. mars 2005 Takk for svar fra alle. Bare en liten kommentar til "Gjest"... Synd for deg at du er sånn en snobb... Får for din skyld (og de på kundesentrene) håpe at du aldri får behov for å snakke med et kundesenter, da. Ditt innlegg viser helt klart at du ikke har begrep om hva folk gjør på et kundesenter, og at slike jobber faktisk kan være ganske krevende. Nei - det kreves muligens ikke så høy utdanning osv... Det gjør det heller ikke for de som kanskje vasker kontoret ditt... men det hadde ikke vært så hyggelig å komme på jobb hvis det aldri var noen som vasket der, eller hva..? Du ville forresten kanskje blitt overrasket dersom du visste hva slags utdannelse en del folk sitter med. Jeg spurte bare hva folk tjener - ikke om det er fortjent eller ikke....!
Gjest Gjest2 Skrevet 8. mars 2005 #8 Skrevet 8. mars 2005 Takk for svar fra alle. Bare en liten kommentar til "Gjest"... Synd for deg at du er sånn en snobb... Får for din skyld (og de på kundesentrene) håpe at du aldri får behov for å snakke med et kundesenter, da. Ditt innlegg viser helt klart at du ikke har begrep om hva folk gjør på et kundesenter, og at slike jobber faktisk kan være ganske krevende. Nei - det kreves muligens ikke så høy utdanning osv... Det gjør det heller ikke for de som kanskje vasker kontoret ditt... men det hadde ikke vært så hyggelig å komme på jobb hvis det aldri var noen som vasket der, eller hva..? Du ville forresten kanskje blitt overrasket dersom du visste hva slags utdannelse en del folk sitter med. Jeg spurte bare hva folk tjener - ikke om det er fortjent eller ikke....!
diddi Skrevet 8. mars 2005 #9 Skrevet 8. mars 2005 Vel, jeg så at det var det du spurte etter. Og ettersom svarene kom inn så ble jeg også mektig provosert. Men det er jo ikke de som jobber i call-sentrenes "skyld". Men jeg er helt enig med gjest (uten at det var det du spurte etter). Dette er faktisk ikke begynnerlønn for jurister i stat eller kommune. Dette er lønnen de får etter 4-5 års arbeidserfaring. :evil: (Sint på arbeidsgiver)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå