Gå til innhold

Lite folksom strand i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det overhodet et sted i Oslo man kan bade og sole seg ved sjøen, hvor det ikke er stappfullt av folk på en søndag med over 20°C? Kan godt ta buss et stykke, men orker ikke langt over en time... Hilsen utflyttet nordlending som bor på Bjerke 😊

Anonymkode: e7cf7...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir nok vanskelig... kommer an på hva du mener med stappfullt. Finnes kanskje noen steder ute ved Slemmestad og omegn, det er vel rundt en time fra sentrum med buss. Men det er ikke tomt der heller... ellers er det marka da. Der kan du finne vann hvor det ikke er stappfullt. Men det er folk der, og selvsagt er det ikke sjøen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se forskjellige badeplasser her:

https://www.oslo.kommune.no/natur-kultur-og-fritid/tur-og-friluftsliv/badeplasser-og-temperaturer/#gref#!#gref#gref#gref#gref#gref#gref#gref#gref

Og her (Oslo + omegn):

https://www.oslofjorden.com/map/strand_oslofjorden_kart.html

Om du bor i nærheten av tog kan du ta det til Asker feks og finne en strand der, mulig de er litt mindre folksomme men vet ikke. Om du gidder gå litt så tenker jeg markavann man bare kommer til etter litt gåing har mye mindre folk :)

Anonymkode: e4263...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Blakstad og utover Slemmestad.  Alt annet før det er stappfullt. Det går ekspress buss fra Oslo S og Nationaltheateret ut langs Slemmestad veien. Tror det er buss nr 250 🤔 (Sætre, Slemmestad). 

Anonymkode: 3dc90...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å finne mindre befolkede badeplasser i marka. I hine hårde dager var det ikke så veldig mye folk i Paradisbukta på Bygdøy. Men det er kanskje annerledes i dag? 

Kjære nordlending, sånn er det i Oslo. Luksusen med "private strender" rundt hver sving har man ikke her, som i Nord-Norge. (Jeg er så glad jeg flyttet fra Oslo...)

Anonymkode: e8943...7cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...