AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 Jeg har vært uheldig og muligens brukket min lilletå. Det er ikke så kjempevondt og tåa er ikke skjev, så er sannsynligvis bare noen småbein isåfall. Spørsmålet mitt er; bør man dra å ta røntgen? Eller er det nok å bare teipe selv? Anonymkode: d52b2...95e
mimmis25 Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 Dra å få tatt røntgen. Kjæresten min måtte operere fordi han ikke dro og tok røntgen før en uke etter bruddet og det var begynt å gro feil.
Emmelise Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 Du får strengt tatt ikke gjort noe selv om den skulle være knekt. Gi den et lite isbad for å pleie eventuell hevelse og se om du kan gå normalt imorgen. Hvis ja, gå videre med livet. Hvis nei, okey, tur til legen.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #4 Skrevet 9. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært uheldig og muligens brukket min lilletå. Det er ikke så kjempevondt og tåa er ikke skjev, så er sannsynligvis bare noen småbein isåfall. Spørsmålet mitt er; bør man dra å ta røntgen? Eller er det nok å bare teipe selv? Anonymkode: d52b2...95e Tær gjør man ikke oe med, verken med tape eller røntgen vanligvis. De gror og leges best uten tape eller andre remedier. Taper du kan du få en skjevgrodd tå. Er du i tvil kontakter du legevakten. Anonymkode: 573e9...50f
Måbarefåsiat... Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 Jeg tok ikke røntgen, men fikk hjelp til å tape den på plass. Hadde rotasjonsbrudd og det gjorde sinnsykt vondt.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #6 Skrevet 10. juni 2018 Guttungen brakk lilletåa 15 mai. Han fikk bare beskjed om å bruke sko med litt hard såle så ikke det skulle gjøre mere vondt enn nødvendig. Han skulle absolutt marsjere med korps den 17. og var mest opptatt av om det gikk, det fikk han lov til så lenge han stoppet hvis det ble vondt å gå. Anonymkode: 899a6...634
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå