Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært uheldig og muligens brukket min lilletå. Det er ikke så kjempevondt og tåa er ikke skjev, så er sannsynligvis bare noen småbein isåfall. 

Spørsmålet mitt er; bør man dra å ta røntgen? Eller er det nok å bare teipe selv?

Anonymkode: d52b2...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra å få tatt røntgen. 

Kjæresten min måtte operere fordi han ikke dro og tok røntgen før en uke etter bruddet og det var begynt å gro feil.

Skrevet

Du får strengt tatt ikke gjort noe selv om den skulle være knekt.  Gi den et lite isbad for å pleie eventuell hevelse og se om du kan gå normalt imorgen. Hvis ja, gå videre med livet. Hvis nei, okey, tur til legen.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært uheldig og muligens brukket min lilletå. Det er ikke så kjempevondt og tåa er ikke skjev, så er sannsynligvis bare noen småbein isåfall. 

Spørsmålet mitt er; bør man dra å ta røntgen? Eller er det nok å bare teipe selv?

Anonymkode: d52b2...95e

Tær gjør man ikke  oe med, verken med tape eller røntgen vanligvis. De gror og leges best uten tape eller andre remedier. Taper du kan du få en skjevgrodd tå. Er du i tvil kontakter du legevakten. 

Anonymkode: 573e9...50f

Skrevet

Jeg tok ikke røntgen, men fikk hjelp til å tape den på plass. Hadde rotasjonsbrudd og det gjorde sinnsykt vondt. 

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen brakk lilletåa 15 mai. Han fikk bare beskjed om å bruke sko med litt hard såle så ikke det skulle gjøre mere vondt enn nødvendig. Han skulle absolutt marsjere med korps den 17. og var mest opptatt av om det gikk, det fikk han lov til så lenge han stoppet hvis det ble vondt å gå. 

Anonymkode: 899a6...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...