AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 Har en gutt på 8 år som blir helt hysterisk når han har spysyken. Han blir alltid kraftig angrepet av kvalmen, og han er kontinuerlig kvalm med null pauser. Han skriker og hyler hele tiden mens det pågår, er veldig redd, og får panikkanfall. Har ringt og snakket med legevakten i dag for å forhøre meg om kvalmestillende. Tenker det er noe vi gjerne burde hatt i hus sånn at vi har muligheten til å hjelpe han litt mens det pågår. Har to barn til, og de reagerer helt annerledes op sykdommen selv om det er grusomt for de og så klart. Det er selvsagt fælt for alle med omgangssyken, men han gutten min har det helt ekstremt. Så lurte på å ta han med til legen når han blir frisk. Er det noen som har erfaring med det? Anonymkode: 21165...dc1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 9. juni 2018 #2 Skrevet 9. juni 2018 Det kan være emetofobi- angst for oppkast. Ville rådført meg med lege
Blue Berry Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 11 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Det kan være emetofobi- angst for oppkast. Ville rådført meg med lege Det har jeg Begynte da jeg var 5-6 år. Har ikke kastet opp siden det, grunnet angsten...
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 9. juni 2018 #4 Skrevet 9. juni 2018 Akkurat nå, Absurdah skrev: Det har jeg Begynte da jeg var 5-6 år. Har ikke kastet opp siden det, grunnet angsten... Uff, føler med deg😰
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #5 Skrevet 9. juni 2018 Emetofobi var min første tanke og. Har selv hatt det siden jeg var 3 og hadde to tøffe runder med omgangsyke på kort tid. Får så vondt av tanken på andre barn med den, for det er en forferdelig fobi å leve med. Det er to norske grupper som heter emetofobi på facebook, der er vi mange som har bred erfaring med denne fobien. Vi snakker nok mye om sykdom, symptomer osv og, men om du lager en debatt, så vil jeg tro det er mange som vil gi deg gode svar. Anonymkode: e4510...abd 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #6 Skrevet 9. juni 2018 Jeg var også sånn som han. Grunnen var at jeg fikk omgangssyken ganske ofte på begynnelsen av barneskolen i en lengre periode der jeg hadde noen skikkelige fæle opplevelser. Hadde antagelig for lite væske i magesekken og fikk problemer med å få opp oppkastet noen ganger. Trodde jeg skulle kveles og ble deretter livredd og helt hysterisk hvis jeg ble kvalm. Anonymkode: 31366...426
Ullvott Skrevet 9. juni 2018 #7 Skrevet 9. juni 2018 (endret) 18 minutter siden, Absurdah skrev: Det har jeg Begynte da jeg var 5-6 år. Har ikke kastet opp siden det, grunnet angsten... Samme her. TS: det du forteller er som å høre en beskrivelse av meg selv som barn. Jeg har aldri bearbeidet fobien, og i voksen alder er fobien fremdeles veldig veldig sterk. Jeg vil anbefale å ta en prat med lege og insistere på at barnet får behandling hos en psykolog som KAN angst- og fobibehandling. Jeg har vært medlem i en norsk og en engelskspråklig Facebookgruppe for emetofobi, men har meldt meg ut fordi angsten min ble trigget av det. Som pårørende kan det absolutt hende du vil ha utbytte av å være der inne, for det er mange som har mye kunnskap og erfaring å dele der. Endret 9. juni 2018 av Ullvott 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #8 Skrevet 9. juni 2018 Har ei venninne som sliter med slik. Hun får angstanfall som kan vare i timesvis hvis hun får høre at noen i nærheten eller noen hun har vært i kontakt med er blitt syke. Det hjelper ikke akkurat så hun blir kvalm av angsten og angsten blir bare sterkere. Hun har slitt med det i alle år å nå er de tomme for ideer som kan hjelpe. Det er helga grusomt å den hvor vondt hun har det i sånne situasjoner. Anonymkode: 59736...c4e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #9 Skrevet 9. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har ei venninne som sliter med slik. Hun får angstanfall som kan vare i timesvis hvis hun får høre at noen i nærheten eller noen hun har vært i kontakt med er blitt syke. Det hjelper ikke akkurat at hun blir kvalm av angsten og angsten blir bare sterkere. Hun har slitt med det i alle år å nå er de tomme for ideer som kan hjelpe. Det er helt grusomt å den hvor vondt hun har det i sånne situasjoner. Anonymkode: 59736...c4e Det måtte snike seg inn noen skrivefeil ja.... Anonymkode: 59736...c4e
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #10 Skrevet 9. juni 2018 Sånn hadde jeg det også, med panikkanfall, selv om jeg hverken hadde eller har fobi. Når jeg ble voksen og ufrivillig kastet opp med jevne mellomrom gikk det litt over. (Eksponering?) Det som funket best for meg som barn var at mamma var der, sov med meg og alltid kom umiddelbart når jeg ropte. Anonymkode: 7fbab...bfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå