Gå til innhold
AnonymBruker

Bryllupsbudsjett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi tenker å ha en fest for omkring 60 personer. Skal budsjettere kun for selve festen og hva som trengs til denne. Lokale, mat (tenker på catering så blir det enklere for alle), drikke, blomster, og pynten. Noe jeg har glemt? Brudekjolen tror jeg at jeg kjøper billig, er ikke så kravstor når det kommer til kjole og vi ønsker å holde hele greia helt casual og enkelt, men romantisk og koselig. Noe som har en ide på hvor mye vi burde budsjettere med? Tipper maten vil komme på rundt 15.000 kr, resten er jeg veldig usikker på...

Hva var deres budsjett, og holdt det? Hva brukte dere penger på og hvordan ble bryllupet? :) 

Anonymkode: 1c3e6...272

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er så vanskelig å si, kommer jo helt an på hva slags lokale dere skal ha, de finnes jo i alle prisklasser, etter beliggenhet, standard og popularitet. 

Pynt kan jo være markblomster dere plukker selv, eller store oppsatser laget av dekoratør. Enorm prisforskjell selvsagt. Samme med brudebukett. 

Mat får du nok for 15000, men kan også få det billigere, og selvsagt dyrere. Er litt forskjell på hva slags mat du velger. 

Skal du ha fri bar eller bare drikke til maten? Enorm forskjell. Kommer jo litt an på om gjestene er glad i flaska eller ikke... 

Mitt bryllup kostet ca 80-90 000, med 60 gjester, men det var for 15 år siden så det er vel ikke så relevant her.... Prisene har vel gått opp en del. Det var omtrent som vi regnet med. 

Da gjorde vi noen ting billig: jeg leide kjole, mamma ordnet blomsterdekorasjonene og lokalet kostet ikke så mye. Men vi hadde ganske fin treretters middag med profesjonelle servitører og fri bar etterpå, men det gikk faktisk mindre drikke enn vi fryktet. 

Jeg sminket meg selv, men fikk frisør til å ordne håret. Vi leide en fin bil, kunne jo ha lånt en litt enklere istedet. (Vår var altfor stygg...)

Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg gjort det enda enklere. Men det er kanskje fordi jeg har gjort det før. 

Lurt å tenke igjennom hva som er viktigst for deg, og bruke pengene der. 

Lykke til med planleggingen!

Anonymkode: 29b17...888

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ting du har "glemt" (i innlegget da) :) er foruten det jeg nevnte over, invitasjoner og takkekort, kaker, klær og sko til mannen (hvis han ikke har fra før), sko, undertøy og diverse til deg, fotografering, hotellrom for natta. 

Er jo ikke sikkert man trenger alt, og ting kan jo gjøres billig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ting du har "glemt" (i innlegget da) :) er foruten det jeg nevnte over, invitasjoner og takkekort, kaker, klær og sko til mannen (hvis han ikke har fra før), sko, undertøy og diverse til deg, fotografering, hotellrom for natta. 

Er jo ikke sikkert man trenger alt, og ting kan jo gjøres billig. 

Og NÅ så jeg at du bare spurte om selve festen... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wildfig

Vi har budsjett på 35 000. 30 gjester til middag og 30 til kaffe/fest. Jeg tenker ca 20 000 på mat og kaker, dette inkluderer 3 retters for middagsgjestene og bryllupskaken på rundt 3000 kr pluss ingredienser til at jeg lager en selv.  Klær og sko til meg og to barn ca 2000. En hvit kjole er en hvit kjole 😉 Leie lokale med ferdig oppdekking og servitører inkludert under middag pluss rengjør koster 6000-7000. Regner med det blir rundt 3000 på alkohol. Fri bar frem til det er tomt, så tørste gjester får ta med selv 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hoppelopp
14 minutter siden, wildfig skrev:

Vi har budsjett på 35 000. 30 gjester til middag og 30 til kaffe/fest. Jeg tenker ca 20 000 på mat og kaker, dette inkluderer 3 retters for middagsgjestene og bryllupskaken på rundt 3000 kr pluss ingredienser til at jeg lager en selv.  Klær og sko til meg og to barn ca 2000. En hvit kjole er en hvit kjole 😉 Leie lokale med ferdig oppdekking og servitører inkludert under middag pluss rengjør koster 6000-7000. Regner med det blir rundt 3000 på alkohol. Fri bar frem til det er tomt, så tørste gjester får ta med selv 😉

Tror du har bommet på posten til alkohol. Med 3000kr blir det vel knapt nok velkomstdrink og ett glass vin til maten til de 30 dere skal ha til middag. Hva med de 30 som kommer til kaffe, skal ikke de få nor alkohol? Regner med kommer med gave de også. Siden du mener tørste gjester må ta med selv er det viktig å opplyse om i invitasjonen at de må ha med drikke. Hva med alkoholfritt, skal dere ha ubegrenset med det? Syns det blir feil å invitere så mange til kaffe og kaker og så får de kanskje ikke en congac/bailes til kaffen en gang. Hadde jeg vært invitert til kaffe og kaker og pyntet meg, kjøpt gave og kun fått en kaffekopp og ett kakestykke hadde jeg blitt skuffet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for alle tips og råd! Jeg ønsker jo et lite bryllup med rundt 60 gjester, har ikke tenkt å ha noen storslått feiring med egne servitører og svindyre blomsteroppsatser. Vi vil holde det enkelt, men koselig og romantisk. Foreløpig har jeg sett for meg noe sånt som dette;

- Lokale: max 5000 kr. Å ha feiringen på et slott eller et hotell passer jo ikke temaet vårt, så de dyreste lokalene er likevel utelukket
- Mat: rundt 15000 kr. Catering, + et par tusenlapper ekstra til ingredienser til bakverk vi skal gjøre selv.
- Drikke: kanskje 10000 kr holder? Tenker champagne, vin, øl og litt bedre cider. Skal prøve å handle mest mulig på tax free i løpet av året, kanskje dra på harryhandel og handle det som er mulig innenfor grensen
- Pynting av lokale, osv: 10000 kr, inkludert blomster og liknende.
- Klær til oss begge: 5000 kr.

Her er vi på 45000 kroner, da har vi en stor pott igjen på ca. 15000 kr som kan brukes der det trengs... er det realistisk? Penger til fotograf utgår.

Anonymkode: 1c3e6...272

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her