Hr. Aktiv Skrevet 10. juni 2018 #21 Skrevet 10. juni 2018 12 timer siden, Mr. Kilmister skrev: Lurer på om jeg skal fjerne pungen, den er i veien når jeg sykler, sitter å sånn. Så er den så stygg... Å hårete.
Mr. Kilmister Skrevet 10. juni 2018 #22 Skrevet 10. juni 2018 4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Å hårete. Ja, det er normalt med hår vet du....
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #23 Skrevet 10. juni 2018 8 timer siden, Olaug Olsen skrev: Ja du har rett. Jeg skjønner ikke dette. Alle kjønnslepper blir lengre med årene, og etter flere barnefødsler, ja. Det ser sikkert ikke bra ut nedentil.. Men om man går i gang og skjærer og ber om "hjelp", kan det bli værre. Har man plager, kan man bruke løsere bukser, eller skjørt. Mange damer går i skjørt. Det er et tradisjonelt kvinneplagg. Skinnyjeans er ikke tradisjonelle kvinneplagg. Det er sikkert en grunn til at ting er som de er. Og har vært slik i generasjoner. Om man virkelig plages med smerter under samleie, (sykkelplager er noe alle har, både kvinner og menn, og dette burde ikke være grunn nok til å ta slike inngrep). Men om løse bukser, skjørt eller å gå naken en tredjedel av døgnet ikke hjelper mot smertene, så ville jeg faktisk anbefale yoga i et år, før man eventuelt skjærer bort en så viktig del. Og ens man er i gang... Personlig; Jeg har ofte leggkrampe. Så hvorfor ikke fjerne begge bena i samme slengen !!! For noe tull. Mine kjønnslepper har overhode ikke blitt lengre med årene og heller ikke pga fødslene jeg har vært igjennom. Hvordan mener du egentlig at en fødsel skal gjøre kjønnsleppene lengre? Anonymkode: 51e82...c30
Olaug Olsen Skrevet 10. juni 2018 #24 Skrevet 10. juni 2018 (endret) 5 timer siden, GiftMann38 skrev: Jeg gir faen i hvordan det ser ut. Det eneste jeg bryr meg om er at det er en frivillig beslutning tatt av en voksen og ikke en imam. Da bør vi endre reglene her i Norge. mange voksne kvinner som er infubulert, ønsker å bli gjensydd etter fødsel. Mener du det er umyndiggjøring av voksne kvinner, å nekte dem dette? Endret 10. juni 2018 av Olaug Olsen
Gjest Bøff Eløff Skrevet 10. juni 2018 #25 Skrevet 10. juni 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ikke alt her i verden som handler om utseendet så klapp igjen begge to om dere bare skal være ufyselige. Jeg får gnagsår om jeg ikke går med truse, selv de fleste truser river og gnager, det er ubehagelig å sykle, jeg skulle gjerne klippet dem av med en rusten saks. De har absolutt ingen nytteverdi og er bare i veien. Synd det er dyrt og tydeligvis SYKT sett ned på ellers skulle jeg ha vurdert det selv. Jeg er ikke TS. Anonymkode: 4633b...400 Har du fysiske plager kan du få operert dem av det offentlige. Dette har blitt gjort all sin tid. Det er kun nå når man opererer for skjønnhet man har glemt at man har et offentlig sykehus som tar seg av reelle plager.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #26 Skrevet 10. juni 2018 Har lange kjønnslepper (ca 12cm) jeg mener virkelig lange. Har aldri hatt problemer. Anonymkode: 6c448...ca0 2
Gjest mayas24 Skrevet 10. juni 2018 #27 Skrevet 10. juni 2018 (endret) Jeg tok kjønnsleppe reduksjon i februar. Kan forklare litt hvordan det er 😁 Jeg slet veldig lenge med en lang kjønnsleppe på venstre side, den skapte problem for meg hele tiden. Alt fra å sitte ordentlig, sykle, trene og alt. Verste er at det skapte eksem for meg på låret så jeg klarte ikke mer. For hver gang jeg ble kvitt eksem så kom det tilbake, så det eneste utveien jeg så var å ta kjønnsleppe reduksjon. Og ja, jeg gikk først til legen med det og fikk sjekket og målt det. Han skrev henvisning til sykehuset her men sa de kanskje ville si nei siden de vil unngå at flest jenter skal gjøre det for mote, siden mange jenter gjør det fordi de synes det er "stygt" med lange kjønnslepper, men det er jo ikke alle som gjør det kun for at det skal fin ut, de fleste vil jo slippe plagen de har, så derfor valgte jeg å gjøre det privat siden jeg hadde penger. Gjorde det hos Dr.Beata i Anker plastikk kirurgi. Angrer ikke og er kjempe fornøyd. Bestilte først time der hun fikk sjekket det, og målt det ordentlig. Hun var enig at den var lang og ville lage problem som for eksempel at den kan bli dratt inn mens jeg har samleie med kjæresten noe som er sant som gjør at jeg får ekstra vondt når jeg skal ha samleie. Hun spurte om jeg har hatt noen kjønnssykdommer eller om jeg fortsatt har det, fordi det er viktig at du ikke har det siden det kan hindre at sårene etter reduksjonen blir grodd. Så det hadde jeg ikke så da fikk jeg time uka etter. Jeg var kjempe nervøs for bedøvelses sprøyta men jeg ville tåle det. De tok med til sånt eget fint rom der du får skiftet og tatt smertestillende tabletter. De tok med meg inn og forklarte steg for steg hva de gjorde. Jeg merka ingen smerte etter bedøvelses sprøyta så alt gikk fort synes jeg selv om det tok rundt 45 min til 1 time. Merka at det var rart å stå siden jeg var vant til at kjønnsleppene hang når jeg sto så følte meg som et nytt menneske, men stingene gjorde litt vondt. Fikk tatt på meg en slags bomull bind for blødning og fikk vite steg for steg hva jeg måtte gjøre og fikk dra med en gang. Det er anbefalt og bruke fryst erter i trusa da det vil gjøre sånn at du ikke føler smerten. Og det hjalp utrolig bra, og smertestillende tabletter! Neste dag var den verste fordi jeg fikk så vondt men brukte fryst erter hele tiden og slappet av i senga i ca 5-6 dager. Det er anbefalt å være hjemme men hun sa det er noen som drar til jobben dagen etter men jeg klarte det ikke. Man må også huske vaske og holde det rent, så jeg fikk anbefalt å vaske med lactacyd hver toalett besøk. Det så veldig hovent ut etter noen dager men ble bedre etter noen uker. Tar jo ca 6 uker så det gikk fort så her er jeg og er kjempe fornøyd og glad for at jeg slipper all den plagen! Så folkens, ikke døm og tro at alle jenter gjør det for mote, det er faktisk folk som har ekstremt plage med lange kjønnslepper. Det er noen som har lange kjønnslepper og som ikke har problemer, også må dere ikke glemme at det finnes noen som har lange kjønnslepper og som har problemer! Er enig at ingen jenter burde gjøre det for mote fordi alle underliv er forskjellige, noen har lange og noen har korte, men det finnes problemer for alt. Lykke til om du skal ☺️ Endret 10. juni 2018 av mayas24
oeas Skrevet 10. juni 2018 #28 Skrevet 10. juni 2018 Greit å få gjort, da, hvis det gjør man mer komfortabel.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #29 Skrevet 10. juni 2018 3 timer siden, mayas24 skrev: Jeg tok kjønnsleppe reduksjon i februar. Kan forklare litt hvordan det er 😁 Jeg slet veldig lenge med en lang kjønnsleppe på venstre side, den skapte problem for meg hele tiden. Alt fra å sitte ordentlig, sykle, trene og alt. Verste er at det skapte eksem for meg på låret så jeg klarte ikke mer. For hver gang jeg ble kvitt eksem så kom det tilbake, så det eneste utveien jeg så var å ta kjønnsleppe reduksjon. Og ja, jeg gikk først til legen med det og fikk sjekket og målt det. Han skrev henvisning til sykehuset her men sa de kanskje ville si nei siden de vil unngå at flest jenter skal gjøre det for mote, siden mange jenter gjør det fordi de synes det er "stygt" med lange kjønnslepper, men det er jo ikke alle som gjør det kun for at det skal fin ut, de fleste vil jo slippe plagen de har, så derfor valgte jeg å gjøre det privat siden jeg hadde penger. Gjorde det hos Dr.Beata i Anker plastikk kirurgi. Angrer ikke og er kjempe fornøyd. Bestilte først time der hun fikk sjekket det, og målt det ordentlig. Hun var enig at den var lang og ville lage problem som for eksempel at den kan bli dratt inn mens jeg har samleie med kjæresten noe som er sant som gjør at jeg får ekstra vondt når jeg skal ha samleie. Hun spurte om jeg har hatt noen kjønnssykdommer eller om jeg fortsatt har det, fordi det er viktig at du ikke har det siden det kan hindre at sårene etter reduksjonen blir grodd. Så det hadde jeg ikke så da fikk jeg time uka etter. Jeg var kjempe nervøs for bedøvelses sprøyta men jeg ville tåle det. De tok med til sånt eget fint rom der du får skiftet og tatt smertestillende tabletter. De tok med meg inn og forklarte steg for steg hva de gjorde. Jeg merka ingen smerte etter bedøvelses sprøyta så alt gikk fort synes jeg selv om det tok rundt 45 min til 1 time. Merka at det var rart å stå siden jeg var vant til at kjønnsleppene hang når jeg sto så følte meg som et nytt menneske, men stingene gjorde litt vondt. Fikk tatt på meg en slags bomull bind for blødning og fikk vite steg for steg hva jeg måtte gjøre og fikk dra med en gang. Det er anbefalt og bruke fryst erter i trusa da det vil gjøre sånn at du ikke føler smerten. Og det hjalp utrolig bra, og smertestillende tabletter! Neste dag var den verste fordi jeg fikk så vondt men brukte fryst erter hele tiden og slappet av i senga i ca 5-6 dager. Det er anbefalt å være hjemme men hun sa det er noen som drar til jobben dagen etter men jeg klarte det ikke. Man må også huske vaske og holde det rent, så jeg fikk anbefalt å vaske med lactacyd hver toalett besøk. Det så veldig hovent ut etter noen dager men ble bedre etter noen uker. Tar jo ca 6 uker så det gikk fort så her er jeg og er kjempe fornøyd og glad for at jeg slipper all den plagen! Så folkens, ikke døm og tro at alle jenter gjør det for mote, det er faktisk folk som har ekstremt plage med lange kjønnslepper. Det er noen som har lange kjønnslepper og som ikke har problemer, også må dere ikke glemme at det finnes noen som har lange kjønnslepper og som har problemer! Er enig at ingen jenter burde gjøre det for mote fordi alle underliv er forskjellige, noen har lange og noen har korte, men det finnes problemer for alt. Lykke til om du skal ☺️ Tusen takk for at du tok deg tid til å svare Jeg har også vært hos fastlegen, som henviste til gynekolog- som var enig at de var lange, men at en operasjon ikke ville bli dekket av er offentlige. Akkurat av samme grunn du skriver👍 Neste steg nå er å bestille time privat. Tenker jeg gjør det til høsten, mtp sommer og bading osv. Grugleder meg.. ts Anonymkode: 939a4...a95
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #30 Skrevet 10. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lange kjønnslepper (ca 12cm) jeg mener virkelig lange. Har aldri hatt problemer. Anonymkode: 6c448...ca0 Nå måtte jeg måle mine🙈 5 cm på høyre og 6 cm på venstre. Virkelig imponerte over at du har 12 cm og ingen plager👍 Det er jo flott! Jeg slår også et slag for at vi alle er forskjellig og at dette ikke skal gjøre kun pga kosmetiske grunner🙌 Ts Anonymkode: 939a4...a95
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #32 Skrevet 10. juni 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg fikk mine redusert, de var så hovne og vonde ofte at jeg ikke kunne bruke undertøy eller bukser, blødde og fikk gnagsårblemmer, var helt grusomt. Var vondt og sårt ganske lenge etterpå, men helt klart verdt det. Er det beste valget jeg har tatt å gå til legen med det og be om hjelp. Anonymkode: 6538d...480 Takk for svar håper jeg sitter igjen med samme følelse når det er gjort👍 Ts Anonymkode: 939a4...a95
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #33 Skrevet 10. juni 2018 Jeg har også operert. Skal innrømme at jeg gjorde det pga utseende. Angrer ikke, selv om det er over 10 år siden og jeg har blitt eldre og sikrere på egen kropp. Man vet selv hva som passer en best. Hadde også fysiske plager, men det estetiske var avgjørende for meg. Gjorde det privat og betalte vel 17000,- tror jeg. Anonymkode: 44970...b82
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå