Gå til innhold

Hva lager dere til middag i varmen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke like stor matlyst som vanlig i denne heten, og det frister heller ikke så mye å stå på kjøkkenet og kokkelere i lange tider. Noen som har tips til lett, kald mat eller annen lettvint sommermat sim smaker i varmen?

Anonymkode: 441bf...178

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir mest grilling her :)

Anonymkode: 46068...8c5

Skrevet

Vi spiser stort sett noe alà hjemmelaget pizza, spekemat og eggerøre, pastasalater med brød, pai, grilling, wok eller sånt. Litt lett mat som tar rask tid å lage :) er ikke giret på raspeballer eller indrefilet i denne sommervarmen, nei 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Gryte. Alt i en gryte med mye væske og grønnsaker.

Anonymkode: 8887d...32b

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke like stor matlyst som vanlig i denne heten, og det frister heller ikke så mye å stå på kjøkkenet og kokkelere i lange tider. Noen som har tips til lett, kald mat eller annen lettvint sommermat sim smaker i varmen?

Du kan lage tarator, kald bulgarsk yoghurt-agurk suppe! Du trenger:

En boks gresk yoghurt naturell (viktig at den er gresk) som du blander ut med vann, så har du oppi 1/2 finkuttet agurk, et fedd hvitløk og 2-3ss dill... Server og nyt!

Anonymkode: e6a14...454

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kokt/trekt fisk alt fra makrell, laks til torsk. Enten bare kokte poteter til eller tomat, agurk og mais sammen med en dæsj kjøpepotetsalat. 

Planlegger å lage brokolisalat men innkjøpssjefen har glemt å få ingrediensene med seg hjem.

Anonymkode: 843dc...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Eggerøre, reker/røkelaks/spekeskinke, avokado, tomat og det du måtte ønske. Spiser rundstykke til

Anonymkode: 2d6df...1e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir mye salater av ulike typer med grillet kjøtt. Pastasalat, quinoasalat, cobb salad o.l. Ellers grillet fisk f.eks.

Anonymkode: 1de7b...bb6

AnonymBruker
Skrevet

Det er forbudt eller sterkt advart mot grilling i alle kommuner hvor det har vært veldig varmt de siste ukene, det gjelder alle typer grill og også i egen hage/på egen terrasse. Bare nevner det siden enkelte snakker om grillmat her. 

Anonymkode: 01d94...b88

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forbudt eller sterkt advart mot grilling i alle kommuner hvor det har vært veldig varmt de siste ukene, det gjelder alle typer grill og også i egen hage/på egen terrasse. Bare nevner det siden enkelte snakker om grillmat her. 

Anonymkode: 01d94...b88

Er ikke grillforbud her jeg bor, men i nabokommunen er det forbudt. Har stor hellelagt uteområde der gassgrillen står. Vi har mye salat til grillmaten.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke grillforbud her jeg bor, men i nabokommunen er det forbudt. Har stor hellelagt uteområde der gassgrillen står. Vi har mye salat til grillmaten.

For mye salat, eller akkurat nok?

Anonymkode: f7edf...626

AnonymBruker
Skrevet

Lager mye salater og andre kalde/delvis kalde retter som wraps. Bruker råvarer som ulike salater, avokado, kylling, tunfisk, reker, sylteagurk, tomat, fetaost, surret løk, agurk osv, osv.

Anonymkode: 22fc2...1ae

AnonymBruker
Skrevet

En av mine favoritter på de fineste dagene nå i vår/sommer, er Ristorante frossenpizza! Da minimerer jeg tiden på kjøkkenet etter jobb, og spiser i solen på terrassen utenfor kjøkkenet. Synes Ristorante passer bedre i solen/varmen enn feks grandis eller bigone, den føles liksom litt lettere og skarpere på smak. 

Jeg koser meg og later som jeg er på restaurant på en eller annen turist-middelhavsøy 😜

Anonymkode: 7d866...ac1

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For mye salat, eller akkurat nok?

Anonymkode: f7edf...626

Litt grillet kjøtt og mye salat. For mye eller akkurat nok spiller ingen rolle. Det som er igjen blir spist til kvelds. Eller dyrene får litt. Går ikke mye mat i søpla :)

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En av mine favoritter på de fineste dagene nå i vår/sommer, er Ristorante frossenpizza! Da minimerer jeg tiden på kjøkkenet etter jobb, og spiser i solen på terrassen utenfor kjøkkenet. Synes Ristorante passer bedre i solen/varmen enn feks grandis eller bigone, den føles liksom litt lettere og skarpere på smak. 

Jeg koser meg og later som jeg er på restaurant på en eller annen turist-middelhavsøy 😜

Anonymkode: 7d866...ac1

Ristorante har mange varianter med godt fyll, men jeg synes bunnen på Casa di Mama er veldig bra og gir mer "middelhavsfølelse" enn kjeksen de bruker på Ristorante. Jeg ønsker meg Casa di Mama-bunn med Ristorante-fyll, spesielt Spinaci og Mozzarella. Evt. en Casa di Mama-bunn helt uten fyll, så jeg kan slenge på det jeg vil. :) 

Uansett gir det ekstra sommerfølelse å toppe med god olivenolje, fersk basilikum og evt. litt havsalt. :) 

Anonymkode: fbeef...85d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...