Gå til innhold

Kjenner du et barn med hodepine?


Kalevala

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk! ❤️ Dette skal jeg sjekke ut. Barnet mitt har plutselig fåttså hodepine at h*n har vært hjemme fra skolen ved noen anl. Fant ingenting i blodprøvene hos lege, kanskje jeg kan finne noen svar her 😊

Anonymkode: 4c3c9...748

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! ❤️ Dette skal jeg sjekke ut. Barnet mitt har plutselig fåttså hodepine at h*n har vært hjemme fra skolen ved noen anl. Fant ingenting i blodprøvene hos lege, kanskje jeg kan finne noen svar her 😊

Anonymkode: 4c3c9...748

Tatt synstest? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde barnemigrene når jeg var liten ( 7-8 år) jeg husker det fortsatt veldig godt. Er nå 35. Det var helt fryktelig. Jeg hadde migrene nesten hver eneste lørdag.

Anonymkode: ee7c5...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2018 den 23.39, Snabeltann skrev:

Tatt synstest? 

Bra tips.  Synstest er del av utredningen i forbindelse med migrene hos barn, sammen med MR og klinisk undersøkelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde barnemigrene når jeg var liten ( 7-8 år) jeg husker det fortsatt veldig godt. Er nå 35. Det var helt fryktelig. Jeg hadde migrene nesten hver eneste lørdag.

Anonymkode: ee7c5...d7f

Skjønner godt at det har festet seg. Det er jo forferdelig, og det er ikke så lett for barn å forstå hvorfor disse smertene kommer, eller at det går over igjen. 

Godt at du er frisk igjen.  Hvor gammel var du da det gikk over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde mye hodepine som barn, som voksen fikk jeg hjerneblødning og det viste seg at det var AVM (arterievenøs malformasjon), som er et slags karnøste i hjernen som til slutt sprekker. Var veldig heldig, gjennomsnittsalderen for blødning er 17 år og jeg var ganske mye eldre enn det. 

Hadde jeg hatt et barn som hadde mye hodepine så hadde jeg forlangt MR.

Anonymkode: fcfec...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et barn med mye hodepine, men hos oss mistenker vi at det er luften på skolen. De kan ikke åpne vinduene - kun aircondition..... Rektor sier luften er bra, men kan/vil ikke vise oss tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde mye hodepine som barn, som voksen fikk jeg hjerneblødning og det viste seg at det var AVM (arterievenøs malformasjon), som er et slags karnøste i hjernen som til slutt sprekker. Var veldig heldig, gjennomsnittsalderen for blødning er 17 år og jeg var ganske mye eldre enn det. 

Hadde jeg hatt et barn som hadde mye hodepine så hadde jeg forlangt MR.

Anonymkode: fcfec...5ba

Huff, for en opplevelse.  Det var godt det gikk bra med deg.

MR er heldigvis del av standard utredning for migrene/hodepine hos barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trollmora skrev:

Jeg har også et barn med mye hodepine, men hos oss mistenker vi at det er luften på skolen. De kan ikke åpne vinduene - kun aircondition..... Rektor sier luften er bra, men kan/vil ikke vise oss tester.

Det er tungt å jobbe i dårlig luft, både for barn og voksne.

Så du filmene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kalevala skrev:

Det er tungt å jobbe i dårlig luft, både for barn og voksne.

Så du filmene?

Nei - jeg får se de litt senere, er på jobb ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...