Gå til innhold

Middag med masse frossen spinat? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en pose med frossen spinat som jeg vil få spist opp før ferien. Ikke spesielt glad i spinatsmak i seg selv, men veldig glad i å maskere den. Må være vegetariske retter, men trenger ikke å være sunt :) 

Anonymkode: 257f2...9a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det meste, egentlig. Her er det bare fantasisen som setter grenser.

Anonymkode: 4b5c2...5c1

Gjest Ingrid78
Skrevet

Kyllingsuppe med spinat i. Kylling, pasta, gulrot, stangselleri og spinat. Knallgodt.

Tunfiskpasta. Pasta med saus av tunfisk, spinat og hvit saus. Over i en form, parmesan på toppen og en tur i ovnen. Knallgodt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ingrid78 skrev:

Kyllingsuppe med spinat i. Kylling, pasta, gulrot, stangselleri og spinat. Knallgodt.

Tunfiskpasta. Pasta med saus av tunfisk, spinat og hvit saus. Over i en form, parmesan på toppen og en tur i ovnen. Knallgodt. 

Dette var jo ikke så veldig vegetarisk? 😛 Men hørtes godt, funker nok uten kjøtt òg.

Anonymkode: caa8c...69d

• Liker 3
Skrevet

Spinatstuing med mye smør og fløte!

• Liker 1
Gjest Ingrid78
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette var jo ikke så veldig vegetarisk? 😛 Men hørtes godt, funker nok uten kjøtt òg.

Anonymkode: caa8c...69d

La ikke merke til vegetarisk i farta. Men da foreslår jeg spinatrull med ost. Kan bruke vegansk ost og om ønskelig. Lager en pizzadeig, freser opp spinat med litt margarin, muskat, salt og pepper. Kjevle ut deigen, bre over spinaten, legg på ost og rull sammen. Lim sammen kanten med vann eller egg. La heve i 45 min. Stekes midt i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter

Skrevet

Ikke middag da. Men supergod smoothie (Hvis du har maskin til å lage det), er appelsinjuice med masse frossen spinat i. Det er supergodt. Smaker egentlig bare appelsinjuice men mye søtere. Anbefales! 

Skrevet

Pasta med Oatly iMat-fløte og sopp! Og kanskje noen cherrytomater! såå godt ❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Omelett. 

Anonymkode: 7ba94...d1b

Skrevet

Vegetarisk spinat lasagne

AnonymBruker
Skrevet

Spinatsuppe, pai med purre og spinat. Spinakopita.

Anonymkode: d3bf5...dc5

Skrevet

Jeg anbefaler deg å prøve denne oppskriften, det er en kjempegod vegetarisk spinat rett.

Oppskrift: 

1kg spinat

1 mellomstor gul løk (finhakket)

2 fedd hvitløk (finhakket) 

Olivenolje

Salt 

pepper

4-5 ss yoghurt naturell

For sausen; 

2 ss meierismør

1 ts chiliflaker (hvis du ikke har det kan du bruke vanlig chilikrydder)

1 ts rød paprikakrydder

fremgangsmåte: Ha olivenoljen i en panne og tilsett finhakkede løk og hvitløk etter at olivenoljen har blitt varm. Stek løk og hvitløk på middelsvarme til de får en blank og fin farge. Skyll/vask spinaten og hakk spinaten i mindre biter. Deretter tilsett spinaten i pannen og stek dem helt til spinaten får en mørk farge. Når spinaten er stekt, ha den over i en stor fat. Ha i yoghurt (i spinaten) og bland sammen. Ha meierismør i en liten panne og la den frese litt og tilsett chiliflaker/krydder, rød paprikakrydder og rør den til smøret og krydderet har blitt blandet. Ha sausen over spinat og yoghurt blandingen. Serveres med godt brød til.  På bildet har de også brukt ristede pinjekjerner men det er ikke nødvendig å bruke det.

Retten skal se sånn ut: image.jpg.84d699c708c3ed4bc5da78f326c18906.jpg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...