Eireng Skrevet 9. juni 2018 #1 Skrevet 9. juni 2018 (endret) Gjennomgikk første operasjon i 2015. Implantatene festet seg visstnok for godt (husker ikke hva det heter) og klemte på musklene (ikke kapsling). Dette resulterte i endel smerte ved mye bevegelse, spesielt løfting og ellers hard bruk av overkroppen. La inn 280g. Gjennomgikk ny operasjon april 2018, noe som gikk svært bra. Første gangen hadde jeg MYE smerter, og klarte ikke å kjøre bil før 5 uker etter operasjonen. Denne gangen kuttet jeg ut all smertestillende på dag 3, og det har generelt gått mye bedre enn sist. Likevel har jeg vært forsiktig mtp sist gang, og startet ikke å jobbe igjen før etter 5 uker (jobber i barnehage, som innebærer endel løfting av unger). Har jobbet 7 dager nå (med helgepause), og smertene er tilbake. De kom allerede etter første jobbdag, men har bare blitt værre med dagene. Noen som har hatt smerter ved trening/jobb eller lignende så lenge etter operasjonen, og likevell ikke har noen smerter den dag i dag? Jeg er livredd for at det skal ende i et smertehelvette slik som sist. Til info for å slippe unødvendige kommentarer; jeg har sendt e-post til kirurgen, men i mellomtiden vil jeg høre personlige erfaringer. Jeg ble operert pga en missdannelse. Folk som er negative til kosmetisk kirurgi kan la være å ytre disse meningene i denne tråden. Jeg vil bare ha andres erfaringer. Endret 9. juni 2018 av Eireng
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2018 #3 Skrevet 9. juni 2018 Det er desverre ganske vanlig å ha permanente smerter implantater. Det snakkes bare ikke så mye om Anonymkode: b6194...c1c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #4 Skrevet 10. juni 2018 Har ikke noe erfaring her, men vil tro at du trenger mye lenger tid på å heale. Synes du skal gå til legen din å få sykemelding. Synes også jobben ikke høres ut som den beste for deg når du nå har gjort dette inngrepet, med løfting etc, kan du unngå dette? Men uansett, snakk med legen og kirurgen din og bruk lenger tid før du anstrenger deg fysisk på noen som helst måte. Nå har jeg aldri operert noe før, men vil tro det tar lang tid å heale kroppen etter en sånn operasjon. Vær god mot deg selv. Masse lykke til:) Anonymkode: 6c114...a7d
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #5 Skrevet 10. juni 2018 Det er ikke uvanlig at kvinner fjerner implantat pga smerter, men det snakkes lite om. Denne artikkelen er riktignok gammel men kan være verdt å lese likevel https://www.dagensmedisin.no/artikler/2006/03/23/en-av-fem-har-kroniske-smerter-etter-brystforstorrende-kirurgi/ Det ligger også ute flere studier som viser at smerter etter brystimplantat er vanlig, bare å søke så finner du i fleng. På sikt bør du gjerne vurdere om det vikelig er verdt smertene med implantater. Anonymkode: ed3f1...c65
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå