AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Hei, vet ikke om dette blir på rett sted! Min mamma har blitt syk. Hun har gått slik i årevis. Hun har vært hos leger, men ikke fått noe svar på hva det er. Jeg tror ikke hun forteller meg alt, for hun snakker med leger om andre ting også som jeg ikke blir å nevne her. Men problemet nå er at hun kaster opp hele tiden, uansett hva hun får i kroppen, så kommer det ut som oppkast. Det kan være den minste lille ting hun spiser. Hun får ikke til å sove, hun er utslitt, gått ned 10kg på 2 uker. hun er blitt tynn og har det ikke bra. Hun sier hun tar Zopiklon for å klare å sove litt, og da roer magen seg og hun sier hun føler seg bedre. så hun lurer egentlig på hva den inneholder siden hun føler at det funker mot magen også. Hun sliter jo også med verk i magen, at hun ikke kan spise det og det og sånn og sånn for da får hun diarè og må springe på do. (varierende på diarè og oppkast) Jeg er meget bekymret for henne ettersom hun har gått slik i så mange år, og jeg føler at om ikke noe blir bedre snart. så kommer hun til å ta selvmord. Hun skal muligens til legen i morgen å få ernæring intravenøst. og da synes jeg at det har gått for langt. Noe må det jo være som gjør at hun kaster opp i ett sett, og er helt knust (sliten) hun har ikke irritabel tarm o.l. Jeg har har sagt hun burde prøve sånn bæsjtransplantasjon, men det var et studie de kjørte for ett år siden og ikke kan utføres nå. JEG føler at det er noe virus/bakterier i magen hennes som hun har eller mangler som gjør at det blir slik. jeg er ganske så trøtt nå så jeg glemmer sikkert noe poeng nå, men skal prøve å komme på noe mer om dere evnt spør om noe. jeg håper noen her har opplevd eller vet hvordan man fikser dette. For alt jeg vil er at hun skal bli frisk og kunne få livsgnisten tilbake, for nå ser jeg ganske mørkt på fremtiden hennes... ;( Anonymkode: 659d9...fcb
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Hvordan er kostholdet hennes? Anonymkode: 4a13d...9cc
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 Hvor gammel er du? Jeg har det ganske likt som din mor, men jeg har morbus crohns og irritabel tarm ved siden av. Angstplager kan også gi denne typen plager (det var det de trodde før de fant ut av crohns på meg). Zoplicone hjelper nok fordi det roer tarmsystemet, eller evt. nervene - eller begge deler. Selvom jeg er angstfri i dag, tar jeg vival (beroligende) noen ganger hvis jeg skal viktige ting fordi jeg har lettere for å holde meg da tarmene er noe mer stabile. Problemet er jo at tarmene mine er betente og irriterte, og da blir det mye bevegelser når jeg har spist og derfor diarè/oppkast. Når jeg tar vival beveger de seg mindre. Zoplicone er jo sovemedisin, så det blir mye det samme. Hvorfor sier du at hun IKKE har irritabel tarm? Og vet du om hun har vært til undersøkelser? Avføringsprøver? Blodprøver? Koloskopi? Gastroskopi? MR? Ultralyd? Anonymkode: 2926f...7bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå