Gå til innhold

Eks-svigermor til besvær!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en tid tilbake hadde jeg en tråd som het: svikefull far. Min datters far er en drittsekk og mer er det egentlig ikke å si om det.

I sommer ble jeg lei av at han ikke overholdt bidragsbetalingen og gikk til trygdekontoret for å komme under gammel ordning igjen. Har også prøvd å få til en samværsavtale som funker.

Men han trenerer alt og gidder ikke å engasjere seg, før nå! For nå fant han ut at på bidragsvedtaket så står det oppført 0 samvær nettopp pga at han ikke har signert under samværsavtale. Så nå er det baluba, og hans mor ligger å blander seg inn. Han bare hiver alt over i fanget på henne og jeg blir nødt til å kommunisere med min EKS svigermor på noe som hun ikke burde være innblandet i!!!

Jeg er så drittlei! Og det verste er jo at han kun forteller sin mor halve sannheten, så jeg får mailer bygget på feil opplysninger....

Skal til min advokat neste uke, så det blir orden tilslutt, men lei, ja det er jeg!!

Godt å få det ut!!! :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det går jo litt på deg også da...du har ingen plikt til å forhandle med andre enn exs. hans mor skal ikke ha innsyn i deres saker og papirer.

neste gang hun ringer, så spør hva hun egentlig vil. Om det dreier seg om saken deres så si at du føler ikke noen plikt overfor henne i denne saken. da hennes sønn er voksen.

og iallefall ikke nå, da saken er hos advokat.

jasså, du var villig til å bli gravid med en drittsekk? setter det på spissen, det er barnets far du omtaler.

Skrevet

Vil bare si jeg føler med deg.

.. og du kan vel bare la vær å kommunisere med henne om bidrag etc. Bare gi henne klar beskjed om at det ikke er hennes sak - så lenge sønnen er myndig.

(Og det er snodig at en del mødre ikke ser at de gjør barna sin en bjørnetjeneste når de blander seg inn i en diskusjon om samvær - som denne bør ha med sitt barn - og ikke forventer at vedkommende er voksen nok til å ordne opp selv. )

Gjest Letti
Skrevet

Hei!

Føler med deg, men jeg er enig med de andre.

Hvorfor skal du snakke med din eks svigermor i det hele tatt ang saken? Det blir bare ti ganger verre.

Min svigermor blandet seg borti alt hos oss før, helt til jeg sa klart i fra at det hadde hun ikke noe med. Hun ble kjempesur med en gang og så veldig såret.

Hun ville det jo bare godt, ifølge henne selv.

Nei, si klart i fra at denne saken angår kun din eks og deg, og hvis han ikke klarer og ordne opp selv, så er det hans problem. Du ønsker ikke andre innvolvert.

La vær og ta telefonen og la vær og svar på mail.

Til slutt gir hun opp.

Skrevet

jasså, du var villig til å bli gravid med en drittsekk? setter det på spissen, det er barnets far du omtaler.

Egentlig ikke, men jeg tok ansvar for mine handlinger. Fikk barnet ( som jeg er veldig glad for at jeg gjorde) og prøvde hardt for å få ting til å funke.

Barnets far er en drittsekk.

Skrevet

Enig med de andre i at du bør forholde deg til barnets far ingen andre. Har du vurdert for din x mann å gå til rådgivning ang samarbeidet m barnet ? Dere må tross allt ha mye med hverandre å gjøre, og det tar fryktelig mye energi å ligge i kamp mot hverandre. Det er vel ikke i hans interesse heller å ha det slik ?

FANNY

Skrevet

tusen takk for støtte og gode innspill!

Jeg orker ikke å forklare alt om igjen, men under tråden " svikefull far" står det som er verd å vite.

Jeg har prøvd alt. Og han overlater bare alt til moren. Før samvær så er det henne jeg må snakke med om hva de skal gjøre, hva jeg skal pakke osv..

All honnør til moren også egentlig, det er ikke hennes feil at sønnen er så umoden. Datteren min forguder farmor og de har et veldig godt forhold.

Men jeg er bare så lei av at det ikke kan være slik at vi kun snakker om barnets liv og gjøremål. Jeg har allerede sagt dette på telefon og mail flere ganger. Men nå er det advokat som gjelder, og det er det jeg henviser til nå.

Jeg har en ny mann, som er en fantastisk stepappa og jeg vil bli ferdig med alt styret fra forrige gang. Det går på 4 årt nå, så jeg er lei.

Men takk igjen for støtte!!! Deilig å få det ut og få noe positiv tilbakemelding! Hadde jeg kunnet skulle dere alle fått en fin blomst! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Som regel finner man ikke ut hvordan folk er i begynnelsen. Det er ikke alle av oss som er synske da!

Gjest Letti
Skrevet

Så enig, så enig!

Hadde man visst alt før det skjedde, så hadde jo verden vært feilfri.

Nei, det er nok mange som har valgt å få barn sammen for så og finne ut at det ikke funket. Og all ære til de som da velger og bryte forholdet fremfor og niholde på det for "ungenes skyld".

Jeg ønsker metteflette fremdeles lykke til og jeg håper dette ordner seg til slutt.

Ha en positiv holdning til din ekssvigermor så lenge det har med barnet/farmor forholdet og gjøre.

Men så fort det vris inn på ditt forhold til din eks og deg, så forklar din ekssvigermor at det er en sak mellom deg og din eks og ingen annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...