Gå til innhold

JenJen, min erfaring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at folk fra tid til annen ber om erfaring ang. JenJen og deres brudekjoler. Her er er min erfaring. 

I jakten på brudekjole var jeg innom siden og fant jo mye fint til hyggelige priser, men fordi jeg fant så mange dårlige erfaringer falt valget på en kjole fra en salong. Kjolen var absolutt nydelig, satt som et skudd og var absolutt den perfekte kjolen. Jeg bestilte likevel en ekstra kjole i knelengde fra JJ, som jeg tenkte å ha med meg i tilfelle jeg skulle føle for å bruke en lettere kjole utover kvelden. Dersom kjolen ikke ble brukt var tanken å egentlig bare farge den i en annen farge å bruke den som selskapskjole senere. Da kjolen endelig kom, etter en måneds tid, gjorde jeg meg opp noen tanker når jeg hadde en kjole til nærmere 16 000 jeg kunne sammenligne med en kjole til 1300 kroner. 

- Finishen. Kjolen fra JJ hadde noen løse tråder her og der som måtte klippes, dette hadde ikke merkekjolen i det hele tatt. I tillegg var noen av trådene misfarget på kjolen fra JJ. 
- Built-in-bra. Begge kjolene kom med korsett og innebygd bh, men her er den største forskjellen. Kjolen fra salongen satt som et skudd og klarte å holde mine meloner i cup-størrelse H på plass - enda kjolen ikke er skreddersydd eller tilpasset. Kjolen fra JJ var tilpasset etter mål før den ble sendt til meg, men likevel var bøylene i kjolen for små, slik at det egentlig ikke var plass til puppene mine i kjolen. Men jeg fikk de på plass, og gikk med en følelse av at de skulle ramle ut. Hadde kjolen fra JJ skulle vært hovedkjolen for den store dagen hadde jeg nok fått fikset på akkurat dette. 
- Stoffet. Jeg opplevde stoffet i kjolen fra JJ som veldig stivt, men jeg gav kjolen en rask skyll i dusjen og lot den henge der og tørke, og da ble det straks bedre. Merkekjolen var ikke stiv da den ankom mitt hjem. Merkekjolen la seg finere også når jeg hadde den på. 
- Skredder. Svært få skreddere ønsket å gjøre noe som helst på kjolen fra JJ da jeg spurte (undersøkte blant annet muligheten for å få fikset bysten), men så lenge henvendelsen gjaldt et kjent merke var det ikke noe problem. Ingen av kjolene ble tatt med til skredder. 

Så med andre ord; jeg ser egentlig ikke noe problem med å kjøpe fra JJ, men har du stor byste som meg så er det greit å være obs på at dette kan være ei utfordring, samt at det kan bli vanskelig å finne en skredder som vil gjøre noe med kjolen, nettopp fordi de ikke er kjent med merket. Utseendemessig, om du ser kjolene fra noen meters avstand, er det ikke mulig å se hvilken som er den dyre og hvilken som er den billige - men går du nærmere og ser på finishen så er det en del småfusk her og der på kjolen fra JJ. For min del hadde jeg ikke kunnet brukt kjolen fra JJ hele dagen, nettopp fordi jeg ikke føler puppene er der de bør være, men for en time eller to på kvelden ville det ikke vært noe problem. 

Så, har du øye for detaljer og dersom kjolen er viktig for deg, og kanskje spesielt dersom kroppen din ikke er en typisk original størrelse (eksempelvis meg; kroppen min er en størrelse 36, puppene mine er en størrelse 42), legg heller litt ekstra penger i kjolen og kjøp eventuelt en brukt en. Med frakt og toll ble ikke kjolen fra JJ så innmari billig. 
 

Anonymkode: 59f4f...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...