Gå til innhold

Ned de siste 5 kg-raskt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tatt av meg 15 kg på de siste 6 mnd. Har 5 kg igjen til målet er nådd. Men nå rikker vekten seg ikke. Jeg spiser ofte mindre enn før også,men stort sett samme opplegg.  Jeg trener ikke noe særlig, går mest turer. Har noen tips til treningsmetode, mat,rask kur som har fungert bra? Hjelp!!!!!!!

Anonymkode: 7853e...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som har hjulpet meg når vekten har stått stille er å jogge/gå fort minst 5 timer i uka, og i tillegg har funnet ut at det hjelper meg veldig å ikke spise samme antall kalorier hver dag. Jeg pleier da å spise f.eks. 1600 på mandag, 1200 tirsdag, 800 onsdag, 1400 torsdag osv. og så lite jeg klarer å fungere normalt på i løpet av ca. to uker. Så går jeg tilbake til "vanlig" slanking. Antall kalorier må selvfølgelig justeres etter hvor mye man tåler, men dette har hverfall fungert for meg 😊

Anonymkode: 566a4...986

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som har hjulpet meg når vekten har stått stille er å jogge/gå fort minst 5 timer i uka, og i tillegg har funnet ut at det hjelper meg veldig å ikke spise samme antall kalorier hver dag. Jeg pleier da å spise f.eks. 1600 på mandag, 1200 tirsdag, 800 onsdag, 1400 torsdag osv. og så lite jeg klarer å fungere normalt på i løpet av ca. to uker. Så går jeg tilbake til "vanlig" slanking. Antall kalorier må selvfølgelig justeres etter hvor mye man tåler, men dette har hverfall fungert for meg 😊

Anonymkode: 566a4...986

Ja det var et godt tips! Det skal jeg jammen meg prøve.  Jeg skal prøve å øke farten på når jeg går tur😊Har tretthetsbrudd i foten, så kan ikke jogge på en stund😫Takk for tips!

Anonymkode: 7853e...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gått på diett alle 6 månedene? For da kan det lønne seg å ta en uke uten. Kroppen vår vender seg til alt og trenger inniemellom og sjokkes. Altså spis normalt den uken uten å tenke, ikke spis alt du kommer over. 

Jeg hadde ofte en skikkelig god periode etter ferier når jeg drev å gikk ned 60 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Inwe skrev:

Har du gått på diett alle 6 månedene? For da kan det lønne seg å ta en uke uten. Kroppen vår vender seg til alt og trenger inniemellom og sjokkes. Altså spis normalt den uken uten å tenke, ikke spis alt du kommer over. 

Jeg hadde ofte en skikkelig god periode etter ferier når jeg drev å gikk ned 60 kg.

Nei, jeg har ikke gått på noe spesiell diett, bare kuttet ned på karbohydrater, mengder osv. Har liksom funnet min egen metode. Det har egentlig gått ganske greit. Men nå har jeg stått helt fast i lang tid. Vet jeg kunne sikkert trent mye vekk,men har som sagt tretthetsbrudd og andre bein og fot problemer som gjør at tempo ikke blir så høyt for tiden.

 Det er først nå jeg lurer på en slags kur. Men kan jo være lurt som du sier at jeg ikke skal tenke på det og bare spise uten å overspiste. Kan jo faktisk hende jeg spiser for lite også. Jeg skal først prøve det med å minske kalorier dag for dag som hun over tipset meg om.  Jeg har jo hørt flere gange at kroppen ofte stopper opp. Jeg er 1.63 og veide ca 82kg når jeg begynte og vil ned på 62 ca. Nå veier jeg 67kg og kroppen min trives visst der 😄Takk for bra tips😊

Anonymkode: 7853e...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg i et håndtverkeryrke, eller gjør lignende hjemme over mange timer. Da raser det av. 

Anonymkode: 60c60...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv deg i et håndtverkeryrke, eller gjør lignende hjemme over mange timer. Da raser det av. 

Anonymkode: 60c60...706

Hahaha ja det tror jeg på😊Tror ikke det er lurt av meg å hoppe over i noe hådtverkeryrke, er ikke så "handy". Men skal flytte snart og må snart begynne å pakke,bære,vaske osv. Kanskje det løser problemet😉

Anonymkode: 7853e...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke gått på noe spesiell diett, bare kuttet ned på karbohydrater, mengder osv. Har liksom funnet min egen metode. Det har egentlig gått ganske greit. Men nå har jeg stått helt fast i lang tid. Vet jeg kunne sikkert trent mye vekk,men har som sagt tretthetsbrudd og andre bein og fot problemer som gjør at tempo ikke blir så høyt for tiden.

 Det er først nå jeg lurer på en slags kur. Men kan jo være lurt som du sier at jeg ikke skal tenke på det og bare spise uten å overspiste. Kan jo faktisk hende jeg spiser for lite også. Jeg skal først prøve det med å minske kalorier dag for dag som hun over tipset meg om.  Jeg har jo hørt flere gange at kroppen ofte stopper opp. Jeg er 1.63 og veide ca 82kg når jeg begynte og vil ned på 62 ca. Nå veier jeg 67kg og kroppen min trives visst der 😄Takk for bra tips😊

Anonymkode: 7853e...41f

Tren styrke 👍🏼 da får du strammet opp det siste og vekta betyr kanskje ikke like mye lenger. Eller fokuser på proteiner, da blir du mettere uten å overspise. Kan fortsatt hende det hjelper å ikke tenke så mye, stress kan føre til platå, til tross for at man ikke selv føler seg stresset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt motsatt. De siste kiloene er trege. Du må bare være tålmodig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Inwe skrev:

Tren styrke 👍🏼 da får du strammet opp det siste og vekta betyr kanskje ikke like mye lenger. Eller fokuser på proteiner, da blir du mettere uten å overspise. Kan fortsatt hende det hjelper å ikke tenke så mye, stress kan føre til platå, til tross for at man ikke selv føler seg stresset. 

Ja styrke,huff liker det ikke😫😄Jeg prøver å ta 100 knebøy til sammen delt i serier( uten vekter og 3 ganger 20 armhevinger( da på knærne). Er ikke det to ganske bra øvelser hvis jeg klarer å holde det gående? Leste et sted at armhevinger trener hele kroppen, men det er vel en forutsetning at det gjøres rett. Målet er å klare 10 skikkelige armhevinger til å begynne med. Det er liksom de to øvelsene jeg tror jeg kan klare " å leve med"  enn så lenge😊

Anonymkode: 7853e...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at de siste kiloene er vanskeligst å få bort. Jeg tror det er fordi de har stått der så lenge at de har "grodd" fast i kroppen, men det lønner seg å være tålmodig. Hos meg etter å ha ventet tålmodig en stund (ca 1 måned) forsvant disse helt plutselig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei; styrke er gøy 😉 men skjønner frykten for å gjøre noe feil. 10 skikkelige armhevinger er et bra mål 🙂 Planke trener også hele kroppen; det er bare viktig at du ikke svaier ned med korsryggen - samme gjelder armhevinger. Unngår du det så gjør du det rett - du skal kjenne magen jobber. Forslag: ta 2 eller 3 skikkelige armhevinger og deretter ty til knær for å fullføre 10. Etterhvert øker du antall skikkelige 

Med knebøy uten vekter kan du nesten ikke gjøre feil 🙂 men med 100 stk så skjønner jeg at du synes det er kjedelig - det tar jo en evighet! Forslag: Prøv knebøy med spensthopp - eksplosivt! Garantert færre repetisjoner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planken ja, den hadde jeg helt glemt ut😊Den trente jeg litt før, eller egentlig bare konkurrerte med venner😊Den kan jeg kanskje ta som avslutning. Jeg liker jo ikke styrke, derfor har jeg valgt ut kun to øvelser som jeg tror jeg kan få et best utbytte fra. Men det blir jo mer lysbetont jo mer man klarer💪🏼Er jo ikke helt lam i armene og ben etter øktene lenger. Godt tips  å prøve et par skikkelige i repetisjonene👍🏼 Knebøy med spensthopp er sikkert effektivt, må bare vente til stressbrudd er ok😊Men syns du jeg har valgt ut to bra øvelser? Planken skal implementeres i morgen😊👍🏼

Anonymkode: 7853e...41f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Og ja, det synes jeg du har gjort 👍Bare kjør på! Blir du lei så er det et hav av øvelser der ute man kan trene hjemme.

Alternativ til knebøy - hvis du kjeder deg - er utfall; framover, bakover og/eller gående; så får du kjørt balansen også. Flott å ha med seg hvis du går tur og ingen ser deg. Og så klassikeren "rygg mot vegg med 90 graders vinkel i knærne" hvis du virkelig føler for å plage deg selv en gang 😄Ta tiden og kjør din egen konkurranse! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...