Gå til innhold

Hva er vanlig ang. frierringer/giftering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye kostet deres? Bruker dere samme ring til giftering?

Anonymkode: aa975...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye kostet deres? Bruker dere samme ring til giftering?

Anonymkode: aa975...0b5

Priser på smykker bør ingen legge ut på nettet, særlig ikke rett før ferien. 

Hva som er vanlig bestemmes av dem som skal bære ringene. 

Anonymkode: 113b5...366

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kr. 0. Noe billiggreier fra atten-blomkål. Men, det er arvegods og har stor sentimental verdi for mannen min, så jeg syns det var en ære og få den :) Bruker forlovelsesringen som giftering ja, da den er ganske nøytral i utformingen (ingen stor diamant) og er veldig praktisk til hverdagsbruk. Så derfor ikke poenget i å kjøpe ny giftering :) Fikk bare inngravert navn og dato i den jeg hadde fra før. 

Anonymkode: aeef0...1bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Priser på smykker bør ingen legge ut på nettet, særlig ikke rett før ferien. 

Hva som er vanlig bestemmes av dem som skal bære ringene. 

Anonymkode: 113b5...366

Jeg spurte ikke om hva folk burde legge ut på nettet.

Anonymkode: aa975...0b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte noen enkle ringer i gull da vi forlovet oss. Han fridde uten ring, så dro vi sammen og valgte ringer etter jeg hadde sagt ja. Husker ikke pris, men de kostet under 3000 totalt for begge to. Gifter oss om noen uker, kommer ikke til å kjøpe nye til det :) Graverer heller inn datoen i etterkant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveden min fridde uten ring. Vi kjøpte enkle gullringer etterpå. Kostet vel 8000 totalt for begge. Vi skal ikke kjøpe nye ringer til bryllupet, men heller gravere inn dato etterpå slik som Pinkpashion :) 

Jeg hadde aldri klart å gå rundt med en diamantring. hadde vært så redd for at ringen ble ødelagt. En enkel gullring passer jo til alt, og man trenger ikke være så redd for at en diamant faller ut. 

Anonymkode: 9748f...bb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte frieri / forlovelsesring i Amsterdam på et av de kjente diamanthusene. Kostet en månedslønn. Den ligger vel i en skuff et sted.

Gifteringer kjøpte vi på nærmeste gullsmed. Enkle og klassiske, ikke spesielt kostbare, men gull som visstnok varer evig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lurt på dette. Også fordi jeg allerede har en ring som jeg bærer på høyre ringfinger. Er det ksnskje der det er vanlig å bære forlovelser- eller gifteringen? Hvis man da skal ha to (forlovelses- OG giftering), så er det jo i alle fall ikke plass til en tredje ring.

Anonymkode: 0c19e...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Priser på smykker bør ingen legge ut på nettet, særlig ikke rett før ferien. 

Hva som er vanlig bestemmes av dem som skal bære ringene. 

Anonymkode: 113b5...366

Altså, ringen(e) har man jo på seg hele tiden, så det er jo ikke noe vits i å gjøre innbrudd for å stjele den/dem.

Min forlovelsesring koster rundt 10 000. Vi har ikke giftet oss enda, men skal ha egne ringer til dette. Den ringen blir nok ikke like dyr, siden den ikke skal ha diamant. Skal fortsette å gå med forlovelsesringen på andre hånda når jeg blir gift.

Anonymkode: 0d15e...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en ring som kostet ca 30 tusen. Vi skal ha egne gifteringer som vi har kjøpt for ca 10 tusen tilsammen.

Anonymkode: affd5...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Frieri uten ring. Ingen forlovelsesring heller. Kjøpte enkle gullringer til gifteringer og satte dem på oss i bryllupet. Prisen aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...