Gå til innhold

Symaskin til nybegynnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst til å lære meg å sy (klær til meg selv). Nå ser jeg at Coop Obs har noen Singer-maskiner på tilbud. Har hørt det skal være et godt merke. Men så finnes det jo et hav av dem! Hvilke funksjoner trenger jeg, hva bør jeg se etter? Knapphull, overlock, nåletreder, antall sømmer, nålposisjoner osv osv. Jeg aner ikke hva som er "must" og hva som er kjekt å ha. Drømmen er å kunne sy fine sommerkjoler til meg selv.

Anonymkode: e597c...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske ny i syverdnen, så jeg er nok ikke den helt rette å spørre, men. 😛 Jeg skaffet meg en symaskin for å sy i strikketøy som skal klippes opp, men etterhvert som jeg ble kjent med maskinen så var det jo egentlig ganske gøy å sy 😄 Utfordringen for min del er at jeg er litt tunglært, så trenger nok et kurs for å faktisk klare å sy ordentlig - etter 3 år klarer jeg fortsatt ikke å sy rett - jeg beveger for mye på stoffbitene når jeg syr :fnise:

Det jeg har hørt om Singer i de siste er at de hadde bra maskiner - at de nå er blitt ganske kjipe. Men jeg har ikke en selv, så jeg skal vel egentlig ikke si noe om det 😛 

 

Jeg har en Janome 920, og er egentlig veldig fornøyd med den, men samtidig angrer jeg på at jeg ikke la litt mer penger i en dyrere en. Vet at mange er godt fornøyd med Janome Easy jeans. Overlock er, av hva jeg har forstått, en egen maskin, men vanlige symaskiner har noe som ligner, som kalles falsk overlock. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha snakket med de erfarne damene i slekten (60+) ble jeg forsikret om at Singermaskinen hos Coop var mer enn bra nok for en nybegynner. Så da kjøpte jeg en der. Den kostet 1323kr, og det har jeg råd til å "tape" om jeg ikke blir noen raser. Skulle jeg bli veldig ivrig kan jeg heller kjøpe meg en mer avansert en etterhvert.

Anonymkode: e597c...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har janome. Veldig fornøyd. Har en som kostet noen tusen da.

Du trenger ikke så mye for å sy. Jeg har en del fancy sømmer på min, men bruker egentlig bare rettsøm og sik sak. På denne maskinen har jeg sydd jeans, kåper, kjoler... alt mulig! 

Anonymkode: 319bb...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...