Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg lurer på hvordan det er i forhold til dagpenger når en sier opp selv. Sier opp jobben da det er store konflikter innad. Har en krav på dagpenger med en gang, eller er det noen ekstra karens tid? 

Og på tampen her.. Når en er samboer, kan man da få bostøtte? 

Anonymkode: 22ef0...22b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel Karen stod på 8 uker når du sier opp jobben selv.

Litt merkelig å si opp jobben for å gå på trygd. 

Anonymkode: 2fdb0...ea8

AnonymBruker
Skrevet

Seks uker karantene fra du sier opp til du får dagpenger

Anonymkode: 7d494...ee7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Seks uker karantene fra du sier opp til du får dagpenger

Anonymkode: 7d494...ee7

Dere tar begge feil!

Det er 12 uker når man sier opp selv.

Anonymkode: ca344...86c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke merkelig i det hele tatt. Vedkommende blir presset ut av jobben av sjefen sin, fikk mulighet til å si opp ellers ville sjefen sørge for å ta vedkommende på noe så sjefen kunne si opp vedkommende. Da det er lite jobber her vi bor, er det bedre å gå arbeidsledig istedenfor å bli psykisk utslitt. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk på en annen jobb og la oss heller bruke skattepengene våres på helse og omsorg. Ikke på å fø på seg.

Anonymkode: 1c06c...4ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Og på tampen her.. Når en er samboer, kan man da få bostøtte? 

Hvis deres samlede inntekt er under grensen for bostøtte, men det er jo lite sannsynlig hvis han er i jobb.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere tar begge feil!

Det er 12 uker når man sier opp selv.

Takk for svar! Gjelder de tolv ukene uansett poker? 

TS

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke merkelig i det hele tatt. Vedkommende blir presset ut av jobben av sjefen sin, fikk mulighet til å si opp ellers ville sjefen sørge for å ta vedkommende på noe så sjefen kunne si opp vedkommende. Da det er lite jobber her vi bor, er det bedre å gå arbeidsledig istedenfor å bli psykisk utslitt. 

TS

Da går man til legen og får en sykemelding.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Gjelder de tolv ukene uansett poker? 

TS

Hvis man selv er skyldig i å miste jobben, ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da går man til legen og får en sykemelding.

Og hva hjelper det? Ingenting. Lagde uansett ikke tråden for å diskutere det her. Fått svar på det jeg lurte på, så da er tråden ferdig :)

AnonymBruker
Skrevet

Og hva hjelper det? Ingenting. Lagde uansett ikke tråden for å diskutere det her. Fått svar på det jeg lurte på, så da er tråden ferdig :)

Da får man i det minste ett år med normal lønn før man eventuelt må over på dagpenger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hva du bør gjøre:

- Du sier det er bedre å si opp jobben fremfor å bli psykisk utslitt. Hvorfor sykemelder du deg ikke istedet da? Det er en stor differanse mellom dagpengesatsen og sykemeldingssatsen, altså sistnevnte er mest gunstig. 

- Etter hvert går du over på « friskmeldt til arbeidsformidling» og da får du dagpenger mens du finner en annen type jobb. Da unngår du karantenetid. 

Anonymkode: 1507e...d2e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hva du bør gjøre:

- Du sier det er bedre å si opp jobben fremfor å bli psykisk utslitt. Hvorfor sykemelder du deg ikke istedet da? Det er en stor differanse mellom dagpengesatsen og sykemeldingssatsen, altså sistnevnte er mest gunstig. 

- Etter hvert går du over på « friskmeldt til arbeidsformidling» og da får du dagpenger mens du finner en annen type jobb. Da unngår du karantenetid. 

Anonymkode: 1507e...d2e

Nå gjelder ikke dette meg, men jeg mener det er bedre å si opp enn å være sykemeldt av den enkle grunn dette fraværer må forklares til ny arbeidsgiver. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei du, tusen takk for link! Klarte ikke å finne noe selv. Lurer på hva rimelig grunn betyr, noen tanker om det? 

Og til dere andre, ikke vits i å diskutere noe som helst på det her, det er slik det blir grunnet omstendighetene. Var bare et enkelt spørsmål. Takker for relevante svar! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå gjelder ikke dette meg, men jeg mener det er bedre å si opp enn å være sykemeldt av den enkle grunn dette fraværer må forklares til ny arbeidsgiver. 

Vedkommende vil ha et kortere hull i CV-en om han/hun bli sykmeldt enn om han/hun sier opp, det skjønner du vel?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vedkommende vil ha et kortere hull i CV-en om han/hun bli sykmeldt enn om han/hun sier opp, det skjønner du vel?

Ja, det skjønner jeg. Men heller det enn å forklare ny arbeidsgiver hvorfor en har vært sykemeldt fra sin siste jobb i ett år. Det ser ikke bra ut. Men IGJEN, dette er ikke noe å diskutere eller belære meg om, det er ikke hva tråden handler om. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skjønner jeg. Men heller det enn å forklare ny arbeidsgiver hvorfor en har vært sykemeldt fra sin siste jobb i ett år. Det ser ikke bra ut. Men IGJEN, dette er ikke noe å diskutere eller belære meg om, det er ikke hva tråden handler om. 

Det er bedre å være sykmeldt en kortere periode (jeg regner med at vil finne deg en jobb før året er gått) enn å være arbeidsledig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å være sykmeldt en kortere periode (jeg regner med at vil finne deg en jobb før året er gått) enn å være arbeidsledig.

Er det du som styrer og bestemmer over personen? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er SVÆRT FÅ jobber her vi bor. Vedkommende har ikke utdanning, mye forskjellig arbeidserfaring, men igjen, ingen utdanning. 

Det er derfor enda vanskeligere å få jobb. Men jeg har fått svar på det jeg lurte på, takker igjen for relevante svar, det var svært hjelpsomt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...