Gå til innhold

Reaksjon på brudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en uke siden fant jeg og samboeren ut at vi ikke passer sammen og at vi derfor går fra hverandre. Jeg har problemer med å spise skikkelig, men prøver så godt jeg kan å vertfall gjøre noe fornuftig i løpet av en dag. Jeg har det veldig tungt, til tross for at vi fant det ut sammen. 

Ekssamboeren min derimot har vist lite tegn til at dette påvirker han. Han fester mer en aldri før, og har aldri vært så sosial som nå. Vi bor fortsatt sammen, men flytter snart ut. Hva er grunnen til at man reagerer så forskjellig? Det svir ekstra i hjertet når han kan fortsette livet som om ingenting har skjedd. 

Anonymkode: f1140...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at han fester mer enn aldri før, har aldri vært så sosial som nå etc, trenger ikke bety at han ikke har en sorg. Det kan være en overlevelsesmekanisme for å takle sorgen, å holde seg mye opptatt f.eks. Men den formen for "reaksjon", kan også evt gjøre at han går på en smell senere...

Bare mine tanker.

Anonymkode: 2f94f...26a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Hvis det virkelig er sånn at dere ikke passer sammen, så er hans reaksjon den mest rasjonelle. Så svaret på spørsmålet ditt blir derfor at han er mer rasjonell enn deg. Du må komme deg videre og leve litt du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus sier at Gud har skapt alle unike, og derfor reagerer vi annerledes, i tillegg kan det være at han lenge har tenkt på å slå opp.... og derfor ikke reagerer like sterkt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

❤️ Huff, klem til deg. Brudd er aldri noe gøy, uansett.

Du opplever at han ikke sørger. Det skjønner jeg godt! Men jeg tror nok at det som tidligere nevnt, er en forsvarsmekanisme fra hans side. Hvis han holder seg opptatt, så trenger han jo ikke å kjenne så mye på følelsene. Han vil nok merke det mer når dere ikke lengre bor sammen. Det kan nok ta litt tid, men en dag må han sett seg ned å kjenne på det.

 

Anonymkode: e4eb1...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar ❤️❤️ 

Anonymkode: f1140...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Gikk i gjennom brudd for 1.5 år siden snart..eksen reagerte helt likt som din! Men derimot brukte han lang tid på å komme over meg (slutte legge "an" på meg osv).

Jeg raste ned i vekt i flere mnd og tenkte av og til på å kjøre utfor med bilen, hvor enn ekstremt det høres ut...Gråt etter å ha levert barnet på samvær. Festet mye selv og flørta/hadde sex med andre. Ble sjekket opp masse og nøt det! (Tilsynelatende)

Nå har jeg det mye bedre enn før og har møtt en fantastisk fyr💘 Vil bare sende deg en klem, kjærlighetssorg suger!! Eksen din har det nok tungt han også, selv om enkelte er flink å skjule det.. 

Anonymkode: 49242...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei. Gikk i gjennom brudd for 1.5 år siden snart..eksen reagerte helt likt som din! Men derimot brukte han lang tid på å komme over meg (slutte legge "an" på meg osv).

Jeg raste ned i vekt i flere mnd og tenkte av og til på å kjøre utfor med bilen, hvor enn ekstremt det høres ut...Gråt etter å ha levert barnet på samvær. Festet mye selv og flørta/hadde sex med andre. Ble sjekket opp masse og nøt det! (Tilsynelatende)

Nå har jeg det mye bedre enn før og har møtt en fantastisk fyr💘 Vil bare sende deg en klem, kjærlighetssorg suger!! Eksen din har det nok tungt han også, selv om enkelte er flink å skjule det.. 

Anonymkode: 49242...063

❤️❤️ 

Jeg vet det kommer til å gå bra. Det  gjør bare veldig vondt akkurat nå.

Anonymkode: f1140...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig det: tror ikke menn blir glad i damer som personer eller ser kjæresten/eksen sin som unik i verden i det hele tatt. Virker som det begrenser seg til kjæreste= objekt med ca ok utseende, ca ok kropp og at hun gidder ha sex med dem. Prøver vel finne første og beste erstatning for deg nå da. 

Anonymkode: 9088e...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var min eks også. Var rett fra brudd til å treffe masse folk, feste osv. Men det var han som ønsket bruddet og tok initiativ til det. Jeg slet, særlig etter at han gjorde det klart at bruddet var endelig og i tillegg kom med kritikk av meg, da klarte jeg knapt å spise og sove, og gråt og gråt og gråt. Jeg synes bruddet var helt grusomt. Men etterhvert var jeg sånn, ok, han slo ihvertfall opp når han ikke ville mer, og kanskje han ikke var bra nok for meg heller. Nå har jeg det fint med ny kjæreste og mange andre ting i livet, mens eksen synes at hverdagen er grå og begivenhetsløs. For han gikk fra å ha masse planer med meg, til å ikke egentlig vite hva han vil. Og så virker han til tider betatt av meg igjen eller at han ser på meg som en nær venn, mens jeg føler ikke det samme. 

Anonymkode: 1586d...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 21.6.2018 den 14.10, AnonymBruker skrev:

Vanlig det: tror ikke menn blir glad i damer som personer eller ser kjæresten/eksen sin som unik i verden i det hele tatt. Virker som det begrenser seg til kjæreste= objekt med ca ok utseende, ca ok kropp og at hun gidder ha sex med dem. Prøver vel finne første og beste erstatning for deg nå da. 

Anonymkode: 9088e...5b8

Wow for et vakkert syn du har på folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...