Gå til innhold

Høres dette ut som 1600 kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk det som resultat i lifesum. Så jeg vet at det er langt fra sunt men jeg hadde en veldig hektisk dag i dag.

Frokost: Yoplait 0% youghurt med fersken og en banan

Lunch: En snickers bar (80 gram)

Middag: pizza ristorante, en hel(330 gram)

Kvelds: To kuler vaniljeis(den billigisen som har litt mindre fettinnhold enn diplom is) med ti jordbær på

Anonymkode: 4894c...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, det der er 1600.

 

Anonymkode: eac0b...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer eller mindre enn 1600 kalorier, men jeg håper ikke at det er sånn du spiser ofte. Måltidene du tok idag har nesten ingen protein. Hvis du holder på sånn i lengde, kommer du til å miste muskler og da forbrenner du mindre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk det som resultat i lifesum. Så jeg vet at det er langt fra sunt men jeg hadde en veldig hektisk dag i dag.

Frokost: Yoplait 0% youghurt med fersken og en banan

Lunch: En snickers bar (80 gram)

Middag: pizza ristorante, en hel(330 gram)

Kvelds: To kuler vaniljeis(den billigisen som har litt mindre fettinnhold enn diplom is) med ti jordbær på

Anonymkode: 4894c...0a5

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor du henger deg oppi om dette 1600 kcal? total telling av total antall kalorier fungerer jo ikke.

Jeg kan sette opp et alternativ opplegg verdt 2500 kcal som du vil legge mye mindre på deg av de der 1600 kcal.
Her må du jo se hvor mye kalorier som stammer fra karbohydrater isolert sett og hvilken type de er av.  Det er jo dette som styrer fettsyresyntesen din indirekte ved å bestemme hvor mye insulin som må frigjøres i kroppen din for å nedregulere blodsukkeret etter f.eks den Snickers bar`n din (hint hint, det er ikke lite). 

Åhh....tro meg dette kan jeg på fingerspissene. Tro meg det er mange brukere her inne som har blitt helt vridd i sjela si når jeg har tatt dem på dette ...men ingen har enda klart å gi en eneste kildehenvisning eller langt mindre klart å argumentere for at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som ca 1600 kcal ja. Telling funker, jeg gikk ned 30 kg ved telling, men dine 1600 kcal er jo krise mtp næringsinnhold. Du bør tenke på å fordele de 1600 kcal på litt sunnere matvarer. 

Anonymkode: c1da9...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xcase33 skrev:

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor du henger deg oppi om dette 1600 kcal? total telling av total antall kalorier fungerer jo ikke.

Jeg kan sette opp et alternativ opplegg verdt 2500 kcal som du vil legge mye mindre på deg av de der 1600 kcal.
Her må du jo se hvor mye kalorier som stammer fra karbohydrater isolert sett og hvilken type de er av.  Det er jo dette som styrer fettsyresyntesen din indirekte ved å bestemme hvor mye insulin som må frigjøres i kroppen din for å nedregulere blodsukkeret etter f.eks den Snickers bar`n din (hint hint, det er ikke lite). 

Åhh....tro meg dette kan jeg på fingerspissene. Tro meg det er mange brukere her inne som har blitt helt vridd i sjela si når jeg har tatt dem på dette ...men ingen har enda klart å gi en eneste kildehenvisning eller langt mindre klart å argumentere for at det ikke stemmer.

Fordi de aller fleste her aldri har sagt det ikke stemmer, de har bare sagt de ikke vil leve sånn. Om du hadde diskutert på en saklig måte og faktisk vært hyggelig hadde det vært gøy å lære av deg, nå blir du irriterende og virker som en bedreviter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Xcase33 skrev:

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor du henger deg oppi om dette 1600 kcal? total telling av total antall kalorier fungerer jo ikke.

Joda, det fungerer å bare telle kalorier. Jeg er et levende eksempel på det.

Jeg har gått ned 10-15 kg to ganger kun basert på å telle kalorier (jeg trente ikke og spiste usunt, men begrenset porsjon). Men det var selvsagt ikke lurt da. Jeg gikk opp igjen begge gangene fordi jeg sluttet å telle kalorier etter å ha gått ned. Hadde ikke råd til å fortsette med vektklubben.

Den tredje gangen gikk jeg ned 15 kg (også basert på antall kalorier), men denne gangen spiste jeg sunt og passet på hvor mye karbohydrater og protein og trente en god del. Siden da har jeg ikke sluttet å telle kalorier (takket være MyFitnessPal som er gratis). Jeg passet på å spise variert og en god del protein, men også noe usunt innimellom. Jeg har klart å holde meg stabil i 1 og halvt år nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...