Gå til innhold

Venninne som bare snakker om eksen sin!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En god venninne av meg kom nettopp ut av et ganske traumatisk kjærlighetsforhold. De som står henne nærmest vet alt det hun gikk igjennom, men legger merke til når vi møter mye mennesker så greier hun alltid å styre samtalen så det kommer innpå han. I dag så var hun med meg og to kolleger ut for å ta en øl. Hun veldig opprørt når hun fortalte om hvordan kjæresten engang hadde «stjålet» sykkelen og hun aldri fant den igjen. Hun begynte nesten å gråte. Mine to kolleger så utrolig ukomfortabel ut å jeg måtte roe henne ned. Vi greide å skifte tema men jeg vet ikke hvordan jeg skal takle henne!

Anonymkode: 09ba2...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var akkurat sånn, iafall 2 år etter bruddet mellom meg og exen som var min true love. Jeg hadde så veldig behov for å prate, og både kolleger og randoms på byen fikk høre om dette dramatiske bruddet og hvor jævlig jeg hadde det. I ettertid ser jeg at jeg ble kanskje litt vel intens i denne perioden. Det jeg vil råde deg til er å si (på en hyggelig måte) at hun snakker litt vel mye om exen. Evt bør hun vurdere psykolog, hvis det er sånn at hun sliter psykisk eller noe.

Det verste du kan gjøre er å droppe henne helt eller komme med frekke kommentarer. En venninne av meg gjorde det, hun kalte meg patetisk som gråt over exen min og sa jeg bare måtte komme over han. Vi er ikke venner i dag.

Jeg syns at venner har all rett til å si fra når det er noe man gjør som ikke er helt ok, men bare husk det kan gjøre på en hyggelig måte :) Og skjerper hun seg ikke etter dette er det så klart ok å ikke henge like mye med henne. 

Anonymkode: aaf96...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En god venninne av meg kom nettopp ut av et ganske traumatisk kjærlighetsforhold. De som står henne nærmest vet alt det hun gikk igjennom, men legger merke til når vi møter mye mennesker så greier hun alltid å styre samtalen så det kommer innpå han. I dag så var hun med meg og to kolleger ut for å ta en øl. Hun veldig opprørt når hun fortalte om hvordan kjæresten engang hadde «stjålet» sykkelen og hun aldri fant den igjen. Hun begynte nesten å gråte. Mine to kolleger så utrolig ukomfortabel ut å jeg måtte roe henne ned. Vi greide å skifte tema men jeg vet ikke hvordan jeg skal takle henne!

Anonymkode: 09ba2...0fc

Jeg var sånn selv etter noen vonde brudd. Det tok noen år og plutselig så stoppet  jeg med det. Fikk ofte høre kommentarer av enkelte om at jeg pratet sånn om eks osv. 

Verste var at jeg begynte å prate om eksene mine på date og. Så mulig ikke så rart at jeg ble avvist og dumpet mange ganger. 

Det vil gå over med tiden. Det er en sorgreaksjon. Det verste du kan gjøre er å gi henne frekke kommentarer eller si at hun må glemme det eller droppe henne for det.

Jeg har kjæreste nå. Og ekser har aldri vært et diskusjonsemne. 

Endret av Marina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En god venninne av meg kom nettopp ut av et ganske traumatisk kjærlighetsforhold. De som står henne nærmest vet alt det hun gikk igjennom, men legger merke til når vi møter mye mennesker så greier hun alltid å styre samtalen så det kommer innpå han. I dag så var hun med meg og to kolleger ut for å ta en øl. Hun veldig opprørt når hun fortalte om hvordan kjæresten engang hadde «stjålet» sykkelen og hun aldri fant den igjen. Hun begynte nesten å gråte. Mine to kolleger så utrolig ukomfortabel ut å jeg måtte roe henne ned. Vi greide å skifte tema men jeg vet ikke hvordan jeg skal takle henne!

Anonymkode: 09ba2...0fc

Nå vet jeg ikke hva som har skjedd med henne, men hvis man opplever traumatiske ting så skjer det en endring i kjemien i hjernen som gjør at man får noen psykiske reaksjoner som er utenfor normalen og man må bruker gjerne litt tid på å komme tilbake til seg selv. 

Hun har høres ut som om hun har det veldig vanskelig nå om dagen og dette er jo noe som hun har nettopp kommet seg ut av. Hun har behov for å prate, få støtte og få roet seg ned. Vite at hun har mennesker rundt seg. Kanskje hun trenger noen å prate med om det som har skjedd med henne? En psykiatrisk sykepleier i kommunen eller kanskje en psykolog?

Det beste tenker jeg er at dere fortsetter å invitere henne med ut, kommer med støttende kommentarer og er hyggelig. Å komme med vonde kommentarer, trekke seg unna og himle med øynene vil bare gjøre vondt verre. 

Anonymkode: 5f1e1...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har kjærlighetsSORG

Anonymkode: eb0a5...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...