Gå til innhold

Ripet opp lakken på en bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Okei, så jeg er helt fra meg, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg akkurat nå.

Hadde eksamen idag, og valgte å kjøre til skolen. Men det hadde skjedd ett eller annet på veien, slik at jeg ble veldig forsinket. Jeg kunne ikke komme forsent til eksamen, så jeg gikk for å parkere på den nærmeste plassen jeg fant. Desverre klarte til å komme borti bilen vedsiden av da jeg skulle kjøre inn. Så stresset og nervøs som jeg var, visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg angrer veldig på valget jeg tok, men jeg kjørte vekk derfra. Det eneste som surret i hodet mitt var eksamen. Jeg tenkte jeg skulle legge igjen en lapp etter jeg var ferdig på skolen, men da var bilen borte. Jeg har velges lyst til å gjøre opp for meg, absolutt! Men det eneste jeg husker av bilen er farge og merke, ikke reg.nummer. Hva kan jeg gjøre? 

Og igjen, jeg angrer skikkelig, og ja, jeg hadde likt om folk hadde lagt igjen info om det hadde skjedd meg. Så pils, ikke kom med «du er en dårlig sjåfør» og alt det der. Hadde jeg hatt så mye som ett minutt på meg, hadde jeg lagt igjen noe.

Og en ting til.. Jeg har en mørk bil, og den andre bilen fikk derfor noen mørke striper. Kan det være at stripene på den andre bilen kan vaskes bort, eller er det mest sannsynlig oppskraping på bilen? 

Anonymkode: c5449...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjort er gjort, det du kan gjøre er å se etter bilen de gangene du er i området, sjekk om det er synlige skader for å konkludere at det er rett bil du har funnet. Når du finner bilen(om du finner den), kontakt eier og forklar eksagt hva som skjedde og at du er villig til å gjøre opp. 

Jeg har selv kjørt svart bil og kommet nær en hvitmalt murvegg, jeg fikk vasket og polert bort "skaden" som kun var litt maling som hadde festet seg på min bil, så ja det er mulig å utbedre uten at det skal koste skjorta. 

Hvis det er en spesefikk del som eks, bakfanger på bilen som fikk skade vil jeg annbefale deg å betale ut av egen lomme istedenfor forsikringselskap. En del bilopprettere kan også pollere biler for kunder, kan høre med de om du finner ut med om bilen du kom nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Morten1 skrev:

Gjort er gjort, det du kan gjøre er å se etter bilen de gangene du er i området, sjekk om det er synlige skader for å konkludere at det er rett bil du har funnet. Når du finner bilen(om du finner den), kontakt eier og forklar eksagt hva som skjedde og at du er villig til å gjøre opp. 

Jeg har selv kjørt svart bil og kommet nær en hvitmalt murvegg, jeg fikk vasket og polert bort "skaden" som kun var litt maling som hadde festet seg på min bil, så ja det er mulig å utbedre uten at det skal koste skjorta. 

Hvis det er en spesefikk del som eks, bakfanger på bilen som fikk skade vil jeg annbefale deg å betale ut av egen lomme istedenfor forsikringselskap. En del bilopprettere kan også pollere biler for kunder, kan høre med de om du finner ut med om bilen du kom nær.

Hva gjør jeg om jeg ikke finner bilen?

Oppskripingen skjedde på de to sidedørene på den ene siden.

Men det kom ingen riper eller andre merker på vår bil.. Tror du da de mørke stripene er oppskraping av den andre bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du ut av bilen og sjekket ordentlig? Vanskelig å svare korrekt uten mer fyldig info, hvis du ikke finner bilen kan du alltids etterlyse den og skrive en forklaring for hendelsen, du kan dele ett innlegg på facebook fks, men jeg er redd du kan få mange folk som prøve å utnytte deg også på denne måten. 

Hvis du ikke finner bilen og gir litt opp så syns jeg du bør la det gå, eventuellt om den plutselig dukker opp med samme skade noen mnd/år senere og du føler at du må gjøre noe. Opp til deg og jeg dømmer deg ikke i denne situasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si ifra til politiet og legg ut på facebook.

Anonymkode: 6a0cc...b92

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke tid til å gå ut å sjekke, men skulle kanskje gjort det allikavel 😕 

Tenker å bruke noen dager på å se etter bilen, og kontakte politiet om jeg ikke finner den. Kommer til å bli skikkelig surt, for jeg har ikke hatt mot nok til å fortelle faren min det enda :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde ikke tid til å gå ut å sjekke, men skulle kanskje gjort det allikavel 😕 

Tenker å bruke noen dager på å se etter bilen, og kontakte politiet om jeg ikke finner den. Kommer til å bli skikkelig surt, for jeg har ikke hatt mot nok til å fortelle faren min det enda :( 

Kontakte politiet er veldig lurt, da viser du at du vil ordne opp samt det kan hende de kan hjelpe deg. 

Jeg ville fortalt min far det som tidlig som mulig, ikke utsett det, blir bare værre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Av ren nysgjerrighet, hva er det politiet kan gjøre? Og er dette en type sak politiet legger mye arbeid i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så jeg er helt fra meg, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg akkurat nå.

Hadde eksamen idag, og valgte å kjøre til skolen. Men det hadde skjedd ett eller annet på veien, slik at jeg ble veldig forsinket. Jeg kunne ikke komme forsent til eksamen, så jeg gikk for å parkere på den nærmeste plassen jeg fant. Desverre klarte til å komme borti bilen vedsiden av da jeg skulle kjøre inn. Så stresset og nervøs som jeg var, visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg angrer veldig på valget jeg tok, men jeg kjørte vekk derfra. Det eneste som surret i hodet mitt var eksamen. Jeg tenkte jeg skulle legge igjen en lapp etter jeg var ferdig på skolen, men da var bilen borte. Jeg har velges lyst til å gjøre opp for meg, absolutt! Men det eneste jeg husker av bilen er farge og merke, ikke reg.nummer. Hva kan jeg gjøre? 

Og igjen, jeg angrer skikkelig, og ja, jeg hadde likt om folk hadde lagt igjen info om det hadde skjedd meg. Så pils, ikke kom med «du er en dårlig sjåfør» og alt det der. Hadde jeg hatt så mye som ett minutt på meg, hadde jeg lagt igjen noe.

Og en ting til.. Jeg har en mørk bil, og den andre bilen fikk derfor noen mørke striper. Kan det være at stripene på den andre bilen kan vaskes bort, eller er det mest sannsynlig oppskraping på bilen? 

Meld deg til politiet, før politiet finner deg, noen kan ha sett deg, filmet deg elelr tatt bilder av bilen din. Det gjør jeg og flere med meg når noen skader andres biler. Jeg har ringt opp flere uheldige bileiere. 

Skal den andre melde til forsikringen så krever forsikringen at saken politianmeldes. Melder du deg selv, så gjør du ting enklere for den andre. 

Anonymkode: c23e9...a58

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skriver en annonse i lokalavisa og på lokale salgsgrupper på Facebook. Der legger du ut info om hvor og når dette skjedde og at du ønsker at eier av bil kontakter deg. 

Anonymkode: f097e...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så dårlig tid som du hadde, så valgte du å kjøre bort å funne ny parkeringsplass? Altså hvis man ikke vet hva man skal gjøre så bør man ikke kjøre. Vanskelig å si om skadene er overfladiske når du ikke studerte nærnere,  men du ripet opp begge dørene sa du? Wow 😥 du kan jo prøve Facebook eller studentweb hvis dere har en felles side. 

Anonymkode: 46db3...458

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dårlig tid som du hadde, så valgte du å kjøre bort å funne ny parkeringsplass? Altså hvis man ikke vet hva man skal gjøre så bør man ikke kjøre. Vanskelig å si om skadene er overfladiske når du ikke studerte nærnere,  men du ripet opp begge dørene sa du? Wow 😥 du kan jo prøve Facebook eller studentweb hvis dere har en felles side. 

Anonymkode: 46db3...458

Valgte å parkere nærmere skole mot betaling. Der jeg parkerte først, er det gratisparkering, men det er også et stykke unna skole. 

Tja, helt ærlig er jeg ikke 100% sikker på hvor mye av bilen jeg ripet opp. Nå i etterkant kan det hende jeg forestiller meg ting være enn det var i og med at jeg var skikkelig stresset og litt redd også. Det er også derfor jeg valgte å parkere rett foran skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Valgte å parkere nærmere skole mot betaling. Der jeg parkerte først, er det gratisparkering, men det er også et stykke unna skole. 

Tja, helt ærlig er jeg ikke 100% sikker på hvor mye av bilen jeg ripet opp. Nå i etterkant kan det hende jeg forestiller meg ting være enn det var i og med at jeg var skikkelig stresset og litt redd også. Det er også derfor jeg valgte å parkere rett foran skolen

Det virker som du forsøker å finne en grunn til å slippe å ta ansvar. Det er ikke bra. Få kontakt med bileier og hør hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner bak rattet altså...

Anonymkode: 1d8e7...000

Og menn bak rattet...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet, hva er det politiet kan gjøre? Og er dette en type sak politiet legger mye arbeid i?

Politiet burde kontaktes fordi eieren av den andre bilen kan ha ringt de om meldt fra. Dessuden er det strafbart å stikke fra skader sånn. 

Anonymkode: 9db8f...6c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Wenda skrev:

Og menn bak rattet...

Vi kræsjer ordentlig vi, driver ikke med sånne parkeringsbulker 😉 

Anonymkode: 1d8e7...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...